Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HT: Lihavuus yleistä kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavilla

Vierailija
18.01.2024 |

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/duodecim/lihavuus-yleista-kaksisuu…

Jännä juttu, että läskeillä on kaikenlaista ongelmaa pääkopan kanssa. Minusta itsensä ylipäätään lihavaksi päästäminen kertoo jo jonkinlaisesta mielen häiriöstä. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaksisuuntaisen lääkitys hidastaa sekä suoliston että rasvasolujen aineenvaihduntaa ja sotkee nälkä-kylläisyyssäätelyä. Tämä on terveydenhuollossa ihan tunnettu juttu. Hyvä hoitotasapaino on kuitenkin tärkeämpää kuin hoikkana pysyminen.

Vierailija
2/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sullakaan kaikki ole kunnossa jos katsot aiheelliseksi toiminnaksi arvostella anonyymillä keskustelupalstalla ylipainoisia ja mt-ongelmista kärsiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksisuuntainen ja ollut aina laiha. Mut-häiriöt nimenomaan lisää syömishäiriökäyttäytymistä, molempiin suuntiin. 

Vierailija
4/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, "aivan". 

Ennen bipon puhkeamista pysyin normaalipainon alarajoilla yrittämättä lainkaan. 

Lääkitys sai minut heräämään keskellä yötä niin kovaan nälkään, että yökkäilin, eikä ole mahdollista sitä tarvetta vastustaa. 

Lisäksi tuo aineenvaihduntajuttu. 

Onneksi olen saanut 20kg pois mutta silti ylipainoinen. 

Vierailija
5/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaksisuuntainen ja ollut aina laiha. Mut-häiriöt nimenomaan lisää syömishäiriökäyttäytymistä, molempiin suuntiin. 

Mt-häiriöt siis tietysti, autocorrect.

Sama

Vierailija
6/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, mä taas pitkällisen elämänkokemukseni myötä olen huomannut, että ne langanlaihat neurootikot ovat usein todella kireitä ja kärttyisiä, koska ovat pedantteja kontrollifriikkejä, ehkä narsistisesti ajattelevia toisten vähättelijöitä ja joka asiasta virheiden etsijöitä. Heitä ärsyttää muissa kaikki epätäydellisyys ja ovat usein tunnekylmiä vailla empaattisia taitoja. 

Kuulostaako tutulta?

Vierailija
7/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, mä taas pitkällisen elämänkokemukseni myötä olen huomannut, että ne langanlaihat neurootikot ovat usein todella kireitä ja kärttyisiä, koska ovat pedantteja kontrollifriikkejä, ehkä narsistisesti ajattelevia toisten vähättelijöitä ja joka asiasta virheiden etsijöitä. Heitä ärsyttää muissa kaikki epätäydellisyys ja ovat usein tunnekylmiä vailla empaattisia taitoja. 

Kuulostaako tutulta?

Langanlaihuuskaan ei ole hyvä asia. Mutta se kuulostaa tutulta, että aktiivisesti urheilevilla ja terveellisesti syövillä on yleensä asiat aina hyvin. 

Jännä juttu. 

Vierailija
8/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sullakaan kaikki ole kunnossa jos katsot aiheelliseksi toiminnaksi arvostella anonyymillä keskustelupalstalla ylipainoisia ja mt-ongelmista kärsiviä.

Vieläpä jatkuvalla syötöllä. Ketä oikeasti kiinnostaa toisten kilot noin paljon.

Vierailija
9/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit oireilee ja selittelee :D

No minä olen laiha ja fitti, onko mulla siis suurempi oikeus nyt pitää ap:ta ja kaltaisiaan idiootteina?

Vierailija
10/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityshän sen ylipainon tekee. Kaikkiaan tuli 50kg noilla neuroleptisekoiluilla parissa vuodessa, kun ne pillerit laittaa menettämään kokonaan kylläisyyden tunteen. On jatkuvasti olo että nääntyy nälkään ja sitten sitä syö yötä päivää siihen nälkäänsä. Sen syömisen lisäksi et muuta jaksa tehdä kuin nukkua. Todella hirveitä kohtaloita nähnyt kun ihmiset lihoo 70-90kg noilla lääkkeillä. Sitten vakuutellaan, että parempi syödä ne lääkkeet ja painaa 170kg kuin olla mieleltään sairas, mutta kun se henkilö on myös samaan aikaan mieleltään sairas eikä millään tavalla terve. Oikeastaan se on pahemmassa kunnossa kuin ikinä ennen. 

Vierailija
11/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan lihavat saikuttavat paljon enemmän. heillä on kipuja ja mielialajuttuja. ratkaisevinta on kuitenkin se että kynnys jäädä saikulle on todella matalalla. ja nää lihavat ovat vain lihoneet lisää aikojen saatossa.

Vierailija
12/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako tutulta?

Tuo tyyppi on varmaan olemassa mutta he saattavat juuri nauttia huomaamistaan virheistä muissa jotta pääsevät nostamaan itseään, kun eivät omaa samaa virhettä.

Vaikuttaa kyllä ihan hirveän typerältä jos tuon on se tapa mistä merkityksensä repivät. 

Vierailija
13/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinkuin sinäkin🤷

Vierailija
14/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tehdä laajempiakin google-seikkailuita ja löytää lisää artikkeleita, jotka voivat kertoa erilaisista asioista, jotka sekoittavat kehon toimintaa eri tavoin. Tiedätkö esim. mitkä kaikki asiat voivat synnyttää matala-asteista tulehdustilaa tai sekoittaa hormonitoimintaa? Tiedätkö systeemisairauksista jotakin?

En ihmettelisi, jos sinun jälkeläisesi sairastuisi jollain tapaa viimeistään aikuisiällä. 

Vierailija
15/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka sanotte että lääkkeet nostaa painoa. Vaihtakaa lääkettä. Ei se noin mene, että on pakko turvota muodottomaksi. On mullakin ollut lääkkeitä jotka syöpöttää (esim olantsapiini saa syömään pölytkin kaapista jos ei muuta ole), mutta sitten olen pyytänyt toista. Vaihtoehtoja on paljon, myös sellaisia lääkkeitä jotka laskee ruokahalua. Älkää tyytykö kohtaloonne. 

Vierailija
16/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka sanotte että lääkkeet nostaa painoa. Vaihtakaa lääkettä. Ei se noin mene, että on pakko turvota muodottomaksi. On mullakin ollut lääkkeitä jotka syöpöttää (esim olantsapiini saa syömään pölytkin kaapista jos ei muuta ole), mutta sitten olen pyytänyt toista. Vaihtoehtoja on paljon, myös sellaisia lääkkeitä jotka laskee ruokahalua. Älkää tyytykö kohtaloonne. 

Seitsemää olen koittanut ja kaikki tekee joko mielenvikaiseksi tai mielenvikaiseksi ja läskiksi. Ei kenenkään keho, maine ja talous kestä loputtomasti kokeilla noita mielenvikaisuus pillereitä. Ja kuten loppujenlopuksi tuli huomattua, vanha kunnon ryhdistäydy ja ota itseäsi niskasta kiinni on paras lääke, eikä lihota yhtään. Miksi noita määrätään ihmisille ihan tuosta vain ilman syytä, en tajua. Loppuelämänsä sitten kantaa mukanaan stressin säätelyn ongelmia ja neurologisia ongelmia mitä noista pillereistä seuraa, muistin heikkoutta ja kömpelyyttä, univaikeuksia.

Vierailija
17/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen laiha ja fitti, onko mulla siis suurempi oikeus nyt pitää ap:ta ja kaltaisiaan idiootteina?

Periaatteessa on. Itsekään en pidä lihavia yhtä suuressa arvossa. Miksi kunnioittaisin henkilöä, joka ei kunnioita edes itse itseään?

Vierailija
18/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EXällä ainakin painonnousuun vaikutti myös tolkuton ryyppääminen, joka saattoi liittyä kaksisuuntaisen oirekuvaan.

Vierailija
19/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ne lääkkeet lihottaa 

Vierailija
20/25 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on. Itsekään en pidä lihavia yhtä suuressa arvossa. Miksi kunnioittaisin henkilöä, joka ei kunnioita edes itse itseään?

Miksi kukaan kunnioittaisi sinua? Olet aivan todella pinnallisen ja yksinkertaisen ja tyhmän oloinen.