Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen ettei minulta jää perintöä

Vierailija
18.01.2024 |

Ei tarvitse kenenkään siitä riidellä. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi senttiäkään millekään järjestölle. Sama kun vetäisi vessan pöntöstä rahat alas.

Vierailija
22/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta jää paljonkin mutta olen tehnyt testamentin ja sukulaiset eivät saa mitään. Naurattaa jo etukäteen kun veljen vaimo luulee lastensa saavan jättipotin kun minä, lapseton varakas nainen kupsahdan. 

Mistä kuvittelet, että hän niin luulee? Tuskin normaali ihminen paljon muiden omaisuuksia miettii.

On niin surkuhupaisa ilmiö, että niillä testamenteilla veetuillaan sukulaisille. Ikäänkuin muut vain kieli pitkällä odottaisivat jonkun killinkejä. Ei niillä testamenteilla saa aikaan muuta kuin huonon muiston edesmenneestä.

Minulle on aivan yhdentekevää, että mitä minusta muut ajattelee. Ihan sama nyt kun olen vielä hengissä ja vielä vähemmän kiinnostaa sitten kun olen tuhkana purkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta jää paljonkin mutta olen tehnyt testamentin ja sukulaiset eivät saa mitään. Naurattaa jo etukäteen kun veljen vaimo luulee lastensa saavan jättipotin kun minä, lapseton varakas nainen kupsahdan. 

Mistä kuvittelet, että hän niin luulee? Tuskin normaali ihminen paljon muiden omaisuuksia miettii.

On niin surkuhupaisa ilmiö, että niillä testamenteilla veetuillaan sukulaisille. Ikäänkuin muut vain kieli pitkällä odottaisivat jonkun killinkejä. Ei niillä testamenteilla saa aikaan muuta kuin huonon muiston edesmenneestä.

En luule vaan tiedän koska hän on asiasta puhunut toiselle sukulaiselle. Että luulottele sinä ihan vain keskenäsi. 

Vierailija
24/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi senttiäkään millekään järjestölle. Sama kun vetäisi vessan pöntöstä rahat alas.

Just pitääkin antaa jollekin järjestölle. Tällä tavalla valtio ei saa siitä senttiäkään perintöveroina. Sitten kun sen perinnön antaa jollekin henkilölle, niin kuvaan astuu heti verokarhu ja ottaa siitä isolla kouralla oman osuutensa. Huonoimmassa tapauksessa perinnön saaja kieltäytyy ottamasta sitä vastaan ja jos muitakaan ei löydy, niin sitten menee koko potti valtiolle.

Vierailija
25/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sulla muuta olekaan kuin ne sentit ja ne tuskin ketään kiinnostavat. Ja mitä väliä vaikka vetäisikin jos makaat mullan alla kylmänä? Oletko niin rahanahne että kuolleenakin kuumottaa?

Vierailija
26/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näin sanovilla ei ole mistä jättääkään.

Ison riidan saa aikaiseksi vanhoista kahvikupeistakin. Yhtäkkiä tulee tunteet pintaan ja Amalia-tädin risat Arabiat onkin sitten lähes korvaamattoman arvokkaita ja täynnä "muistoja", vaikka tädin luona ei olla käyty pariinkymmeneen vuoteen.

Vierailija
27/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmani on laaja.Omia lapsia ei ole, sisarusten lapset perivät. Kuka mitäkin saa, se on vaikea päätös.Jokaisella on hyvät kodit ja rikkautta, 10 jakajaa. Kysymys on 100 000 plus arvopapereita joilla ei suurempaa arvoa. 

Vierailija
28/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmani on laaja.Omia lapsia ei ole, sisarusten lapset perivät. Kuka mitäkin saa, se on vaikea päätös.Jokaisella on hyvät kodit ja rikkautta, 10 jakajaa. Kysymys on 100 000 plus arvopapereita joilla ei suurempaa arvoa. 

Summa 10 000 00

Vierailija
29/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllähän Valikselta perittävää jää. Puolet yrityksestä, puolet kesämökistä, puolet kahdesta omakotitalosta, ikioma sininen talo, lomaosake Aruballa, hoivakoti, R-kioski ja mitä kaikkea muuta.

Vierailija
30/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelisi? Minä en oleta miehen lapsettoman sisaren testamenttaavan meidän lapselle mitään.

Vierailija
31/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä lapsesi ovat saaneet ennakkoperintönä tyhmyyden ja  loisivan elämänasenteen. 

Mikä typerä kommentti tämä on? Sori mutta kertoo enemmän sinusta kuin aloittajasta. 

Tuo kommentoija taisi vain tunnistaa aapeen...  :D

Ai että joku tunnistaa täällä jonkun 🤣

Mainiota että näitä profiloijia ja salapoliiseja riittää

Ammattivalmentajan tunnistaa kuka tahansa. Purkaa katkeruuttaan heikkolahjaisuudesta, loisimisestaan ja köyhyydestään joka aamu. Tuon energian kun valjastaisi työnhakuun, saattaisi tulla tulostakin.

Vierailija
32/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna yhdelle koko potti. Ihan älytöntä jakaa satatonnia kymmenelle, jäljelle jää kymppitonni per nuppi, joka on aika pieni summa varsinkin jos ovat jo ennestään varakkaita. Anna suosikkilapselle kaikki, niin summasta jää jotain konkreettista käyttöön.

Vierailija
33/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veetuttaa siellä haudassa, kun kukaan ei noteeraa sitä testamenttia mitenkään ;)

Vierailija
34/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut omaisuutta, jotta vanhuus olisi turvatumpi. Asun velattomassa omistusasunnossa, kaikki asumiskulut vain 280 €/kk, tilaa uudessa lämpimässä kaukolämmössä olevassa rivarin päätykolmiossani on 79 m2. Lisäksi olen säästänyt ja sijoittanut n. 30 000 €, eläkkkeeni on netto n. 1700 €/kk. En viihtyisi kerrotalossa, enkä jaksaisi omakotitaloa enää hoitaa. Ystävät asuvat vuokralla ahtaasti maksaen monta sataa enemmän kuussa kun minä tästä, lisäksi useimmat vuokratalot ovat rauhattomia, ainakin monelle tuttavalle on sattunut huono tuuri. He saavat mukaansa vain huinekalut, jos johonkin palvelutaloon pitää muuttaa. Minä voin myydä tämän tai ostaa säästöilläni palveluita, voi vaikkapa loppuviimeksi asua yksiössä ja maksaa sinne itselleni apua. Ja jos kuolen tänään suorilta jaloiltani, rakkaat lapseni saavat mukavat perinnöt, miksi en sitä heille soisi? 

Vierailija
35/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näin sanovilla ei ole mistä jättääkään.

Sehän se pointti ammattivalittajalla onkin.

Vierailija
36/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta voi sitä riidellä kahvikupeistakin.

Niistä se kova riitä aikaiseksi saadaankin. 

Vierailija
37/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kyllähän Valikselta perittävää jää. Puolet yrityksestä, puolet kesämökistä, puolet kahdesta omakotitalosta, ikioma sininen talo, lomaosake Aruballa, hoivakoti, R-kioski ja mitä kaikkea muuta.

Ja voi olla perinnön jako edessä pikapuoliin. Ainakin jos valittajan oma toive toteutuu. Joka päivä täällä on vuosikaudet haikaillut, että kun ei enää tätä vuotta tarvitsisi elää.

Vierailija
38/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta voi sitä riidellä kahvikupeistakin.

Niistä se kova riitä aikaiseksi saadaankin. 

Tiedän yhden tapauksen, kun sisarukset ei päässeet yhteisymmärrykseen jostain kahvikuppisetistä, niin sitten paiskoivat rikki, niin ei sitten saanut kukaan kuppeja ja tasseja.

Vierailija
39/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hankkinut omaisuutta, jotta vanhuus olisi turvatumpi. Asun velattomassa omistusasunnossa, kaikki asumiskulut vain 280 €/kk, tilaa uudessa lämpimässä kaukolämmössä olevassa rivarin päätykolmiossani on 79 m2. Lisäksi olen säästänyt ja sijoittanut n. 30 000 €, eläkkkeeni on netto n. 1700 €/kk. En viihtyisi kerrotalossa, enkä jaksaisi omakotitaloa enää hoitaa. Ystävät asuvat vuokralla ahtaasti maksaen monta sataa enemmän kuussa kun minä tästä, lisäksi useimmat vuokratalot ovat rauhattomia, ainakin monelle tuttavalle on sattunut huono tuuri. He saavat mukaansa vain huinekalut, jos johonkin palvelutaloon pitää muuttaa. Minä voin myydä tämän tai ostaa säästöilläni palveluita, voi vaikkapa loppuviimeksi asua yksiössä ja maksaa sinne itselleni apua. Ja jos kuolen tänään suorilta jaloiltani, rakkaat lapseni saavat mukavat perinnöt, miksi en sitä heille soisi? 

Juuri näin. Olisi kurjaa olla vuokralla asuva tyhjätasku. Minä olen asunut omistusasunnoissa 23-vuotiaasta, sijoittanut alle kolmekymppisestä, ja vanhuuden saan viettää palveluista nauttien uudessa kodissa. Ja JOS kuolen, lapset perheineen saavat n. satatuhatta euroa/perhe kaikkeen kivaan. Velattomat talot heillä jo onkin, kun ovat oppineet rahankäytön jo nuorena. Tavoite heillä kaikilla, että velaton iso talo isolla tontilla ennen kuin ikää on 45 v, hyvin ovat onnistuneet. Ohessa tietysti sijoittaneet ja hankkineet kesämökit. 

Vierailija
40/50 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna yhdelle koko potti. Ihan älytöntä jakaa satatonnia kymmenelle, jäljelle jää kymppitonni per nuppi, joka on aika pieni summa varsinkin jos ovat jo ennestään varakkaita. Anna suosikkilapselle kaikki, niin summasta jää jotain konkreettista käyttöön.

Kirjoitin yhden nollan liian vähän. Suosikki asuu pohjois-Suomessa. En voi sietää hänen äitiään, velivainajan lasta.Tyttö joka tarvii rahat koska on sairas, saa pienemmän summan. Olin ajatellut avata hänelle tilin Suomessa, asun siis ukomailla, mutta ei se onnistu. Sanoo tytön äiti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän