Haetteko työpaikkoihin, joiden vaatimuksia ette täytä?
Tällä hetkellä olisi tarjolla yksi homma joka vaikuttaa sellaiselta, että olisin siinä hyvä. Ainoa ongelma on se, että ilmoituksessa etsitään ulospäinsuuntautunutta henkilöä enkä ole luonteeltani sellainen. Tulen kyllä hyvin toimeen ihmisten kanssa, osaan hoitaa asiani ja jutella aiheesta kuin aiheesta, mutta ulospäinsuuntautunut en ole. Jotenkin tuntuisi nololta edes hakea..
Kommentit (27)
Kyllä. Minulle TE-toimiston virkailija oikein sanoi että annattaa hakea myös niitä, koska työnantajat kirjoittaa paljon ylimääräistäkin ja ei tavi kaikkia täyttää.
Tietenkin haen. Alallani listataan aina vaatimuksena kaikenlaisia tekniikoita, jotka tosiasiassa voi kyllä opetella siinä työn ohessa sitten. Ja hyvin harvoin yhdelläkään hakijalla on osaamista kaikista listatuista, joten ei niillä ole oikeasti niin väliä.
Ja varsinkin tuollaiset ulospäinsuuntautunut, tiimihenkinen tms. ne on pelkkää paskanjauhantaa josta ei tarvi välittää. Itse olen äärimmäisen introvertti erakko, mutta kyllä minä töitä hakiessa olen kovin ulospäinsuuntautunutta ja tiimihenkistä, koska muuten ei nykyään työtä saa. Itse työssä ei tarvita ulospäinsuuntautuneisuutta ollenkaan, se on pääosin yksinäistä yleensä kotona etänä tehtyä tietokoneen näpyttelyä. Mutta HR-tyypit haluaa näitä ekstroja niin teeskennellään sitten työhaastattelun ajan sellaista.
Tuskin ikinä olen täyttänyt kaikkia ilmoituksen kriteerejä paikkoihin mihin olen hakenut. Pitää osata tulkita mitkä asiat on vaatimuksia tehtävään ja mitkä toiveita. Ulospäinsuuntautunut on enemmän tuota toive kategoriaa ja sellainen mitä pystyy työyhteisössä pitämään yllä vaikkei vapaalla sellainen olisi.
Hakemalla ei menetä mitään.
Aina saa työnantaja toivoa, mutta tuskinpa koskaan vastaan on täydellistä hakijaa tullut.
Olen hakenut. Haluttiin korkeakoulututkinto, jota minulla ei ole. Työkokemusta vastaavista tehtävistä on. Pääsin haastatteluun, mutta en saanut paikkaa.
Ilmoitusten adjektiivilistat on mitä on. Tyhjiä sanoja. En antaisi juurikaan painoarvoa vaan hakisin vaikka tuntisin olevani "vääränlainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vastaan ihan vaan tähän sun tilanteeseen, niin kyllä mä sinuna tuohon hakisin. Äläkä yhtään alenna itseäsi tuossa asiassa työhakemuksessa tai jos haastatteluun pääset.
Jos osaat työasiasi hoitaa, niin hae ihmeessä.
Tottakai sinun pitää haastattelussa haistella ilmapiiriä ja kulttuuria. Koska asia on niin, että firma on joko hieman harkitsemattomasti / turhan monitulkintaisesti käyttänyt tuota sanaa "ulospäinsuuntautunut", TAI SITTEN asia on todella niin, että ei haetakaan sitä hyvää aspaa vaan tosiaankin suulasta ja räväkkää taukokahviseuraa - siis tietyn muotin ihmistä, jota sä et välttämättä edusta, vaikka olisitkin täydellinen työssä.
Räväkkä taukokahviseura. *kylmän väristyksiä*
Minusta räväkkä kahviseura olisi hauskaa! Kahvimukiin mumisijoita on ihan l
"Räväkkä taukokahviseura" on rasittava. Suurin osa ihmisistä tietää ihmistyypin, jonka kuulee jo suljetun oven läpi hänen saapuessaan yksin. Puhe alkaa siis jo ennen kuin oven avaa ja, toivottavasti, loppuu kun muut ovat kuulomatkan ulkopuolella. En tiedä muuta ihmisryhmää, joka imisi toisista niin paljon energiaa kuin nämä lähinnä omasta erinomaisuudestaan höpöttäjät. Muillahan ei tietysti taaskaan ollut mitään (mielenkiintoista) sanottavaa kun eivät huutokilpailuun lähteneet.
Kyllä olen hakenut ja päässyt. Nykyiseen hommaan kun tulin, ei ollut kokemusta mm. henkilöesimiehenä toimimisesta, budjetoinnista ja sen seurannasta, eikä paljon muustakaan mitä vaadittiin. Mutta esihenkilö sanoi, että hyvä asenne, muut taidot ja suositukset merkkasi, sekä palaute psykologisista testeistä. 2v paiskittu hommia ja nyt osaan nuokin ja paljon muuta uutta