Mista pain te aidit olette, jotka ette suvaitse isomman hoidossa kayntia, kun aiti on vauvalomalla? Itse asun Helsingin keskustassa ja taalla on ainakin aika yleista,
että isompi lapsi on hoidossa ainakin osan päivää äidin ollessa vauvan kanssa kotona, enkä ole huomannut kenenkään ääneen ainakaan sitä paheksuvan.
Kommentit (32)
itseäni ainakin hävettäisi niin paljon, etten edes kehtaisi kenellekään kertoa, jos niin tekisin.
Ja olen siis se joka on Vantaalta, kohta Helsingistä.
Vierailija:
esiintyen aina eri henkilönä. ettei olisi vaan ap itse ;-)Säälittävää
Kerroin, että nää lapset ovat olleet maks 4 tunnin puolipäivähoidossa. Esim. eräässä yksityisessä päiväkodissa on tällainen neljän tunnin ryhmä.
t. Itähelsinkiläinen
ja minä kannatan toisen lapsen OSApäivähoitoa. Meillä isompi halusi mennä hoitoon kun kaikki kaverit olivat siellä ja meidän alueella kun ei silloin asunut ketään samanikäistä. Ja missään nimessä en vie lastani seurakunnan kerhoon aivopestäväksi (kuten joku ehdotti)
matalapalkkainen, eikä todellakaan ole tämän alueen muutkaan äidit. Se on minulle arvokysymys.
aika monet ystäväni melko hyvin koulutettuja, enkä ole kenenkään kuullut vievän lasta kokopäivähoitoon kun pieni on kotona.
-koska lapsi itse halusi leikkiä kavereiden kanssa
- olisimme menettäneet isomman lapsen paikan loistavassa yksityisessä päiväkodissa jos olisimme ottaneet lapsen pois, sittenpä olisivat lapset joutuneet eri hoitopaikkaan ja se jos mikä olisi peestä
sitä minä en hyväksy, että lapset joutuvat pois pk ryhmästään ja koulutettujen ihmisten järjestämästä toiminnasta koska perheeseen tulee vauva.
Hei ihan oikeesti: päiväkoti (sanoi laki mitä tahansa..) on lapselle kehitykselle tärkeää, varsinkin jos hän on siellä jo ennestään ollut. Se ei ole vain säilytyspaikka kun vanhemmat ovat töissä. Puolipäivä, n. 4h olisi vauvan tullessa sopiva (tuo yksityinen puolipäiväryhmä kuulosti todella hyvältä!).
sillä aikaa kun vanhemmat ovat töissä. Tarjoavat perushoidon, levon, ruoan ja ulkoilun. Ei mitään sellaista, mitä koti, kaverit tai kerho ei pois tarjota, yleensä laadukkaampana.
niin ovat juuri korkeasti koulutettuja jotka eivät osaa pyörittää arkea useamman lapsen kanssa kotona. Eli eivät ole käytännönläheisiä vaan haluavat viettää vauvan kanssa aikaa luuhaillen pitkin kauppakeskuksia.
pyöritän hyvin sujuvasti kahden lapsen arkea, mies on matkatöissä, sen lisäksi mulla pyörii oma firma iltapuhteilla. Tuntemani kotiäidit ovat kaikki koulutettuja, eikä kellään ole isosisarus päiväkodissa.
kun äiti jää vauvan kanssa kotiin. Itsellä kaksi lasta.
...max 5h!