Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa vegaanit, leivonnaisista

Vierailija
18.01.2024 |

Teen tilaisuuteen leivonnaisia jotka sopii mahdollisimman moneen "rajoitteeseen". Onko vegaanille kynnyskysymys jos koristeeksi käytettävien sokerikuulien valmistusaineena on joistain kirvoista saatava vaha, ilmeisesti pintakäsittelyyn tarkoitettu. Jätänkö pois koko kuulat vai mainitsenko oikeasti KAIKEN valmistusaineluettelossa (joka tulee näytille) vai voisitko esim poistaa koristeet leivonnaiset pinnalta jos sattuisi omalle kohdalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta miksi niitä kuulia pitää kakkuun laittaa, en oo ikinä ymmärtänyt. Koristele jollain muulla. Eihän ne kuulat edes ole hyvää, vaan kovia ja mauttomia ja niihin voi joku onneton hampaansa rikkoa.

Vierailija
2/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita epävegaanisia koristeita. Useimmat vegaanit jättää sitten syömättä, ja kaikille tulee paha mieli.

Itse vegaanina mieluummin syön kyläillessä vaikka pelkkiä perunoita kuin "vegaanisia" kasvispihvejä, joissa on "vain yksi kananmuna". Ymmärrätkö pointin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jotain muita koristeita :) esim https://www.vegaanituotteet.net/products/1583/fi/sundqvist-koristelukuu…, tai katso sitä leivontatuotelistaa läpi

Vierailija
4/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita epävegaanisia koristeita. Useimmat vegaanit jättää sitten syömättä, ja kaikille tulee paha mieli.

Itse vegaanina mieluummin syön kyläillessä vaikka pelkkiä perunoita kuin "vegaanisia" kasvispihvejä, joissa on "vain yksi kananmuna". Ymmärrätkö pointin?

Ymmärrän. Ja leivonnaisen resepti nimenomaan sivustolta joka keskittynyt allergioihin ja rajoitteisiin. Resepti muuten oli myös merkitty vegaaniseksi. Noiden kuulien sisältöä aloin Googlen avulla tulkita vasta kun olin ne jo ostanut (ovat muuten pehmeitä, hampaat ei hajoa) juurikin siksi ettei mitään jää epäselväksi. Olen myös käynyt ravintola-alan koulun joten minulle ei ole epäselvää onko muna eläinperäistä vai kasvis

Vierailija
5/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kysyt asiaa täällä ja pohdit miten toimia! Se on oikeasti tosi hienoa ja aika harvinaista. Kiitos!

T.. vegaanisesti syövä

Vierailija
6/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan säästää kuulat myöhemmäksi ja koristella kuvatulla vadelmarouheella. Sopii makumaailmaan. Ap

Vierailija
7/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tuo vegaanisuus ja pelko mitä syö, kun nykymaailmassa he syövät kuitenkin mm. jauhomatoja ja hyönteisiä, joita ei nykyään enää tarvitse tuoteselosteessa ilmoittaa. Tämä tuli mm. Espanjassa lailliseksi noin vuosi sitten.

Vierailija
8/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan, jättävät syömättä jos ei kelpaa.

Vierailija
9/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan säästää kuulat myöhemmäksi ja koristella kuvatulla vadelmarouheella. Sopii makumaailmaan. Ap

Muista varmistaa, ettei siinä vadelmarouheessa ole madonjäämiä :)

Vierailija
10/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista varmistaa, ettei siinä vadelmarouheessa ole madonjäämiä :)

Itse ole muuten sekasyöjä mutta viljaton. Minun ei tarvitse ymmärtää kenenkään "suuntausta" mutta voin kohtuuden rajoissa kunnioittaa niitä. Eläinperäisen syöttäminen salaa vegaanille on mielestäni typerää ja välinpitämätöntä v...uilua koska en itsekään haluaisi ihan vaan vitsillä syödä viljaa koska saan niistä oireita.

Ap

Vierailija
11/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan, jättävät syömättä jos ei kelpaa.

Mä en ymmärrä että jos tulee vieraita, niin niille ei haluta tarjota sellasta ruokaa mitä ne voi syödä. Ei pidä järjestää mitään ja kutsua ihmisiä, jos ei halua kestitä. 

Ite tälleen karjalaisena olen hyvin tarkka siitä, että on hyvät tarjottavat. Mummo opetti, että vieraita pidetään hyvänä, siitä tulee itellekin hyvä mieli. 

Vierailija
12/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Oetker koristerakeet hearts on vegaaninen

myös strösseli Dr Oetker Sprinkles Mix on vegaaninen

T. vegaanin äippä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme