Lumet täytyy kolata. Mies ei jaksanut.
Mies lähti aamulla autolla kevyeen toimistoduuniinsa. Itse tarvoin auraamattomia kevyenliikenteenväyliä, kun vein esikoisen esikouluun. Vauvan päiväunien aikaan täytyy mennä kolaamaan piha ja sitten taas tarpoa hakemaan esikoululainen kotiin, sillä miehellä menee töissä yleensä ainakin klo 18 asti.
En käy ruokakaupassa ennenkuin reitit on aurattu, sillä koen raskaaksi kuljettaa lisäksi ostoksia lumihangessa. Vauva ei pysy pulkassakaan, joten vaunut tai kantovaljaat täytyy olla, mutta valitsin aamulla vaunut, kun alkaa olla aika painava kannettava. Nyt maistuu ruoka. Olen saanut hyvin liikuntaa.
Onneksi on kattava kotivara. Huomenna on neuvola ja täytyy varata varmasti tunti matkaan, jos on tiet ummessa. Miksi autoilijoita suositaan meidän muiden kustannuksella?
Kommentit (52)
Miksi kevyenliikenteen väylillä ei jätetä osaa väylää auraamatta? Esim juurikin pulkkaa varten. Ja se aurattu osa on ihan pirun liukas ja on paljon turvallisempaa tarpoa hangessa.
Ps hanki vauvalle rintareppu
Miksi kevyenliikenteen väylillä ei jätetä osaa väylää auraamatta? Esim juurikin pulkkaa varten. Ja se aurattu osa on ihan pirun liukas ja on paljon turvallisempaa tarpoa hangessa.
Ps hanki rintareppu
Vierailija kirjoitti:
Ps hanki vauvalle rintareppu
Mitä se vauva sillä repulla tekee, aika pienikin olisi ja hankala pukea. Itselle se rintareppu pitää hankkia, johon sitten vauva laitetaan.
Palataan asiaan kun esim ambulanssi ei pääse teille kun autotiet on auraamatta.
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan kun esim ambulanssi ei pääse teille kun autotiet on auraamatta.
Tai kun päiväkodin ovet eivät aukene, kun työntekijät eivät ole päässeet töihin.
Onko ap taas sellainen, jonka mielestä maailman rankin työ on pötkötellä kotona vauvan kanssa, joka nukkuu puolet päivästä.
Rintareppu on, mutta se on raskasta, kun samalla kahlaa hangessa.
ap
Mitä sinä sitä teidän pihaa kolaat? Mies hoitaa sen, kun tulee töistä, onhan hänellä ilta aikaa.
Eikös tämä lumien kolaaminen (ja kesällä nurmikonleikkuu) ollut juuri niitä "miesten töitä" joiden hoitamisella miehet perustelevat vähäisempää osallistumistaan?
Miksi se mies ei voi antaa autoa ap sun käyttöön ja mennä töihin kävellen tai bussilla?
Minä teen meidän lumitöistä (ja kaikesta muustakin) varmaan 98%, koska mies viikot muualla. Kylläpä se minä tahdon myös viikonloppuisin ennättää sinne kolan kahvaan ennen isäntää.
Yhteiskunnan pitäisi maksaa ap:lle taksi, ettei hänen tarvitse liikuttaa omia jalkoja. Mielellään kantopalvelu sohvalta taksiin, että voi jatkaa istumista perille asti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitä teidän pihaa kolaat? Mies hoitaa sen, kun tulee töistä, onhan hänellä ilta aikaa.
Miksi miehen pitäisi hoitaa pihan kolaaminen illalla vielä töiden jälkeen, jos kerran ap on päivän kotona? Eiköhän tuossa tilanteessa sen miehen (isän) ja lapsen suhteen kannalta parasta olisi, jos ehtisivät viettää edes hetken yhteistä aikaa (samalla ap saisi omaa aikaa ilman, että tarvitsee olla lapsessa kiinni 247) eikä niin, että isäukkoa ei kotona sisällä nähdäkään.
Minä olen tehnyt kaikki lumityöt ok-talomme pihalla jo iät ja ajat sekä hoidellut kesäisin nurmikon. Töitä on ollut myös polttopuiden kanssa. Mies ei juuri sisältä liiku, ei kyllä tee sisätöitäkään. Hänellä on erinäisiä sairauksiakin, joten ymmärrän sikäli. Toki pieni liikunta tekisi hänellekin hyvää. Itse sairastan myös, mutta olen katsonut, että liikunta pitää edes sellaisessa kunnossa, ettei jää sängyn pohjalle.
Eläkkeellä olemme molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Rintareppu on, mutta se on raskasta, kun samalla kahlaa hangessa.
ap
Lisäpainona 40kg raskauskiloja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies ei voi antaa autoa ap sun käyttöön ja mennä töihin kävellen tai bussilla?
Tai mitä jos aikuinen nainen ostaisi ihan itselleen oman auton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi hoitaa pihan kolaaminen illalla vielä töiden jälkeen, jos kerran ap on päivän kotona? Eiköhän tuossa tilanteessa sen miehen (isän) ja lapsen suhteen kannalta parasta olisi, jos ehtisivät viettää edes hetken yhteistä aikaa (samalla ap saisi omaa aikaa ilman, että tarvitsee olla lapsessa kiinni 247) eikä niin, että isäukkoa ei kotona sisällä nähdäkään.
Jos lapsen vieminen päiväkotiin on noin raskas ponnistus lumen kolaaminen voisi tehdä aloittajalle ihan hyvää.
Ei kai aloittaja tarvitse kolattua pihaa mihinkään? Tee itsellesi vaunujen mentävä polku ja jätä loppu autoilijan huoleksi.
Määkään en jaksa kolata, sattuu selkään ja jalkoihin. Harjalla heittelen pahimpia lumia pois. Nyt alkaa vaan olla ongelma että ne lumet ei mahu enää mihkään. Onneks vaan yks jalankulkuväylä putsattavana.
Jaksuja heikommalle osapuolelle!
t. mies