Utö sarja!
Huhhuh miten hyvä! Suomalaiseksi sarjaksi jotenkin erilainen. Ruudussa jo kaksi ekaa jaksoa, tänään ilmeisesti tulee neloselta kans. Arvauksia mikä selitys eristykselle?
Katso lähetysajat : Utö - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (406)
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on myös puhelin tai läppäri tai taukoa niin sieltä Ruutusovellus, saa tekstin. Täytyy vaan tinkiä isosta ruudusta.
Siis tabukka
Vierailija kirjoitti:
He jotka saavat puheesta selvää ,
onko teillä kaijuttimet/suppari tai jokin elokuva asetus päällä ?
Itse ainakin turhauduin niin paljon huonoon ääneen, että jätin katsomisen kesken.
Ihan perus Samsungin joku älytelevisio ja tarpeeksi selkeästi on kyllä kuulunut. Elokuva-asetus on kyllä päällä, mutta se vissiin vaikuttaa vain kuvaan.
Jotain kerrotaan tosta äänen kuulumisesta täällä, varsinkin viimeinen:
https://www.kirjastot.fi/kysy/miksi-jos-katsoo-suomalaisen-elokuvan?lan…
Musta noissa on jotain perääkin. Ulkomaalaisilla on ihan samoja ongelmia heidän kotimaisten kanssa. Mun mielestä kotimaisissa sais olla aina teksti kuten esim.norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin turhauduin niin paljon huonoon ääneen, että jätin katsomisen kesken.
Ihan perus Samsungin joku älytelevisio ja tarpeeksi selkeästi on kyllä kuulunut. Elokuva-asetus on kyllä päällä, mutta se vissiin vaikuttaa vain kuvaan.
Kokeile vaihtaa se oletukselle. Katsokaa Ruutu-sovelluksesta, siellä on teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä ohjelmatekstitys!
On,
mutta sen saa vain tiettyihin laitteisiin esim Apple tv , Tai Padiin.
ja esim Samsung tv ssä ei ole mahdollista saada ruudun kautta tekstitystä .
Ruutua voi katsoa vaikka puhelimella.
Juu yhdet työkaverit puhuu tuosta sarjasta. Se on vaan sen plus palvelun takana enkä juuri Ruudusta katsele ohjelmaa joten ei viitti yhden ohjelman takia sitä tilata ja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis minulla nimenomaan -ei- ollut mitään ongelmia katsomisen ja kuulemisen kanssa :) Kaikki toimi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis minulla nimenomaan -ei- ollut mitään ongelmia katsomisen ja kuulemisen kanssa :) Kaikki toimi hyvin.
Ok, käsitin väärin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Juu yhdet työkaverit puhuu tuosta sarjasta. Se on vaan sen plus palvelun takana enkä juuri Ruudusta katsele ohjelmaa joten ei viitti yhden ohjelman takia sitä tilata ja maksaa.
Mullakin on Ruutu + vaan sykkeen takia. Mut itse teen niin että jätän muutaman kuukauden väliin ja sit on taas monta jaksoa katsottavaa. Tarkoitan että jos mulla ei olisi ruutu+, niin ottaisin sen vaan kuukaudeksi sitten kun kaikki jaksot Utöstä on siellä. Kuukaudessa ehtii katsomaan kaikki.
Niin uskomattoman komiaa kuvaa saaresta, että herra mun vereni! Eikä tää tarinakaan ihan paska ole. Peter Franzenia tää kaipais ja ehkä Hannele Lauria, mutta en minä kesken jätä vaikka ei kaikkia tähtiä oo mukaan saatukkaan. 5/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus , tai ei ihan ,
muutaman kuukauden vanha , verkkokaupasta ostettu Samsun tv täälläkin. Mutta en ikinä ole niin surkeaa replikointia kuullut kuin Utössa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On,
Ei käy, yleensä kun katson jotain tv ohjelmaa, niin osin kuuntelen, en niinkään katso.
Eli voin olla puhelimessa ja tehdä jotain muutakin kuin tuijottaa ruutua. Ja silloin toivoisin kuulevani puheen enkä sössötystä tai mutinaa.
ja miksi katsoisin pieneltä ruudulta, kun on oikea telkkariin.
ja sen tekstin saan esim kotonani iPadiin , mutten tv hen.
Olis kiva nähdä, koska Utö on upea ja erikoinen paikka.
Mutta jos tää on joku kauhu- tai poliisileffa niin en taidakaan. En siis ole herkkä pelkäämään, vaan nopea kyllästymään ja tätä sorttia on niin paljon.
Katsoisin ehkä alun, mutta jos tää on jossain nelosella niin enpä pääse katsomaan, olkoot.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy, yleensä kun katson jotain tv ohjelmaa, niin osin kuuntelen, en niinkään katso.
Eli voin olla puhelimessa ja tehdä jotain muutakin kuin tuijottaa ruutua.
Sinänsä en kyllä ihmettele, että ihmiset ei saa puheesta selvää tai pysty seuraamaan sarjaa jos nykyaikana pitää koko ajan samalla selata jotain somea eikä vaivauduta edes katsomaan sitä itse replikointa tai muutakaan juonenkuljetusta samalla, surulliseksi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On,
Eli voin olla puhelimessa ja tehdä jotain muutakin kuin tuijottaa ruutua. Ja silloin toivoisin kuulevani puheen enkä sössötystä tai mutinaa.
ja miksi katsoisin pieneltä ruudulta, kun on oikea telkkariin.
ja sen tekstin saan esim kotonani iPadiin , mutten tv hen.
Kyllä mä katson pienestä ruudusta kun telkkarista ei saa tekstiä. On kuitenkin ohjelma jonka halua katsoa. Tietty se on eri asia jos haluaa vain kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva nähdä, koska Utö on upea ja erikoinen paikka.
Mutta jos tää on joku kauhu- tai poliisileffa niin en taidakaan. En siis ole herkkä pelkäämään, vaan nopea kyllästymään ja tätä sorttia on niin paljon.
Katsoisin ehkä alun, mutta jos tää on jossain nelosella niin enpä pääse katsomaan, olkoot.
Ei ole poliisia eikä kauhua. Mikset pääse katsomaan nelosta?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruutu+ saa ilmaiseksi kokeilujakson? Siinä ehtisi katsomaan tämä sarjan. Huomenna julkaistaan viimeinen jakso.
Ihan sama. Etsin tekstitystä vimmoissani, LauraBirn-artikulointi valtaa alaa jo miehilläkin ja äänitysammattilaisilla taito kadoksissa. Tämä on ongelma laajemminkin kotimaisissa.
Loppua kohden on parantunut. Vika jakso vielä katsomatta.
Jos teillä on myös puhelin tai läppäri tai taukoa niin sieltä Ruutusovellus, saa tekstin. Täytyy vaan tinkiä isosta ruudusta.