Kuka kuljettaisi pienen lähetyksen noutoautomaatista asiakkaalle?
Pieni lähetys ei saapunutkaan kirjeenä postiluukkuun, vaan meni paikalliseen noutoautomaattiin. Minä en pysty noutamaan. En tunne uudessa kaupungissa ketään.
Antakaapa vinkkejä siitä, miten asia ratkeaa. Voiko taksia pyytää tällaiseen? Mieleeni ei tule muita vaihtoehtoja, mutta ehkä niitä on. Maksan keikasta kortilla, koska käteistä ei ole.
Olisiko ajatuksia? :)
Kommentit (68)
tyypillinen trolli taas.
Oma-aloitteisuus nolla, mikään tarjottu ehdotus ei kelpaa.
Poistoon tämmöset turhat.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minun työtä etsivä nuori voisi tehdä jotain tuollaista mielellään pienestä vaivanpalkasta. Kannattaa kysellä vaikka paikallisesta facesta löytyisikö joku luotettava avulias.
FB-ilmoitustaululla näitä onkin, mutta heillä ei liene maksupäätteitä, eikä minulla ole käteistä. :(
Ap
Ei kai matkahuollon paketit ikinä tule postiluukkuun? Miten edes alunperin tämän ajattelit?
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen trolli taas.
Oma-aloitteisuus nolla, mikään tarjottu ehdotus ei kelpaa.
Poistoon tämmöset turhat.
Valitettavasti tuollaisia ap:n kaltaisia patalaiskoja p*skoja on ihan oikeasti olemassa ja sitä ulinaa ja uikutusta kun kukaan ei passaa kultalautasella nenän eteen asti..
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy myös antaa Suomi.fi:n kautta valtuudet sille joka pakettisi noutaa.
Joo. Meinaat että se Matkahuollon automaatti kyselee noutajalta henkilöllisyyttä? :-DDDDD
Kyllä se automaatin luukku avautuu ihan jokaiselle joka tietää noutokoodin.
Vierailija kirjoitti:
Soitapa sinne matkahuoltoon ja kysy mitä asialle vois tehdä.
Chattailin heidän kanssaan eilen. Noutopisteeltä voidaan lähettää kotiinkuljetuksena, mutta automaatista ei onnistu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minun työtä etsivä nuori voisi tehdä jotain tuollaista mielellään pienestä vaivanpalkasta. Kannattaa kysellä vaikka paikallisesta facesta löytyisikö joku luotettava avulias.
FB-ilmoitustaululla näitä onkin, mutta heillä ei liene maksupäätteitä, eikä minulla ole käteistä. :(
Ap
Oletko tilisiirrosta kuullut? Ei minunkaan työnantaja maksa minulle palkkaa kortilla tai käteisellä. Tai MobilePay vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kai niille voi maksaa vaikka MobilePaylla, tai suoraan tilille? Jos siis edes maksua haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meinaat että se Matkahuollon automaatti kyselee noutajalta henkilöllisyyttä? :-DDDDD
Kyllä se automaatin luukku avautuu ihan jokaiselle joka tietää noutokoodin.
Jaa se olikin automaatti. Selvä ioDDXDD
Vierailija kirjoitti:
Minä hoitaisin ilomielin tuollaisen pikku palveluksen jos sattuisin asumaan suht. lähellä. En ottaisi edes maksua. Joten ei muuta kuin laitat paikalliseen Facebook-ryhmään pyynnön ja joku varmasti tarjoutuu. Ihmiset ovat yllättävän avuliaita.
Mutta mistäpä tietää, kuka on avulias ja kuka ei. FB-ilmoitustaululla saavat näemmä aikaan riidan ihan mistä tahansa. Ja tästäkin ketjusta näkee, että keskisormenheiluttelijoita etsiytyy paikalle, kun vain on joku, jota kiusata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koodi riittää. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hoitaisin ilomielin tuollaisen pikku palveluksen jos sattuisin asumaan suht. lähellä. En ottaisi edes maksua. Joten ei muuta kuin laitat paikalliseen Facebook-ryhmään pyynnön ja joku varmasti tarjoutuu. Ihmiset ovat yllättävän avuliaita.
Mutta mistäpä tietää, kuka on avulias ja kuka ei. FB-ilmoitustaululla saavat näemmä aikaan riidan ihan mistä tahansa. Ja tästäkin ketjusta näkee, että keskisormenheiluttelijoita etsiytyy paikalle, kun vain on joku, jota kiusata.
Ap
Entäs tuo Naapu sovellus joka jo mainittiin? Sitä kautta ainakin on jo valmiiksi ihmisiä jotka ovat rekisteröityneet koska haluavat myydä palveluja.
Ei onnistu ei sitten millään. Kun sitä ja tätä, eli koska ap ei edes halua, että tämä onnistuu. Se on sitten voivoi vaan.
Et vaan hae sitä, niin se palautuu lähettäjälle. Sitten vaan alat setviä miten saat sen kotiinkuljetuksella uudella lähetyksellä. Maksaahan se, mutta koska et yksinkertaisempaa ratkaisua näköjään ole valmis ottamaan vastaan niin tuo varmaan ainoa keino.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai matkahuollon paketit ikinä tule postiluukkuun? Miten edes alunperin tämän ajattelit?
Tämä lähetys tulee ulkomailta. Myyjä vakuutteli, että se kulkee "kirjeenä tavallisessa postissa", mutta ilmeisesti meillä on eri käsitys asiasta. Arvelin, että jos lähetys lopulta meneekin Postin tai Matkahuollon hoteisiin, saan sen sieltä maksamalla kotiinkuljetuksen, kuten joku tuolla aiemmin ehdottikin. Noutopisteeltä saa, mutta automaatista ei. Nyt sitten etsin ratkaisua.
Ap
Työskentelin 10v. Sitten taksin välityskeskuksessa ja aika ajoin kysyivät voiko kuski tuoda samalla vaikka kaupasta maitoa. Konsensus oli silloin se, että soittavat tolpalle ja kysyvät suoraan kuskilta. Joskut suostuivat tällaisiin ja jotkut eivät. Suosittelisin siis soittamaan paikalliselle taksikuskille.
Etkö tosiaan tunne ketään naapuriasi tms edes sen verran, että voisit pyytää tällaista? Jos sulla on paketti kahvia, suklaata tms kotona, niin annat sen vaivanpalkaksi. Jos noutopiste on suht lähellä, paketti ei ole jättimäinen, ja osuu matkanvarrelle niin ei tuo nyt iso palvelus ole.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin 10v. Sitten taksin välityskeskuksessa ja aika ajoin kysyivät voiko kuski tuoda samalla vaikka kaupasta maitoa. Konsensus oli silloin se, että soittavat tolpalle ja kysyvät suoraan kuskilta. Joskut suostuivat tällaisiin ja jotkut eivät. Suosittelisin siis soittamaan paikalliselle taksikuskille.
Tuo olikin ensimmäinen ajatukseni, ja tuohon olenkin kallistumassa. Haluan yksinkertaisen ja luotettavan ratkaisun ja olen valmis maksamaan siitä. Paikallisten FB-ryhmien taksejakin koskevasta rähinästä päätellen on paras pysyä siinä firmassa, joka minua itseänikin on kuljettanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entäs tuo Naapu sovellus joka jo mainittiin? Sitä kautta ainakin on jo valmiiksi ihmisiä jotka ovat rekisteröityneet koska haluavat myydä palveluja.
Ohhoh, luulin tuota Naapua kirjoitusvirheeksi. En ole kuullut tuollaisesta ennen. Kaikkea sitä oppii, kun kysyy. :)
Ap
Mistä sä tiedät miksi ap ei voi hakea sitä itse? Katokin ettet ikinä pyydä ite muilta apua esim. tyhmyyksissäs avantoon pudottuas.