Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin eräässä ketjussa pitäväni Iidaa feministinä

Vierailija
18.01.2024 |

Ketju poistui ja sain face palmin, kun kirjoitin Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat esim kultamekko Iidaa siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että Iida tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin. 

Siksi Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. 

Tasa-arvossa kai on kysymys kuitenkin siitä, että on valinnanvapaus tehdä sitä, mikä kiinnostaa? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin huvitti ketjun poistuminen. Toisaalta mielivaltainen moderointi on normaali juttu täällä. Olen pitkälti kanssasi samaa mieltä, paitsi tuosta lopusta. En tunne tätä Iidaa, joten en voi tietää hänen feminismistään mitään. 

Mielestäni sorrut oikeastaan samaan kuin nuo vastapuolen edustajatkin: oletat ihmisestä asioita ulkonäön perusteella. 

Vierailija
2/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iidaan henkilönä sen enempää menemättä, kyllä v*tuttaa tämä suomalainen "menkää piiloon ja ymmärtäkää hävetä"-mentaliteetti. Kyllä naiset ja miehetkin saa pukeutua vaikka pelkkään ruokalappuun ja meikata 5 tuntia päivässä mun puolesta, eikä se laske heidän ihmisarvoaan yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iidaan henkilönä sen enempää menemättä, kyllä v*tuttaa tämä suomalainen "menkää piiloon ja ymmärtäkää hävetä"-mentaliteetti. Kyllä naiset ja miehetkin saa pukeutua vaikka pelkkään ruokalappuun ja meikata 5 tuntia päivässä mun puolesta, eikä se laske heidän ihmisarvoaan yhtään. 

Just näin. Saksalaiset ovat muuten samanlaisia tässä. Tietynlainen hillitty junttius on se hyväksytty estetiikka. 

Vierailija
4/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvossa on kyse ihmisen asemasta eri yhteisöissä ja yhteiskunnassa, toki myös yksityiselämässään. Ulkonäkö eli meikkaaminen ja nakuilu ei varsinaisesti liity tasa-arvoteemoihin, vaan siinä on pikemminkin kyse ihmisten moninaisuuden ja erilaisuuden hyväksymisestä. Tasa-arvo on sitten yhdenvertaisia mahdollisuuksia, samapalkkaisuutta jne. Kunpa olisikin vielä ihmisiä, jotka ajaisivat tasa-arvoasioita, mutta ei, nyt on sotkettu tasa-arvo ja yksilön hyväksyminen keskenään ja keskitytty vain jälkimmäiseen ja vieläpä narsistisen itsekorostaen. O tempera, o mores tosiaan.

Vierailija
5/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen nyt - miten tämä liittyy mihinkään häpeään ja piiloutumiseen? Tavallinen pukeutuminen on vain tavallista pukeutumista esim. sääolosuhteiden, mukavan olon, omien mieltymysten ymv. mukaan. Te olette nyt täysin seonneet tämän ikuisen häpeähöpinänne kanssa, sillä siitä ei useinkaan ole kyse. Elämme hämmentäviä aikoja, kun normaaleiden vaatteiden pitäminen julistetaan häpeäksi ja piiloutumiseksi ja sama nakuilun ja seksin kanssa eli rajoja ja yksityisyyttä ei saa olla tai kyse häpeästä. Te todella olette täysin seonneet, ettekä tajua mistä puhutte. 

Vierailija
6/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olla se massaan sulautuva harmaa varpunen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme