Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Utö sarja!

Vierailija
18.01.2024 |

Huhhuh miten hyvä! Suomalaiseksi sarjaksi jotenkin erilainen. Ruudussa jo kaksi ekaa jaksoa, tänään ilmeisesti tulee neloselta kans. Arvauksia mikä selitys eristykselle?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Utö - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (406)

Vierailija
221/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Magda saa aikaan ne virtausten muutokset ja veneiden uppoamiset. Sehän piirtää siihen paperille koko ajan sitä pyörrettä. Voisko olla niin, että kun tyttö aistii jotain outoa niin hän muuttaakin sitä virtausta piirtämällä siihen paperiin jonkin "mutkan" ja sitten menee magneettikenttä sekasin tai jotain?

Vierailija
222/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja. Viime jakso oli jo vauhdikas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi jaksoa katsonut. Molemmissa sai koko ajan kelata taaksepäin, kun puheesta ei saa mitään selvää. Ja välillä uudelleenkuuntelullakin jää osa sanoista täysin muminaksi. En taida pystyä katsomaan enempää ihan tästä syystä.

Ihan käsittämätöntä tuotantoa, harrastelijatko tämän on tehneet?

Kokonaan ei ole tekniikankaan vika, olen huomannut jo aiemminkin, että suomalaiset näyttelijät mumisee muissakin sarjoissa ja elokuvissa. Tarvittais artikulaatioon vähän koulutusta.

Vierailija
224/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin,  jos saisi jotain selvää replikoinneista! Miten näyttelijät söpöttää. Harmi. Ei vaan pysty. Tekstitystä ei saa mistäänkö? 

Iida-Maria Heinonen, sarjassa Sara, surkein , ei niin mitään selvää saa puheesta.

Vierailija
225/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin,  jos saisi jotain selvää replikoinneista! Miten näyttelijät söpöttää. Harmi. Ei vaan pysty. Tekstitystä ei saa mistäänkö? 

Iida-Maria Heinonen, sarjassa Sara, surkein , ei niin mitään selvää saa puheesta.

Mahtaako kuitenkin syy olla jossain muussa kuin varsinaisesti pelkästään näyttelijässä? Katsoin sarjan Kaikki anteeksi eikä siinä ollut ongelmaa "kuulemisessa" Tekstitys kyllä pitäisi  olla kaikissa suomalaissa sarjoissa, ihan Sykkeestä lähtien!

Vierailija
226/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö ihmisten tutkituttaa tai puhdistuttaa korvat? Mulla on lieviä ongelmia kuulon kanssa, mutta ihan hyvin sain puheesta selvää. Musiikki välillä liian kovalla, mutta se on yleinen ongelma leffoissa ja sarjoissa tuotantomaasta riippumatta.

Mutta tosi hyvä sarja. Aloin aamupäivällä kattoon ja tokavika osa menossa.

Vierailija
227/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö ihmisten tutkituttaa tai puhdistuttaa korvat? Mulla on lieviä ongelmia kuulon kanssa, mutta ihan hyvin sain puheesta selvää. Musiikki välillä liian kovalla, mutta se on yleinen ongelma leffoissa ja sarjoissa tuotantomaasta riippumatta.

Mutta tosi hyvä sarja. Aloin aamupäivällä kattoon ja tokavika osa menossa.

Sitten tässä taloudessa on  kaksi kuuloviallista. Mies kokeilee kuullokeilla, jos jotain tolkkua saisi puheesta.

Miksi Britti sarjoissa saa selvää puheesta, mutta Suomalaiset sarjat ei kykene samaan ??

Vierailija
228/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon takia ohjelmatekstitys kaikkiin ohjelmiin.

Vierailija
229/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä ohjelmatekstitys!

Vierailija
230/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tässä taloudessa on  kaksi kuuloviallista. Mies kokeilee kuullokeilla, jos jotain tolkkua saisi puheesta.

Miksi Britti sarjoissa saa selvää puheesta, mutta Suomalaiset sarjat ei kykene samaan ??

Koska katsot brittisarjoja tekstityksillä ja näin ollen saat olevinaan selvää puheesta paremmin. Tiesitkö, että britit valittaa ihan samasta asiasta omista sarjoistaan ja sama jenkkien kanssa. Olen katsonut tätä kyseistä sarjaa myös ja teknisesti kyllä asioista saa oikein hyvin selvää. Toki jotkut yksittäiset näyttelijät meinaa välillä vähän mumista jonkun replan, mutta se ei ole miksauksen vika.

Vierailija
231/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi jaksoa katsonut. Molemmissa sai koko ajan kelata taaksepäin, kun puheesta ei saa mitään selvää. Ja välillä uudelleenkuuntelullakin jää osa sanoista täysin muminaksi. En taida pystyä katsomaan enempää ihan tästä syystä.

Ihan käsittämätöntä tuotantoa, harrastelijatko tämän on tehneet?

Kokonaan ei ole tekniikankaan vika, olen huomannut jo aiemminkin, että suomalaiset näyttelijät mumisee muissakin sarjoissa ja elokuvissa. Tarvittais artikulaatioon vähän koulutusta.

Magdan puheesta saa selvää. Niinkuin mielestäni muidenkin. Sillä vain, että tuskin Teatterikorkeakoulua on ehtinyt lapsi käydä.Meni vähän teoria nyt tuosta että koulutusta tarvitaan suomalaisille näyttelijöille. 

Vierailija
232/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Magda saa aikaan ne virtausten muutokset ja veneiden uppoamiset. Sehän piirtää siihen paperille koko ajan sitä pyörrettä. Voisko olla niin, että kun tyttö aistii jotain outoa niin hän muuttaakin sitä virtausta piirtämällä siihen paperiin jonkin "mutkan" ja sitten menee magneettikenttä sekasin tai jotain?

Magda ihan varma liittyy mysteeriin, mutta mites Meri? Tekee myös sitä pyörrettä ja kyselee Magdan perään

Vierailija
233/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on noita ja Magda on se nielu

Vierailija
234/406 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyttö sössöttää puhuessa, se ravintolanpitäjän tytär, joka eka oli sebun kaa. 

Vierailija
235/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä ohjelmatekstitys!

On,

mutta sen saa vain tiettyihin  laitteisiin esim Apple tv , Tai Padiin.

ja esim Samsung tv ssä ei ole mahdollista saada ruudun kautta tekstitystä .

Vierailija
236/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä erilainen sarja ettei loppu ole selkeästi ennustettavissa. Hahmot ovat persoonallisia. Pidän myös siitä että sukulaissuhteet tuntuvat uskottavilta. Ulkonäöllisesti näyttävät kuin voisivat oikeasti olla äiti/isä ja/tai tytär/poika. Hyvä roolitus.

Vierailija
237/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkan kautta katsoessa ei saa tekstejä, tarkoitan nyt kun katsoo ruutupalvelusta, ei tartte pinnistää mitä se ny sano, ääntä siis lisää.

Yhtä vailla katsottuna bermudan kolmioo, siis Utön kolmioo.

Vierailija
238/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He jotka saavat puheesta selvää ,

onko teillä kaijuttimet/suppari tai jokin elokuva asetus päällä ?

Itse ainakin turhauduin niin paljon huonoon ääneen, että jätin katsomisen kesken.

Vierailija
239/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä erilainen sarja ettei loppu ole selkeästi ennustettavissa. Hahmot ovat persoonallisia. Pidän myös siitä että sukulaissuhteet tuntuvat uskottavilta. Ulkonäöllisesti näyttävät kuin voisivat oikeasti olla äiti/isä ja/tai tytär/poika. Hyvä roolitus.

Juuri näin. Alussa katsoin että onpas uskottava Henrin ja Magdan yhtenäisyys. Samoin kuin Sandra ja Arno.

Vierailija
240/406 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä joko tähän vastattiin, mutta itse käytän suomalaissarjoissa lähestulkoon aina tekstitystä ja tässä sellainen on valittavissa. Jostain syystä tosiaan on melko yleistä, että näyttelijät mutisevat hiljaa ja epäselvästi repliikkejään. Muutenhan tätä on ollut tekemässä huipputiimi ja koukkuun jäin, vaikka pelkäsinkin sarjan olevan tylsä ja liian kuvitteellinen. Hyvin pitää otteessaan.

Kaikissa telkkareissa tekstitystä ei ole tarjolla vaikka telkkarissa on Ruutu-sovellus. Eikä tekstitys toimi edes Chromecastilla telkkarissa vaikka lähettävässä laitteessa toimisi.

Katselen tätä läppärillä, jonka peilaan telkkariin niin saan tekst

Mä katson tabletilla, saa tekstityksen.