Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen ettei minulta jää perintöä

Vierailija
18.01.2024 |

Ei tarvitse kenenkään siitä riidellä. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kyllähän Valikselta perittävää jää. Puolet yrityksestä, puolet kesämökistä, puolet kahdesta omakotitalosta, ikioma sininen talo, lomaosake Aruballa, hoivakoti, R-kioski ja mitä kaikkea muuta.

Ja voi olla perinnön jako edessä pikapuoliin. Ainakin jos valittajan oma toive toteutuu. Joka päivä täällä on vuosikaudet haikaillut, että kun ei enää tätä vuotta tarvitsisi elää.

Miten paljon te tällä pascapalstalla aikaanne vietätte kun jo toisenne tunnette? Kannattaisikohan teidän tehdä jotakin muuta välillä? 

Vierailija
42/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajallahan tää on yksi vakiosyy onnellisuuteen. Kun ei jää perintöä riideltäväksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni omistusasunto, mutta en ole vielä tehnyt testamenttia. Sukulaisille tätä asuntoa en halua jättää, joten pitää hoitaa asia kuntoon pian. N45

Vierailija
44/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta jää paljonkin mutta olen tehnyt testamentin ja sukulaiset eivät saa mitään. Naurattaa jo etukäteen kun veljen vaimo luulee lastensa saavan jättipotin kun minä, lapseton varakas nainen kupsahdan. 

Mihin olet testamennut varasi? kysyn ihan uteliaisuudesta, ja luotatko, että varasi menevät ns. hyvään käyttöön?

Useammalle eri järjestölle jotka toimivat ilman palkattua henkilökuntaa. Toivon toki että varoillani tehdään hyvää, mutta mistäs sen koskaan tietää. Kuolleena onneksi en häiriinny asiasta jos näin ei käy :) 

..... håmåseksuaalit-sateenkaari-intersukupuoliset-kaikkikäysukupuoliset, sukupuolenvaihtajat ym järjestöt. 

Myös kulissiheterohkoille, muutenkin kusipäisille salaileville hyväksikäyttäjille.

Vierailija
45/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta jää paljonkin mutta olen tehnyt testamentin ja sukulaiset eivät saa mitään. Naurattaa jo etukäteen kun veljen vaimo luulee lastensa saavan jättipotin kun minä, lapseton varakas nainen kupsahdan. 

Mistä kuvittelet, että hän niin luulee? Tuskin normaali ihminen paljon muiden omaisuuksia miettii.

On niin surkuhupaisa ilmiö, että niillä testamenteilla veetuillaan sukulaisille. Ikäänkuin muut vain kieli pitkällä odottaisivat jonkun killinkejä. Ei niillä testamenteilla saa aikaan muuta kuin huonon muiston edesmenneestä.

Kyllä veetuttaa siellä haudassa, kun kukaan ei noteeraa sitä testamenttia mitenkään ;)

Ohoh, tänne on näköjään tullut ala-asteikäisiä kommentoimaan. Luuloja on monenlaisia, varsinkin harhaluuloja :D Testamentti on samassa pankissa kuin varatkin joten itke sinä vaan itsesi uneen jatkossakin. 

Vierailija
46/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi senttiäkään millekään järjestölle. Sama kun vetäisi vessan pöntöstä rahat alas.

Eipä sulla muuta olekaan kuin ne sentit ja ne tuskin ketään kiinnostavat. Ja mitä väliä vaikka vetäisikin jos makaat mullan alla kylmänä? Oletko niin rahanahne että kuolleenakin kuumottaa?

Raha on niin tiukassa saada että se pitää mennä sukulaisten ja yleensäkin ihmisten hyväksi arkista elämää helpottamaan. Jonkun pitää käyttää ne oikeisiin menoihin eikä mihinkään järjestöjen höpsis juttuihin ja kuluihin, mihin ne vaan katoaa.

Vierailija
47/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmani on laaja.Omia lapsia ei ole, sisarusten lapset perivät. Kuka mitäkin saa, se on vaikea päätös.Jokaisella on hyvät kodit ja rikkautta, 10 jakajaa. Kysymys on 100 000 plus arvopapereita joilla ei suurempaa arvoa. 

Anna yhdelle koko potti. Ihan älytöntä jakaa satatonnia kymmenelle, jäljelle jää kymppitonni per nuppi, joka on aika pieni summa varsinkin jos ovat jo ennestään varakkaita. Anna suosikkilapselle kaikki, niin summasta jää jotain konkreettista käyttöön.

Kirjoitin yhden nollan liian vähän. Suosikki asuu pohjois-Suomessa. En voi sietää hänen äitiään, velivainajan lasta.Tyttö joka tarvii rahat koska on sairas, saa pienemmän summan. Olin ajatellut avata hänelle tilin Suomessa, asun siis ukomailla, mutta ei se onnistu. Sanoo tytön äiti. 

Kannattaa tehdä testamentti ajoissa, koska sitä lähtöjärjestystä ei tiedä kukaan. Eikä koskaan ole täysin varmaa kenenkään kohdalla, että tuleeko huomista päivää ollenkaan. Ei kannata jahkailla turhan pitkään tärkeiden asioiden kanssa.

Onneksi itselläni ei ole lapsia, niin ei tarvitse laittaa niitä suosikkijärjestykseen. Ja broidilla on kolme lasta, joita en ole koskaan tavannut, niin ei niillekään tarvitse miettiä järjestyksiä taikka perintöosuuksia. Kodittomille kissoille menee koko huusholli sitten aikoinaan.

Vierailija
48/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nauti itse rahoistasi kun vielä voit. Se riitelevätkö muut vai ei on sinäänsä vähän turha ajatus, koska et ole enää täällä siitä murehtimassa siinä vaiheessa.

Vierailija
49/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vain yksi lapsi ja lapseton velivainaa. Ei tuu riitaa.

Vierailija
50/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä paljonko meidän (mieheni ja minun, ikää 50+) jälkeen jää jaettavaa. Voihan olla, että viimeiset vuodet joudutaan viettämään laitoksessa ja siihen mennessä on jo tehty laki, jossa omaisuus on realisoitava hoitomaksuihin.

Tällä hetkellä meillä on keskinäinen testamentti ja omaisuus menee molempien kuoltua Suomen Luonnonsuojeluyhdistykselle. Meillä ei ole lapsia eikä sukulaista, jolle haluaisi omaisuuden jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi