Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt tähän, että olen koko ajan kipeänä!!

Vierailija
16.01.2024 |

En pääse kierteestä näköjään millään eroon. Olen muutenkin ollut lapsesta asti pöpömagneetti ja varmasti saanut aina kaikki kiertävät taudit pahana päälleni. Nyt olen ollut syksystä asti tautikierteessä ja jatkuvasti kipeä ja, joka kerralla kunnolla kipeä eli en missään pikkuisessa nuhakuumeessa. Töissäkin olin jo esimiehen kanssa keskustelemassa tilanteestani. Ehdin olemaan kaksi viikkoa edellisestä taudista kuivilla ja nyt taas olen kipeänä ja sairaslomalla. Pelottaa töiden puolesta jo. 

Mikä tähän auttaisi? Terveyskeskuksessa ei oikein sanota juuta eikä jaata, mutta minkäs tälle voi? Vai voiko? Kaikki oman elämän suunnitelmatkin menee aina pilalle tämän takia. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kädet. Älä siis huljauta vaan vedessä tai huuhtele saippuaa välittömästi pois (niin kuin valtaosa tekee), vaan pese ihan kunnolla. 

Näin kädet pestään:

Kostuta kädet vedellä.

Ota käsiin nestesaippuaa.

Hiero kämmeniä yhteen noin 20 sekuntia.

Pese huolellisesti kämmenien selkäpuolet, sormien välit sekä kynsien ja sormuksien alustat.

Huuhtele kädet puhtaiksi.

Kuivaa kädet huolellisesti puhtaaseen pyyhkeeseen.

Vierailija
2/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko koskaan tutkittu autoimmuunisairauksia, jotka heikentävät vastustuskykyä merkittävästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liukastetta ensi kerralla ?

Vierailija
4/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin myös jatkuvasti flunssassa. Lisäsin ruokavalioon vähän lisää marjoja ja aloin ottamaan havupuu-uutetta päivittäin(lisää vastustuskykyä). Nyt on syksyn aikana ollut vain 1 flunssa. Kannattaa ainakin kokeilla. 

Vierailija
5/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa tulehdusta minimoivaa ruokavaliota ja erityisesti mikrobikäytettyjä tuotteita, kuten hapankaalia. Tarkista että ilmankosteus kotona on riittävä ja/tai käytä talvella kosteuttavaa nenäsumutetta, kuiva limakalvo päästää mikrobit helpommin läpi. Ja nuo mainitut käsienpesu ja autoimmunitautien poisdulkeminen myös.

Nukuthan riittävästi? 

Vierailija
6/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko koskaan tutkittu autoimmuunisairauksia, jotka heikentävät vastustuskykyä merkittävästi?

Olen 25 vuotias ja ei ole kyllä koskaan tutkittu. Lapsenakin se oli aina niin, että "kun meidän mimmu nyt vaan on tuollainen".

Ap

Vierailija
7/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin myös jatkuvasti flunssassa. Lisäsin ruokavalioon vähän lisää marjoja ja aloin ottamaan havupuu-uutetta päivittäin(lisää vastustuskykyä). Nyt on syksyn aikana ollut vain 1 flunssa. Kannattaa ainakin kokeilla. 

Kiitos vinkistä! Kaikki keinot käyttöön. 

Ap

Vierailija
8/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti syksyllä parannella 2kk kotona että meni ohi. Ehkä heti kun menet ulos ja kylmään, se ärsyttää lisää kurkkua ja nokkaa. Ja troppeja. Usein sairaslomat ovat pari päivää tai viikon, eli kovin lyhyt aika ja osa kulkee bussilla. Lisäksi työpaikoilla on viruksia tai piikitettyjä, kirkkaita valoja, langattomia ja osalla voi olla lemmikit kotona eli vaatteiden mukana siirtyy allergeenit. Voit kuvitella ettei ole myös migreenikolle kiva, astmaatikot tai jos on lihasoireita muusta syystä kroonisesti.

Vierailija
9/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan flunssassa. Geneettistä ehkä, koska ruokavalio ja liikunta ihan päin honkia ja käsienpesu niin ja näin. Nukun kyllä hyvin ja syön vahvoja vitamiineja purkista joka päivä (koska ruokavalio ihan höttöä). Mulla on monta lastakin, mutta niiltäkään ei tartu. Heillä flunssa ehkä 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
10/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko poskionteloissa/nenässä rakenteellista vikaa.Mene sinne työterveyslääkärille kun olet kerta siinä onnellisessa asemassa, että voit käyttää heidän palvelujaan.

Vierailija
11/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuo käsienpesuvinkki on toimiva. Moni ei vaan tee sitä kunnolla. Ei riitä, että peset kädet kerran päivässä, vaan ne pitää pestä vähintään joka vessakäynnin jälkeen, ennen ja jälkeen ruoanlaiton (ja sen aikana jos käsittelet esim. kanaa), ja aina kotiin tai työpaikalle tultaessa. Ja toki joka kerta kun käsittelet jotain likaista.

Itsellä tuntuu että säännöllinen maitohappobakteerien käyttö on lisännyt vastustuskykyä. Nenäkannuilu on vähentänyt flunssia ja poskiontelontulehduksia selvästi. Ihmisjoukkojen välttely tautiseen aikaan toimii myös hyvin. 

Vierailija
12/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta nenäkannusta sen verran, että jos pieneen tukkoisuuteen käyttää niin huuhtelussa ne pöpöt voi levitä poskionteloihin ja sitten voi olla tulla tukkoisuus.

Vierailija
13/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus; .. sitten voi tulla iso tukkoisuus.

Vierailija
14/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tuollainen kausi. Kesti muutaman vuoden. En tiedä mistä johtui. Ajattelin sisäilmaongelmaakin, mutta ehdin asua kahdessa asunnossa tuona aikana. Ruokavalio, liikunta, työt yms. kaikki on pysynyt koko ajan samana. 

Vierailija
15/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi? Harrastat liikuntaa? Syöt monipuolisesti? Et tupakoi?

Jos noissa ei ole korjattavaa, kävisin lääkärissä. Itselläni autoimmunisairaus ja kun se saatiin hyvälle hoidolle niin sairastelukin loppui. Lisäksi lääkäri näkee verikokeista esim. rauta-arvot. 

Vierailija
16/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan olin jossain taudissa suurin piirtein kuukauden kahden välein. Kaikki mahdollinen tarttui kuin magneetti. Johtui stressistä.

Vierailija
17/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus, hyvä  kunto auttaa myös.

Vierailija
18/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koko viime vuoden. Epäiltiin jo syöpääkin ihan lääkärin taholta. Puolivahingossa löytyi sappikivet ja lievä sydänvika. Sappileikkaus pelasti elämäni. Joskus diagnoosin saaminen vain kestää. Reippaasti tutkimuksiin, vaikka ne joskus inhottavia ovatkin.

Vierailija
19/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kipeänä viimeksi yli 12 vuotta sitten. Kädet pesen monta kertaa päivässä. Töihin mennessä käsien pesu ja desifiointi.

Kotiin tullessa aina ensimmäiseksi käsienpesu.

Vierailija
20/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö d vitamiinilisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän