Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kuukauden juomatta alkoholia ja kolme asiaa on tapahtunut

Vierailija
17.01.2024 |

1. Nukun paremmin, levollisemmin ja laadukkaammin (Oura-sormus käytössä)

2. Kyltymätön makeanhimoni on kaikonnut, ei tee enää mieli mitään makeaa

3. Olen laihtunut 3 kiloa, enkä ole muuttanut ruokavaliotani tai liikkumistottumuksiani mitenkään. Veikkaan, että tämä johtuu siitä, että koska nukun paremmin ja makeanhimo on kadonnut, olen jättänyt ne ylimääräiset kokouspullat ja väsymyssuklaapatukat ottamatta.

Edelleen kyllä tekee mieli viiniä iltaisin. Join aiemmin 1-2 kertaa viiniä illalla tai ruoan kanssa, yleisimmin puolikas pullo kerralla (mies joi toisen puolikkaan). Viininhimo on vähentynyt ja aamuisin olen tosi tyytyväinen, etten sittenkään ottanut edellisenä iltana mitään. Herään levänneenä ja virkeämpänä, vaikka siis kyse on ollut vain parista lasillisesta, ei mistään ryyppäämisestä.

Ehdottomasti jatkan kokeilua. Kenties tästä tulee pysyvämpi elämäntapamuutos.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, se lähtee pienestä... Mun lopettaminen alkoi hiljalleen myös aikoinaan, sitten se vaan jäi päälle. Nyt 7 vuotta ilman. 

Vierailija
2/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Miksi sormus on öisin sormessa? Eikö ole mukavampaa ilman älylaitteita ja mittareita makkarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko se mies nyt illalla sit kokonaisen pullon, ei viitsi jättää väljähtymään? Rahaakin siis säästyisi riippuen onko kyykkypullo vai laadukkaampia, mut silti. 

Vierailija
4/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Miksi sormus on öisin sormessa? Eikö ole mukavampaa ilman älylaitteita ja mittareita makkarissa.

Oura on nimenomaan unta ja palautusta varten, se ei ole urheilumittari. Ourasta on ollut mulle todella paljon hyötyä, olen käyttänyt kolme, vai olisko jo neljä vuotta. Olen oppinut, mitkä kaikki tekemäni vaikuttaa uneen ja palautumiseen. Voin selvästi paremmin kuin aiemmin Ouran takia.

Niin ja Oura ei tunnu sormessa miltään yöllä. En voisi käyttää mitään Apple Watchia tai muuta järeämpää mittaria yöllä, Oura on kevyempi kuin vihkisormukseni, jota en öisin käytä.

ap

Vierailija
5/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoko se mies nyt illalla sit kokonaisen pullon, ei viitsi jättää väljähtymään? Rahaakin siis säästyisi riippuen onko kyykkypullo vai laadukkaampia, mut silti. 

Ei, mieskin on ollut kokonaan juomatta viiniä kuukauden. Sillä oli muutama jouluksi ostettu olut, jotka se on nyt tässä kuukauden aikana kuitenkin juonut, eli ei ihan niin absolutisti ole ollut kuin minä. 

ap

Vierailija
6/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut juomatta 35 vuotta eikä minulla ole juomattomuus auttanut mitenkään. Oletko tehnyt muita muutoksia?

Vierailija
7/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut

Vierailija
8/8 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut juomatta 35 vuotta eikä minulla ole juomattomuus auttanut mitenkään. Oletko tehnyt muita muutoksia?

Mihin ei ole auttanut? Olen 44-vuotias ja raskauksia lukuun ottamatta juonut lähinnä viiniä koko aikuisikäni silloin tällöin. En ole koskaan juonut paljoa, mutta viime syksynä havahduin tuohon viininhimoon ja päätin tehdä asialle jotain. Viikossa meni siis minulla puolikas tai kokonainen viinipullo, joka ei ole paljon todellakaan, mutta se yksi ja kaksikin lasia vaikuttaa näköjään kuitenkin. Kokonaisen viinipullon jälkeen aamulla oli aina pöhnäinen olo, seuraavana päivänä särki päätä, makeanhimo ja nälkä oli valtava. 

En ole muuttanut ruokavaliotani mitenkään, enkä liiku enempää tai vähempää. Ainut asia on tuo viini.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän