Käteinen raha
Ei ole häviämässä mihinkään. Itse asiassa eurosetelit uudistuvat. Nykyinen hallituskin haluaa käteisen säilyvän laillisena maksutapana. Maksakaamme siis käteisellä jatkossakin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt suurin osa kaupoista luopuu käteisestä. Ja ihmiskassoista. Siinä on teillle mummoille paniikin paikka.
Se on lain vastaista eikä siis syytä panikoida. Kortilla maksaminen ei ole pakollista ja maksaa voi myös käteisellä. josta maksutavasta ei maksun saaja voi kieltäytyä. Nimittäin käteismaksu rahalla on lain mukaan hyväksyttävä ja otettava vastaan.
Käteisessä ei ole nimeä. Paras palkka on käteinen koska se tulee lyhentämättömänä saajansa käteen. Siitä ei kukaan vie senttiäkään välistä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ei voi kontrolloida ,siksi siitä luovutaan.
Kerro nyt vielä, että koronarokotteen mukana tuli mikrosiru.
Ei ketään kiinnosta tuon taivaallista, monellako eurolla joku pertti peruspummi tuki Prismaa.
Olen alkanut tekemään pankille pikku kiusaa nostamalla vähitellen käyttötiliäni tyhjäksi. Eivät pysty kyttäämään menemisiäni muuten kuin näkemällä, missä automaatilla olen käynyt. Nyt käteisnostojen syiden tiedustelupuheluita pankilta odotellessa! Hih.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ikäviä uutisia sulle, ap.
Kekkonen on kuollut.
No mitä ikävää tässä nyt on ?
Maksan ostokseni sekä kortilla että käteisellä. Hyvä vaan että käteinen maksutapana säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin yhden kaverisuhteen poikki, kun kaveri halusi aina käyttää käteistä. Aina sai hävetä kassajonossa, kun myyjä joutuu laskemaan pennosia ja pahimmillaan hakemaan setin vaihtokolikoita jostain takahuoneesta. Jono seisoo, vaikka ihan hyvin olisi voinut käyttää pankkikorttia nopeaan maksamiseen. Lopulta kävi ilmi, että hänen käteisensä on peräisin lääke- ja huumemyynnistä, eikä hän voinut siirtää näitä rahoja tilille.
Itsekin kaupan kassalla työskennelleenä voin sanoa, että käteistä käyttävät ainoastaan mummot, sossupummit ja vastaavat epämääräiset ihmiset.
Höpö höpö.
Olen maksanut pari kuukautta käteisellä lähes kaiken ja se on vaikuttanut rahankäyttöön niin, että ostan harkitummin ja säästeliäämmin. Tämä vaikutus on tullut ihan itsestään.
Jos täytyy säästää, niin suosittelen kokeilemaan käteisen käyttöä :)
Käteistä ei voi kontrolloida ,siksi siitä luovutaan.