Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaisena allekirjoitan suomalaisten moukkamaisuuden ja tietynlaisen junttimaisuuden sekä koppavuuden

Vierailija
16.01.2024 |

Italiassa suomalaisia pidetään moukkina Näitä suomalaisten käytöstapoja ulkomaalaiset eivät voi ymmärtää

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010107706.html?utm_medium=a…

Allekirjoitan täysin suomalaisten moukkamaisuuden. Kontrastin huomaan kun asun suurimman osan vuodesta ulkomailla, missä ihmisten välinen kohtaaminen on ystävällisempää kuin Suomessa. Onko se ilmasto mikä tekee suomalaisista niin juroja,  kireitä ja vakavia? Normaaleja katsekontaktejakin moni välttelee ja kasvoista näkee,että moni on vittuuntunut ja vihainen.

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää ku kattoo ohjelmaa: huutokauppa "keisari", siinä on moukkaa ja junttiutta ihan riittämiin, kolmin kappalein...Mää en pysty kattomaan, myötä häpeä on karmeeta tasoo!

Sulla vaan on heikko itsetunto, kun joudut häpeämään muiden puolesta.

Kait nyt ymmärrät, että kaikkialla on kaupunkilaisia ja maalaisia ja osa ihan samalla tapaa juntteja ja moukkia kuin osa suomalaisista.

Vierailija
342/347 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät ole moukkamaisia eivätkä koppavia, vaan me annamme toisille tilaa. Se tulkitaan välillä tylyydeksi, mutta tosiasiassa me haluamme antaa toisille omaa rauhaa. Täällä kun ei ole kohteliasta olla tungetteleva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat aika töykeitä. Totta. Ja Suomessa ystävällisyyttä pidetään outona ominaisuutena. Ystävällinen henkilö on suomalaisten mielestä jopa hullu. 

Töykeää ja tyhmää on sinun yksin julistaa omia (ennakko)luulojasi koko kansan suulla äänekkäimmin ärjyen.

Ei näin saisi sanoa, mutta sanon siitä huolimatta, että Suomessa alemman koulutustason ihmiset käyttäytyvät usein töykeästi ja öykkärimäisesti sekä päästelevät suustaan mitä sattuu. Jo peruskouluun ja varsinkin ammatillisiin oppilaitoksiin pakollista käytöskoulutusta, kiitos!

Vierailija
344/347 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ihmisten "erilaisuus" on rikkautta. Minäkin olen tervehtinyt/tervehdin samoja henkilöitä usein monta kertaa päivässä. Olen vaihtanut "tuhansia" poskisuudelmia, Olen vastannut lukemattomia kertoja kyselyihin voinnistani eli olenko nyt varmasti  o.k/ iloinen. vai enkö olekaan jne. jne. Olen hymyillyt paljon, milloin syystä ,milloin pelkästään sen takia, että minun odotetaan tekevän niin. Monessa maassa asuneena... sinulta odotetaan määrätynlaista käyttäytymistä määrätynlaisissa yhteisöissä, tilanteissa ja tapahtumissa. Sinun ei odoteta näyttävän pettymystäsi tai ylipäätään mitään mitä oikeasti tunnet. Olen asunut (asun edelleen) lähes koko elämäni ulkomailla. Itse olen ollut aina mm. hyvin suorapuheinen; se on asia, joka nähdään usein täysin negatiivisena puolena minussa/käyttäytymisessäni. 

Vierailija
345/347 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
346/347 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet sitten suomalainen moukka siellä ulkomailla. Valitsen kyllä koska tahansa suomalaisen moukkamaisuuden italialaisen lipevyyden, henkilökohtaisten rajojen jatkuvan loukkaamisen ja surutta linssiin viilaamisen sijasta.

Vierailija
347/347 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitten suomalainen moukka siellä ulkomailla. Valitsen kyllä koska tahansa suomalaisen moukkamaisuuden italialaisen lipevyyden, henkilökohtaisten rajojen jatkuvan loukkaamisen ja surutta linssiin viilaamisen sijasta.

Mä en taas halua yleistää. Ihmiset ovat loppujen lopuksi aika samanlaisia kaikkialla.