Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kuljettaisi pienen lähetyksen noutoautomaatista asiakkaalle?

Vierailija
17.01.2024 |

Pieni lähetys ei saapunutkaan kirjeenä postiluukkuun, vaan meni paikalliseen noutoautomaattiin. Minä en pysty noutamaan. En tunne uudessa kaupungissa ketään.

Antakaapa vinkkejä siitä, miten asia ratkeaa. Voiko taksia pyytää tällaiseen? Mieleeni ei tule muita vaihtoehtoja, mutta ehkä niitä on. Maksan keikasta kortilla, koska käteistä ei ole.

Olisiko ajatuksia? :)

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta haukutaan täällä "laiskaksi" tuntematta tilannetta. Mutta kyllä näitä voi olla muutenkin. Itse olin hiljattain onnettomuudessa, jonka jälkeen jouduin leikkaukseen ja siitä sitten kotiin toipumaan parin sairaalapäivän jälkeen. Olisi ollut ihan mahdotonta mitään paketteja hakea käsi ja jalka paketissa, kun edes peseytyminen ei onnistunut. Enkä myös suunnitellut onnettomuutta etukäteen niin, että olisin ymmärtänyt olla tilaamatta mitään koska en pysty vähään aikaan poistumaan kotoa.

Mulla meni yksi paketti takaisin palautukseen kun ei pystynyt hakemaan. Mutta varmaan tosiaan olisi voinut taksikeskuksesta esimerkiksi kysellä voisiko taksi hakea. (Olisi myös kiva, jos tällaisille "pikkupalveluksille" olisi joku nettitori, jossa kaipaavat ja tarjoavat kohtaa, esim. itse voisin mielelläni auttaa jotain tuntematontakin tällaisessa tai muissa pikkuasioissa, ihan vain hyvä mieli auttamisesta palkkiona, mutta eipä niitä missään ole tarjolla)

Vierailija
42/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen joudut värväämään, ei siihen ole vielä robotteja. Itse laittaisin ilmoitustaululle keikan, mutta arvatenkaan ei ole tienoolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilasi on pysyvä eli pää toimii, mutta kroppa ei, niin hanki henkilökohtainen avustaja.

Kaupungin vammaispalvelujen kautta saat tietyn tuntimäärän avustajatöitä.

Vierailija
44/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilasi on pysyvä eli pää toimii, mutta kroppa ei, niin hanki henkilökohtainen avustaja.

Kaupungin vammaispalvelujen kautta saat tietyn tuntimäärän avustajatöitä.

En ole vammainen, mutta juuri nyt en kivun vuoksi pysty liikkumaan kovin pitkälle enkä uskaltaisi tuonne jäätikölle muutenkaan. Kysymykseni koskee vain tätä lähetystä, ja ongelma tuli eteen yllättäen.

Ap

Vierailija
45/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu Postin sivuille, omapostiin, ja katso sieltä, voitko tilata sille lähetykselle kotiinkuljetuksen. Jos voit, postipoika hakee lähetyksen automaatista ja tuo kotiisi sovittuna aikana. Tulee halvemmaksi kuin taksi.

Tämä tuli Matkahuollon automaattiin. Postissa tuo onnistuisi, mutta Matkahuollossa ei.

Ap

Onko Matkahuolto joskus toimittanut kirjepaketteja? Mulle ihan uusi asia.

Vierailija
46/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ulkomailta tukevat eivät mene matkahuollolle. Ulkomailta tulee Schenker yms. postin yhteistyö kumppaneiden tilaukset.

Vierailija
47/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apua alueen facebook ryhmästä, kuten joku ehdotti. Meidän alueella ainakin on hyvin avulaita ihmisiä, jotka ovat käyneet toisten puolesta kaupassa, apteekissa jne, jos henkilö on itse estynyt (yleensä kyseessä ovat olleet lähinnä vanhukset, koronasairaat ja leikkaustoipilaat). Myös lumitöissä on autettu jne. Osa (lähinnä nuoria) tekee näitä juttuja pientä korvausta vastaan, mutta osa aikuisista ihan hyvää hyvyyttään.

Vierailija
48/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni ulkomailta tukevat eivät mene matkahuollolle. Ulkomailta tulee Schenker yms. postin yhteistyö kumppaneiden tilaukset.

Niinpä. Kirjeenä kuulemma lähetettäisiin, ja tulikin yllätyksenä ilmoitus Matkahuollolta. Ei näistä ota selvää.

Ap

Vierailija
49/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin viikon taisi olla paketin säilytysaika matkahuollon lokerossa. varmaan kipusi laantuu siihen mennessä sen verran, etä pääset hakemaan sen itse.

tai sitten pyydät jotain taksia tai naapuria tai läheistä sen tuomaan.  Jos paketti pitää makaa noudettaessa, niin sitten ei ehkä onnistu. Jos siinä on lasku mukana tia se on maksettu etukäteen, niin se aukeaa koodilla, jonka voi antaa sitten taksikuskille

Vierailija
50/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin viikon taisi olla paketin säilytysaika matkahuollon lokerossa. varmaan kipusi laantuu siihen mennessä sen verran, etä pääset hakemaan sen itse.

tai sitten pyydät jotain taksia tai naapuria tai läheistä sen tuomaan.  Jos paketti pitää makaa noudettaessa, niin sitten ei ehkä onnistu. Jos siinä on lasku mukana tia se on maksettu etukäteen, niin se aukeaa koodilla, jonka voi antaa sitten taksikuskille

"varmaan kipusi laantuu siihen mennessä sen verran, etä pääset hakemaan sen itse."

Mistä päättelet noin?

Vierailija
51/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"varmaan kipusi laantuu siihen mennessä sen verran, etä pääset hakemaan sen itse."

Mistä päättelet noin?

En minä mitään ole päätellyt, arvelin.

yleensä kivuilla on tapana laantua ja jos ei laannu, niin ihmeellistä, että ap ei varmistanut tarpeeksi huolellisesti, että lähetys tulee varmasti postitse. 

Vierailija
52/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä taksia. Ainakin mun työpaikalla palvelutalossa vanhukset joskus soittavat taksin ja pyytävät käymään puolesta kaupassa. Eiköhän tuollainenkin onnistu.

Vierailija
53/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Vierailija
54/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet noin?

En minä mitään ole päätellyt, arvelin.

yleensä kivuilla on tapana laantua ja jos ei laannu, niin ihmeellistä, että ap ei varmistanut tarpeeksi huolellisesti, että lähetys tulee varmasti postitse. 

Oletpa sinä olevinasi noheva. Kun seuraavan kerran aiot neuvoa, lue ensin, mitä kysytään. Jos kysytään tiettyä asiaa, älä oleta ja runoile asian vierestä.

Kipu voi laantua, mutta kilometrikaupalla käveleminen ei onnistu tämän paketin aikataulussa. Jälkiviisastelu on ihan turhaa, vaikka ymmärrettävästi paikkailetkin sillä pöhköä kommenttiasi.

Ap

Vierailija
55/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itse muuntohuumeesi.

Vierailija
56/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat olevan muutenkin älyllisesti rajoittunut, mutta miten sinulla ei ole edes muutamaa kymppiä käteistä kotona, että voisit maksaa vaikkapa tällaisen palveluksen jollekin?

Vierailija
57/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä taksia. Ainakin mun työpaikalla palvelutalossa vanhukset joskus soittavat taksin ja pyytävät käymään puolesta kaupassa. Eiköhän tuollainenkin onnistu.

Juu, noin aionkin tehdä. Ei synny mitään turhia neuvotteluja tai kiitollisuudenvelkaa.

Ap

Vierailija
58/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolt?

Tekeekö Wolt tällaista? Kiitos vinkistä, pitääkin ottaa selvää. Olen ajatellut, että Wolt on vain ruokakuriiri. Lieneekö taksia kalliimpi?

Ap

Tuttu tilasi lääkkeitä woltin kautta kun ei pystynyt hakemaan, niin ja kuumemittarin.

Vierailija
59/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat olevan muutenkin älyllisesti rajoittunut, mutta miten sinulla ei ole edes muutamaa kymppiä käteistä kotona, että voisit maksaa vaikkapa tällaisen palveluksen jollekin?

Todennäköisesti siksi koska olettaa jonkun ihan hyvää hyvyyttään kuskaavan hänelle pakettinsa kotiin. Ilmaiseksi tottakai. Siksi. 

Vierailija
60/68 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysijärkinen kuskaile ventovieraiden huumepaketteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä