Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS vaalitentti just nyt suorana

Vierailija
16.01.2024 |

Olisitko vuosi sitten uskonut, että aiheena on mahdollinen sota? Alkaa ahdistamaan. 

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho on minun valintani. Vahvasti. Mietin jokaisen ehdokkaan kohdalla, kenen presidenttinä ollessa voisin olla turvallisin mielin, niin turvallisin, kuin tässä ajassa voi olla. Halla-aho viisaudessaan vei voiton, luotan hänen järjenkäyttöönsä ja rehellisyyden nimissä, melko huonot kokemukset näistä Suomeen tulleista, joten Perussuomalaisten arvot eivät ehkä sittenkään ole niin kaukana omista.

Olen myös huomaavinani, että media on vihervasemmistomyönteistä. Sekin ärsyttää, joten täältä vähän protestiääni. Ja vielä tuli mieleeni ärsytys eilisestä: Opettaja jota haastateltiin nuorten varjovaaleista kertoi meille mediassa, että läpällä nuoret äänestivät. Tästä voi päätellä miten viher vasemmistolaista koulujen opetus tänä päivänä on, Voiko edes olla mahdollista, että opetus on poliittisesti värittynyttä 2020-luvulla.

Ainakin Tampereen yliopiston kasvatustieteiden opetus, jossa siis opiskelee luokanopettajia ja aineenopettajia, on vasemmistopolitiikkaa ihannoivaa. Tai ainakin 5-10 vuotta sitten oli. Tämä muokkaa opettajien omaa maailmankuvaa, ja he tuovat tämän oppilaille kouluun. Muista yliopistoista en tiedä.

Vierailija
122/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee Jussi, jos Putin tai joku muu johtaja sanoo hänelle suoraan asioita. Juoksee persujoukkionsa luokse  itkemään  että minä olisin  voinut sanoa jotain mutta tuo toinen kiusasi minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Olli Rehn ja vihervasemmistolaiset ovat äärimmäisen tyhmiä. Puhuvat kuinka Yleisradiolta leikkaaminen on hyökkäys vapaata mediaa vastaan vaikka Yleisradio itse on ainoa joka täällä hyökkää vapaata mediaa vastaan haittaamalla vapaata markkinaa aivan valtavasti, kuten vaikka Iltasanomia joka tuon tentin eilen piti.

Vierailija
124/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee Jussi, jos Putin tai joku muu johtaja sanoo hänelle suoraan asioita. Juoksee persujoukkionsa luokse  itkemään  että minä olisin  voinut sanoa jotain mutta tuo toinen kiusasi minua.

Ihan kuin sinä jotenkin pelkäisit, että Jussista tulee pressa?😂 Sitä paitsi mun mielestä on ala-arvoista haukkua jotakuta ehdokasta. Sinäkin voisit haukkumisen sijaan kehua sitä ehdokasta, jota aiot äänestää. 

Vierailija
125/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahosta ei ikinä tule presidenttiä Suomeen, sitä ei tarvitse kenenkään pelätä.

Vierailija
126/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamasin terroristit (hyvin pieni joukko miehiä) tappoi Israelilaisia. Nyt Israel tappaa kymmeniä tuhansia naisia ja lapsia, vauvoja, joilla ei ole mitään tekemistä Hamasin kanssa. He ovat normaaleja perheitä, työssäkäyviä tallaajia ja siviilejä.

Se ero.

Muistetaan vielä että Israelin valtio, eikä terroristit, tappaa niitä vauvoja. Se on sitä parempaa väkivaltaa ilmeisesti.

Eikös tuo loppuisi, kun Hamas luopuisi panttivangeista ja antaisi nämä terveinä ja hyvinvoivina takaisin kotiin. Outoa, että palestiinalaiset mieluummin kannustavat terro rist eja kuin vaativat näitä toimimaan oikein.

Näinhän se on ollut kautta historian. Israel on aina syyllinen tekivät he mitä tahansa. Kas kummaa kun Egypti ja Jordania tai muutkaan arabimaat eivät heitä halua mailleen eivätkä avusta, ja kas kummaa että  Israel avustaa eniten heitä lähi-idän maista ja saa kaikkien vihat päälleen kun puolustautuu. 7.10. oli kyllä sellainen sodanjulistus että harvoin on nähty!

Mutta palestiinalaiset riemuitsivat ja juhlivat kaduilla myös WTC- iskuista. Täysin sikamaisia, ja vieläpä tyhmiä. Vaikea on auttaa tuollaista porukkaa joka ei edes halua rauhaa.

Vierailija
127/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tiedä ketä äänestäisin. Kunpa niinistö jatkaisi seuraavat 6 vuotta.

Rehn on hyvin saulimainen, siksi ääni Rehnille. Vakaa, ei turhia möläyttele, suomalainen (suomalainen vaimokin), käynyt armeijan/RUK:n (aika tärkeää armeijan ylipäällikölle), perhearvot korkealla, kokemusta politiikasta ja kansainvälisistä tehtävistä. En tajua miksi edes ajattelette muita vaihtoehtoja. Joo, ehkä on hippasen "kuiva ja väritön", mutta eiköhän samaa voida Saulistakin sanoa ja on ollut paras presidentti aikoihin! Sauli ei sooloile eikä kaipaa valokeiloja.

Vierailija
128/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb suihkurusketuksen keltaisena myhäili niin omahyväisen näköisenä, että en äänestä häntä kuten olin alunperin ajatellut. Ääni menee Halla-aholle. Muut ehdokkaat olivat kuin hyeenat Jussin kimpussa. Kiusaajat ja kiusattu. 

Hän on ollut vaalikiertueella Espanjassa.....

Vierailija
129/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: noi vaalikeskustelut on paljon parempia kun ei laita ääniä telkkarista päälle. Ja lisäetuna parin minuutin jälkeen voi vaihtaa kanavaa kun on nähnyt osallistujien naamat ja kuullut kaiken tarvittavan. Eikä menetä mitään tärkeää.

Ainoa sisältö mitä noissa paneeleissa on äänestäjille on mielikuvat. Eli täysin turhaa ajankäyttöä katsoa noita. Nuo tekee vaaleista sirkusta median tarpeisiin. 

Vierailija
130/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Olli Rehniä. Stubbista paljastunut kaikenlaista negatiivista ja Halla-aho jakaa liikaa kansaa.

Vierailija
131/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tiedä ketä äänestäisin. Kunpa niinistö jatkaisi seuraavat 6 vuotta.

Rehn on hyvin saulimainen, siksi ääni Rehnille. Vakaa, ei turhia möläyttele, suomalainen (suomalainen vaimokin), käynyt armeijan/RUK:n (aika tärkeää armeijan ylipäällikölle), perhearvot korkealla, kokemusta politiikasta ja kansainvälisistä tehtävistä. En tajua miksi edes ajattelette muita vaihtoehtoja. Joo, ehkä on hippasen "kuiva ja väritön", mutta eiköhän samaa voida Saulistakin sanoa ja on ollut paras presidentti aikoihin! Sauli ei sooloile eikä kaipaa valokeiloja.

Enemmän kuin "kuiva ja väritön" haittaa typerät mielipiteet mm. Yle-verosta ja kolmannesta sukupuolesta. Mietin äänestäväni mutta en enää. 

Vierailija
132/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet  antoi  juuri  17 miljoonaa  lisää rahaa  Ylelle ensi vuodeksi, vaikka ennen  vaaleja  uhosivat   pienentävänsä  Yle-veroa.   Mutta  tv-aika,  jota  Yleltä tulee runsaasti   perskokkareille,  on   muuttanut   mielipiteen.

Halla-ahon  vaalitäky Ylelle annettavan   rahan  vähentämisestä  ei  vakuuta ketään  muuta  kuin muutaman persun, jotka uskoivat  saman  valheen  ennen  eduskuntavaaleja.

Vierailija
133/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä käyn äänestämässä ennakkoon. Lappuun panen numeron 8.

Vierailija
134/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb suihkurusketuksen keltaisena myhäili niin omahyväisen näköisenä, että en äänestä häntä kuten olin alunperin ajatellut. Ääni menee Halla-aholle. Muut ehdokkaat olivat kuin hyeenat Jussin kimpussa. Kiusaajat ja kiusattu. 

Hän on ollut vaalikiertueella Espanjassa.....

Joo oli juuri Fugessa perheineen lomalla.

Vierailija
135/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille oli laitettu liikaa poskipunaa ja miehille puuteria. 

Vierailija
136/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. lähetyksen toimittajat täysin muuta kuin ammattitaitoisia.

Vierailija
137/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haapala inhoaa Stubbia, mutta syötti tälle suoraan lapaan Niinistö-syyttelyssä, Stubb pääsi sanomaan, että on yhteydessä Niinistöön miltei päivittäin, lähettävät viestejä ja soittelevat. Stubb pystyi osoittamaan, että suuresti arvostetulla presidentillämme on aikaa hänelle. Hyvä Alex!

Olisi mielenkiintoista kuulla myös Niinistön näkemys tuosta. Stubbi kun tunnetusti jauhaa paljon kakkaa.

Molemmat ne on jauhaneet jo vuosia sitä samaa kakkaa.

Vierailija
138/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ääneni menee Halla-aholle. Jussi on asiakeskeinen, eikä hötkyile. Hän osaa tiivistää viisaat sanansa niin, ettei toimittajien tarvitse häntä keskeyttää. Se on jotenkin surullista, että Halla-ahoa kannattaa moni korkeakoulutettu (kuten itsekin olen), mutta sitä ei uskalleta kertoa julkisesti. 

Miksi häpeät mielipiteitäsi? Onko niin, että kuitenkin tajuat itsekin, että niissä on jotain hävettävää?

Vierailija
139/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta Rehnissä, Stubissa ja Urpilaisessa on heidän EU kytköksensä (työskennelleet EU-viroissa). Ovat niin lyhyessä narussa, että luulen heidän ajavan aina ensin EU-politiikkaa ja vasta sen jälkeen Suomen ja suomalaisten.

Ymmärrän Presidentin toimivallan, mutta haluan äänelläni myös näpäyttää EU:ta, jossa suomalaiset veronmaksajat saavat useimmiten huonompia säädöksiä, kuin mitä olemme itse tehneet ja olemme aina myös nettomaksajan roolissa.

Halla-aho osaa pitää meidän puolta, viisas mies, jota tarvitaan tällaisessa ajassa.

Vierailija
140/149 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta Rehnissä, Stubissa ja Urpilaisessa on heidän EU kytköksensä (työskennelleet EU-viroissa). Ovat niin lyhyessä narussa, että luulen heidän ajavan aina ensin EU-politiikkaa ja vasta sen jälkeen Suomen ja suomalaisten.

Ymmärrän Presidentin toimivallan, mutta haluan äänelläni myös näpäyttää EU:ta, jossa suomalaiset veronmaksajat saavat useimmiten huonompia säädöksiä, kuin mitä olemme itse tehneet ja olemme aina myös nettomaksajan roolissa.

Halla-aho osaa pitää meidän puolta, viisas mies, jota tarvitaan tällaisessa ajassa.

Noin voi olla mutta hänen habitus häiritsee siinä määrin, etten jo siitä syystä kannata enkä voi katsoa hänen antisosiaalista esiintymistä. Näyttää siltä että esiintyminen on " tuskallista" itselleenkin ja se välittyy katsojille. Niin paljon autismia ja tourettea on että kansakunnan keulakuvaksi EI SOVI.