Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumet täytyy kolata. Mies ei jaksanut.

Vierailija
18.01.2024 |

Mies lähti aamulla autolla kevyeen toimistoduuniinsa. Itse tarvoin auraamattomia kevyenliikenteenväyliä, kun vein esikoisen esikouluun. Vauvan päiväunien aikaan täytyy mennä kolaamaan piha ja sitten taas tarpoa hakemaan esikoululainen kotiin, sillä miehellä menee töissä yleensä ainakin klo 18 asti.

En käy ruokakaupassa ennenkuin reitit on aurattu, sillä koen raskaaksi kuljettaa lisäksi ostoksia lumihangessa. Vauva ei pysy pulkassakaan, joten vaunut tai kantovaljaat täytyy olla, mutta valitsin aamulla vaunut, kun alkaa olla aika painava kannettava.  Nyt maistuu ruoka. Olen saanut hyvin liikuntaa.

Onneksi on kattava kotivara. Huomenna on neuvola ja täytyy varata varmasti tunti matkaan, jos on tiet ummessa. Miksi autoilijoita suositaan meidän muiden kustannuksella?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätys se on eikä mikään mies. Oikeat miehet tekee lumityöt. Meidänkin pikkukaupungin facebook ryhmässä useampi riuska mies ilmoittaa tekevänsä lumityöitä ja katoilta pudottavat myös. On oikein videot laittaneet ja ilo silmälle.

Vierailija
22/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt kaikki lumityöt ok-talomme pihalla jo iät ja ajat sekä hoidellut kesäisin nurmikon. Töitä on ollut myös polttopuiden kanssa. Mies ei juuri sisältä liiku, ei kyllä tee sisätöitäkään. Hänellä on erinäisiä sairauksiakin, joten ymmärrän sikäli. Toki pieni liikunta tekisi hänellekin hyvää. Itse sairastan myös, mutta olen katsonut, että liikunta pitää edes sellaisessa kunnossa, ettei jää sängyn pohjalle. 

Eläkkeellä olemme molemmat. 

Meillä käydään tällä hetkellä vääntöä siitä muutetaanko omakotitaloon. Asutaan nyt rivarissa ja nyt jo näkee, että tuo tulisi olemaan mun tulevaisuus. En halua sanoa miehelle rumasti, mutta voi jestas miten voi ihmisellä olla korkealentoiset suunnitelmat vaikka edes tässä ei tee mitään. Ei siinä mä ihan mielelläni siivoan ja pyykkään, mutta en mä jaksa enkä halua mitään työläitä ulkotöitä tämän lisäksi. Sisähommat nyt menee ohimennen, mutta pihatyöt jo vaativat aikaa ja jaksamista ihan eri tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vätys se on eikä mikään mies. Oikeat miehet tekee lumityöt. Meidänkin pikkukaupungin facebook ryhmässä useampi riuska mies ilmoittaa tekevänsä lumityöitä ja katoilta pudottavat myös. On oikein videot laittaneet ja ilo silmälle.

Hah! Rahaa ne tarvitsee eivätkä osaa muuta kuin noin yksinkertaisia hommia. Jotkut ovat toki nuoria joilla ei ole mahdollisuuksia vielä mennä töihin.

Vierailija
24/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo käy töissä ja itse olen lomautettuna, joten hoidan joutessani kaikki kotityöt myös lumityöt 

Vierailija
25/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sitä teidän pihaa kolaat? Mies hoitaa sen, kun tulee töistä, onhan hänellä ilta aikaa.

Miksi miehen pitäisi hoitaa pihan kolaaminen illalla vielä töiden jälkeen, jos kerran ap on päivän kotona? Eiköhän tuossa tilanteessa sen miehen (isän) ja lapsen suhteen kannalta parasta olisi, jos ehtisivät viettää edes hetken yhteistä aikaa (samalla ap saisi omaa aikaa ilman, että tarvitsee olla lapsessa kiinni 247) eikä niin, että isäukkoa ei kotona sisällä nähdäkään. 

Miehellä menee hommaan 15 minuuttia. Se on hyvää liikuntaa toimistopäivän jälkeen eikä vie aikaa lasten kanssa olemiselta. Jos piha on valtava, niin miehen pitää ostaa lumilinko tai sopia jonkun urakoitsijan kanssa, että käy putsaamassa pihan.

Vierailija
26/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sitä teidän pihaa kolaat? Mies hoitaa sen, kun tulee töistä, onhan hänellä ilta aikaa.

Miksi miehen pitäisi hoitaa pihan kolaaminen illalla vielä töiden jälkeen, jos kerran ap on päivän kotona? Eiköhän tuossa tilanteessa sen miehen (isän) ja lapsen suhteen kannalta parasta olisi, jos ehtisivät viettää edes hetken yhteistä aikaa (samalla ap saisi omaa aikaa ilman, että tarvitsee olla lapsessa kiinni 247) eikä niin, että isäukkoa ei kotona sisällä nähdäkään. 

Miehellä menee hommaan 15 minuuttia. Se on hyvää liikuntaa toimistopäivän jälkeen eikä vie aikaa lasten kanssa olemiselta. Jos piha on valtava, niin miehen pitää ostaa lumilinko tai sopia jonkun urakoitsijan kanssa, että käy putsaamassa pihan.

Niin just. Eli mitä tahansa muuta kunhan vaan ei vaimon joka muutenkin on kotona  tarvitse persustaan nostaa. Jos se kerran on vain vartin homma niin ihme on ettei onnistu.

Vierailija
27/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pieni liikunta toimistopäivän ja autossa istumisen jälkeen tekisi hyvää. Vaimo saa tuossa tarpeeksi liikuntaa rämpiessään kaksi kertaa päivässä eskariin ja takaisin, lisäksi kauppareissu. 

Vierailija
28/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla huonokuntoinen ukko jos ei sisällä istumisen jälkeen kykene lumia pukkaamaan.

Vierailija
29/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin just. Eli mitä tahansa muuta kunhan vaan ei vaimon joka muutenkin on kotona  tarvitse persustaan nostaa. Jos se kerran on vain vartin homma niin ihme on ettei onnistu."

Nainenhan on jo kulkenut ulkona hangessa kahlaten monta reissua, kun on vienyt esikoisen eskariin ja tullut kotiin, sitten mennyt hakemaan ja tullut taas kotiin. Jos eskari ei ole vieressä, niin tuossa menee yli tunti. Vauvan kanssa ei jää luppoaikaa, joten mies voi tuon verran tehdä.

Vierailija
30/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Ouluun, täällä priorisoidaan kevyen liikenteen väylien auraus autoteiden edelle.

Vierailija
31/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon aikakaudella nainen voi ihan hyvällä omallatunnolla tehdä lumityöt, ei mitään ongelmaa. Ei siitä tarvitse edes mainita.

Vierailija
32/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää katon klasista ulos,kun huollon henkilöt tekkee noi lumihommat,sitten taas sohvalle maha pystyssä kiroileen,ku on niin raskaat noi lumihommat.

Vierailija
33/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa koko ajan lisää. Kohta pääsen tekemään lumityöt.

Autotalli-halkovajan katoltakin pitäisi lumet tiputtaa. Mies sanoo olevansa liian painava siihen, joten koska en ole tällä hetkellä raskaana, niin varmaan minun on  kiivettävä katolle. Teen sen ehkä viikoloppuna, kun muilta lumihommilta on aikaa ja mies kotona katsomassa lapsia. 

ap

Vierailija
34/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaarallista lienee kaatua rintarepun kera.

Vierailija
35/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa Ouluun, täällä priorisoidaan kevyen liikenteen väylien auraus autoteiden edelle.

Pitää olla huonoja autoja, jos niillä ei pääse muutaman sentin lumessa ajelemaan. Lumessa kun ei tarvitse ajella kaasu pohjassa edes Oulussa.

Vierailija
36/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla huonokuntoinen ukko jos ei sisällä istumisen jälkeen kykene lumia pukkaamaan.

Ja kunnon mies olisi kyllä aamulla ennen kuin lähti töihin tehnyt lumityöt omalla pihallaan, kun tietää, että vaimo lähtee esikoista viemään kävellen. 

Vierailija
37/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon aikakaudella nainen voi ihan hyvällä omallatunnolla tehdä lumityöt, ei mitään ongelmaa. Ei siitä tarvitse edes mainita.

Minä arvaan, että aloittajan perheessä nainen hoitaa ihan jokaisen homman tasa-arvoisesti yksin sisällä ja ulkona.

Vierailija
38/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunta sataa koko ajan lisää. Kohta pääsen tekemään lumityöt.

Autotalli-halkovajan katoltakin pitäisi lumet tiputtaa. Mies sanoo olevansa liian painava siihen, joten koska en ole tällä hetkellä raskaana, niin varmaan minun on  kiivettävä katolle. Teen sen ehkä viikoloppuna, kun muilta lumihommilta on aikaa ja mies kotona katsomassa lapsia. 

ap

Jätä lumityöt miehelle. Jos mies ei uskalla kiivetä autotallin katolle, hän voi palkata jonkun hoitamaan sen homman. Ei sinun tarvitse yksin hoitaa kaikkea.

Vierailija
39/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lapioin ihan liikunnan ilosta isoimmat kinokset pois rappujen edestä. Mies tekee töistä tultuaan traktorilla loput, jos katsoo tarpeelliseksi. Aura on tainnut mennä kylätiellä jo pariinkin kertaan, ei tarvitsisi tarpoa hangessa, jos haluaisi tuonne viimaan lenkille. 

Ei saisi sanoa, mutta sanon kuitenkin: asuinpaikanvalintakysymys tämäkin. Täällä maalla on tilaa lumelle ja koneet sen siirtelyyn, eikä tietä niin mahdottomasti, etteikö niitä ehdittäisi säällisessä ajassa aurata. 

Mutta en minä ap sinun asemassasi olisi alkanut pihaa kolata kuin korkeintaan itselleni jonkun pienen tolan, mistä pääsee vaunujen kanssa kadulle. Tekisi nimittäin oikein hyvää sille sun toimisto-olmimiehelle kolata pihaa töistä tultuaan. Istunut koneella kyyryssä koko päivän kuitenkin. 

Vierailija
40/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksua vastaan oletan?

Sen kerran kun mies tekee jotain kotitöitä niin se pitää oikein videoida ja laittaa julkiseen jakoon :D

AP, mä voin tulla parilla kympillä kolailemaan kun työtön oon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan