Olen niin kyllästynyt tähän, että olen koko ajan kipeänä!!
En pääse kierteestä näköjään millään eroon. Olen muutenkin ollut lapsesta asti pöpömagneetti ja varmasti saanut aina kaikki kiertävät taudit pahana päälleni. Nyt olen ollut syksystä asti tautikierteessä ja jatkuvasti kipeä ja, joka kerralla kunnolla kipeä eli en missään pikkuisessa nuhakuumeessa. Töissäkin olin jo esimiehen kanssa keskustelemassa tilanteestani. Ehdin olemaan kaksi viikkoa edellisestä taudista kuivilla ja nyt taas olen kipeänä ja sairaslomalla. Pelottaa töiden puolesta jo.
Mikä tähän auttaisi? Terveyskeskuksessa ei oikein sanota juuta eikä jaata, mutta minkäs tälle voi? Vai voiko? Kaikki oman elämän suunnitelmatkin menee aina pilalle tämän takia.
Kommentit (43)
Käsienpesu, Käsienpesu ja Käsienpesu. Jokaisella perheenjäsenellä oma henk.koht. käsipyyhe käytössä. Älä näpelöi sormillasi silmiä, nenää ja suuta. Ihmiset tekevät sitä huomaamattaan hyvin usein ja silloin virukset siirtyvät otollista reittiä kehoosi.
Tärkeintä on hyvä käsihygienia.
Ei tuo käsienpesu kaikille toimi. Itse olen ehkä kahden vuoden välein tai harvemmin kipeä. Käsiä en muista aina pestä. Vessakäyntien jälkeen pesen kyllä. On vaan hyvät geenit eikä taudit tartu minuun.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Onko koskaan tutkittu autoimmuunisairauksia, jotka heikentävät vastustuskykyä merkittävästi?
AIDS on ikävä kyllä.
Kokeile Ap sellaista tuotetta kuin Terranova Life Drink. On viherjauhe, joka sekoitetaan nesteeseen. Mulla on auttanut parantamaan kehon immuunipuolustusta ja vastustuskykyä. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Ja ei, tämä ei ole mainos.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta k-piikkiä? Laskevat immuniteettia
Ap on 25 vuotias ja sairastanut samalla tavoin lapsesta saakka. Minä viittaa siihen, että syyllinen olisi muutama vuosi sitten annettu rokote?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti tuo käsienpesuvinkki on toimiva. Moni ei vaan tee sitä kunnolla. Ei riitä, että peset kädet kerran päivässä, vaan ne pitää pestä vähintään joka vessakäynnin jälkeen, ennen ja jälkeen ruoanlaiton (ja sen aikana jos käsittelet esim. kanaa), ja aina kotiin tai työpaikalle tultaessa. Ja toki joka kerta kun käsittelet jotain likaista.
Itsellä tuntuu että säännöllinen maitohappobakteerien käyttö on lisännyt vastustuskykyä. Nenäkannuilu on vähentänyt flunssia ja poskiontelontulehduksia selvästi. Ihmisjoukkojen välttely tautiseen aikaan toimii myös hyvin.
Korona ja flunssat leviävät ilmasta, eli kösienpesu ei siihen auta, vaan hengityssuojain. Käsienpesusta on toki muuta hyötyä, ei saa esim niin helposti vatsatautia, vaikka norokin tarttuu myös ilmastam
Olen ap ihan samanlainen krooninen sairastelija, aiemmin elämässäni olin flunssassa kerran kuukaudessa, nykyään kaksi kertaa kuukaudessa. Tässä vuodenvaihteessa olen ollut kestotaudissa marraskuusta lähti, ei yhtään tervettä päivää. Ja kun viimeiset viruksen jälkitaudin oireet juuri paranivat antibioottikuurilla, niin melkein samana päivänä lääkäri totesi mimulla syyhypunkin. Tämä on jo ihan painajaista oikeasti. Ottaisin kyllä mieluummin monta flunssaa kuin syyhyn, jos voisi valita, se on niin hankalahoitoinen.
Ja kyllä, minulla on todettu useita autoimmuunisairauksia eli en ole perusterve. Siinä ei auta, vaikka syön monipuolisesti ja kaikki vitamiinit ja terveet elintavat. Se on jotenkin geeneissä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsienpesu, Käsienpesu ja Käsienpesu. Jokaisella perheenjäsenellä oma henk.koht. käsipyyhe käytössä. Älä näpelöi sormillasi silmiä, nenää ja suuta. Ihmiset tekevät sitä huomaamattaan hyvin usein ja silloin virukset siirtyvät otollista reittiä kehoosi.
Tärkeintä on hyvä käsihygienia.
Huoh. Esim korona ei tartu käsistä pisaratartuntana, vaan hengitysilmasta aerosolina! Ettekö seuraa yhtään uutisia ja uusimpia tutkimustietoja?
Otatko D- vitamiinilisää? Tosi tärkeätä vastustuskyvylle. 100 mg/ vrk on sopiva annos, vähintään 50 mg. Kannattaa ottaa, kesäisin voi pitää taukoa jos oleskelee paljon auringossa.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/09a24a11-4264-40b9-90b8-7bff3446750a
Koronavirus leviää tehokkaasti ilmassa leijuen. Virus lähtee leviämään myös puhuessa, ei vain yskiessä tai aivastellessa.
Uusimpien tutkimusten mukaan koronavirus tarttuu ensisijaisesti ilmavälitteisesti.
Lääkäri, tutkija Lotta Oksanen on tutkinut aihetta ja kerännyt aihepiiristä laajan tutkimusaineiston. Hän väitteli aiheesta lokakuun lopussa Helsingin yliopistossa.
Koronapandemian alussa ajateltiin, että koronavirus leviää lähinnä kosketusteitse, vaikka jo silloin oli saatu viitteitä siitä, että virus voisi levitä myös ilmateitse.
Ei siis tarvita pisaroita lennättämään virusta, vaan virus voi leijailla ilmassa täysin näkymättömän pienissä partikkeleissa.
Vahvistuksia ilmateitse tapahtuvasta tartunnasta saatiin pandemian aikana lisää.
Koronaviruksen ilmateitse tarttumisen varmistuminen on tietoa, jolla on merkitystä juuri nyt, kun koronavirusta on taas paljon liikkeellä.
Tällä hetkellä on todennäköistä, että suuressa ihmisjoukossa on mukana sairastuneita ihmisiä, Oksanen toteaa.
Virus voi tarttua myös täysin oireettomasta ihmisistä, jonka hengitysteissä voi olla oireettomuudesta huolimatta runsaasti virusta.
Kun ihminen on saanut koronavirustartunnan, virus lisääntyy nopeasti hengitysteissä.
Hengitysteistä virusta leijailee tartunnan saaneesta ilmaan. Virus leijuu ja leviää ilmaan hiukkasien mukana eli aerosolina.
Nyt tiedetään, että viruksen leviäminen ei tapahdu vain silloin, jos ihminen yskii tai aivastaa.
Virusta voi päästä ilmaan runsaasti myös silloin, kun ihminen laulaa, nauraa, puhuu, kuiskaa tai vain on ja hengittää.
Mitä enemmän virusta päätyy altistuvan ihmisen hengitysteihin, sitä varmimmin hän saa oireellisen tartunnan. Lähellä viruksen kantajaa virusta on tarjolla eniten.
Kokeile ap jos käytännön kannalta voit, käyttää maskia kodin ulkopuolella. Esim vaikka vain jonkun kuukauden ajan. Se ei poista sairastumisalttiutta, mutta vähentää tarttumistilanteita. Voit sitten verrata sitä kuukautta muihin sairastumisten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo käsienpesu kaikille toimi. Itse olen ehkä kahden vuoden välein tai harvemmin kipeä. Käsiä en muista aina pestä. Vessakäyntien jälkeen pesen kyllä. On vaan hyvät geenit eikä taudit tartu minuun.
Juuri sun kaltaisten paskakäsien takia muut sairastuvat.
Missä työssä olisi pienin riski saada kaikki tartunnat?
T. Toinen alati sairas
Juotko riittävästi vettä? Mun mies oli jatkuvasti flunssassa, kun aloimme seurustella. Siis ihan jatkuvasti räkätaudissa. Töistä ei ollut kyllä pois, kun ihan pahimmassa taudissa, vaikka silloinn fyysistä työtä tekikin.
Hän ei juonut koskaan muuta kuin kahvia. Kahvihan vain kuivattaa, koska lisää diureesia. Ei vettä aamulla. Pelkkää kahvia vaan, ruualla ehkä se 2 dl maitoa tai vettä.
Ja jos alkaa tulla kipeäksi ja on kipeänä, niin silloin varsinkin pitää kiinnittää huomiota riittävää nesteen saantiin.
Opetin käytännössä mieheni juomaan. Totesi itsekin, ettei vain ole sellaista janon tunnetta.
Meillä on aina jääkaapissa 1/2 l laseissa kylmää vettä, jota sitten päivän mittaan haetaan sohvapöydälle, jos ollaan vaan kotosalla. Etätöitä tehdään osa viikosta molemmat, niin aina on työpöydällä kylmää vettä.
Mies on ottanut veden juomisen tavaksi ja kas kummaa, ei ole enää juuri koskaan kipeänä.
Ja kesälenkkarit on kans talviaikaan vaatekaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Juotko riittävästi vettä? Mun mies oli jatkuvasti flunssassa, kun aloimme seurustella. Siis ihan jatkuvasti räkätaudissa. Töistä ei ollut kyllä pois, kun ihan pahimmassa taudissa, vaikka silloinn fyysistä työtä tekikin.
Hän ei juonut koskaan muuta kuin kahvia. Kahvihan vain kuivattaa, koska lisää diureesia. Ei vettä aamulla. Pelkkää kahvia vaan, ruualla ehkä se 2 dl maitoa tai vettä.
Ja jos alkaa tulla kipeäksi ja on kipeänä, niin silloin varsinkin pitää kiinnittää huomiota riittävää nesteen saantiin.
Opetin käytännössä mieheni juomaan. Totesi itsekin, ettei vain ole sellaista janon tunnetta.
Meillä on aina jääkaapissa 1/2 l laseissa kylmää vettä, jota sitten päivän mittaan haetaan sohvapöydälle, jos ollaan vaan kotosalla. Etätöitä tehdään osa viikosta molemmat, niin aina on työpöydällä kylmää vettä.
Mies on ottanut veden juomisen tavaksi ja kas kummaa, ei ole e
Ja sitten toki ruokavalio on monipuolisempi, kun syödään kasviksia ja juureksia päivittäin. Aiemmin hänellä oli aika köyhä ruokavalio eli lihaa ja perunaa.
Ne ilmassa leijuvat virukset (myös korona) laskeutuvat pinnoille, joita ihmiset sitten koskettelee. Siksi kädet pitää pestä ja kasvojen lääppimistä pitää välttää.
En lukenut koko ketjua, mutta sanoisin että kiinnitä huomio terveelliseen ruokavalioon, lepoon ja ulkoile. Klisee, mutta ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Liika revittäminen paha, askeettisuus paha turha sureminenkin vaikuttaa😩ja sairastuttaa, rakkaus tervehdyttää😘t. sairastelleen nirson pojan äitimamma
Niin olin minäkin, olen myös monisairas, sekä rokoteallerginen, reumalääkäri käski ottaa gefilusKAPSELIN illalla, lisäksi multitabsin ja D vitamiinia. Ja ulkoilua joka päivä.. Mielellään luonnossa, metsässä.. Puhdistuu keuhkot ja muut hengitystie elimet. Sen jälkeen en ole sairastanut flunssaa, tai mitään. 3v sitten oli flunssa. Ennen olin jatkuvasti kipeä ja yleiskunto oli aina huono kun en ehtinyt toipua kunnolla. Suolistosta se kaikki lähtee! Myös käsien pesu mennetullen on tärkeää, desinfioin myös ovien ripoja yms.
Kylläkyllä korona ja flunssat tarttuvat tehokkaasti ilmateitse, mutta myös pinnoilta, kun ihmiset likaisilla käsillä (joilla niistetty ja yskitty) koskettelevat niitä. Käsienpesun merkitystä ei kannata dissata.
Lisään vielä edelliseen (19) että teen myös niin, kun olen poistumassa kaupasta, desinfioin kädet siinä aulassa on desipiste. Tällä tavalla niittaan jo ennen kuin astun ulos kaupasta ne kaupan kaappien kahvoista saamani toisten öttimöttiäiset.