Osuuspankin asiakkaiden saamat boonukset muuttuvat pian verotettavaksi tuloksi
Tähän asti OP bonukset on laskettu verottomaksi tuloksi, mutta tähän on tulossa muutos jonka myöt bonuksista saatava etu olisi verotettavaa tuloa: https://www.talouselama.fi/uutiset/uusi-laki-tulossa-voi-iskea-ankarast…
Kommentit (80)
Mä olen työssäkäyvä asuntovelkainen jolla vakuutuksetkin OP:ssa eikä mun bonukset ole koskaan olleet muutamaa euroa enempää. Vaikea ajatella, että niin pienestä summasta lähdettäisiin veroa keräämään. Pelkät käsittelykulut olisi todennäköisesti enemmän kuin saatava vero.
Mitä mieltä s-mafia ja keski on tästä. Heidän bonuksensa menevät myös verolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työssäkäyvä asuntovelkainen jolla vakuutuksetkin OP:ssa eikä mun bonukset ole koskaan olleet muutamaa euroa enempää. Vaikea ajatella, että niin pienestä summasta lähdettäisiin veroa keräämään. Pelkät käsittelykulut olisi todennäköisesti enemmän kuin saatava vero.
Itsellä on tällä hetkellä 100€, koska ei niitä voi käyttää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
OP ehkä lakkauttaisi bonusjärjestelmän jos menisi verolle ja siitä aiheutuisi heille enemmän kuluja.
Eikö samalla logiikalla pidä sitten verottaa muidenkin sijoitusten voitot heti koska nämä op-bonuksethan on osakasmaksun tuottoa.
Onkohan ajan kysymys kun pullonpalautuskonekin ottaa palautuksista veron saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän op tee niin että tuo muuttuu niin että antavat alennusta suoraan laskusta x määrän niin ei pääse verottaja osingolle. Eli ei bonusta vaan suoraan alennusta. Ovatko suomalaiset poliitikot niin tyhmiä että luulevat että tuosta jotain verotuloja olisi tulossa 🤣
Juuri näin. Tästä oli OP-ryhmän pääjohtajan kommentti Kauppalehdessä.
Jos maksaa kk-palkkioita ja saa vuosibonuksia, palkkiot varman sitten voi vähentää tulon hankkimisesta aiheutuneina menoina. Vai miten tuo on hoidettu?
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa kk-palkkioita ja saa vuosibonuksia, palkkiot varman sitten voi vähentää tulon hankkimisesta aiheutuneina menoina. Vai miten tuo on hoidettu?
Alkaa kuulostaa hyvältä diililtä. 😅 Ei verokertymän kannalta.
Oikeistohallitus huomasi että joku köyhä saa ilmaiseksi jotain.
Niillä on aina käsi köyhän taskussa
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa Nordeaan. Ei muuta.
Hankala vaihtaa kun ei ole konttoreita täällä enää missään...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ajan kysymys kun pullonpalautuskonekin ottaa palautuksista veron saman tien.
Olet jo maksanut alv:n siitä pullosta ostaessa. Mutta hyvä idea, eihän se tuota mahdolisuutta poista
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes ole ilmaista. Näiden bonuksien tarkoituksena on ajaa asikkaita jäseniksi etujen toivossa, kun ilman jäsenyyttä tili- ja muut maksut ovat järjettömän suuria.
On tyhmää OP:ltä jos jakavat jatkossa binukset bonuksina ja ne ovat verotettavaa tuloa asiakkailla. Fiksua on vaan poistaa tilinhoitomaksut, osakkeidenvälityspalkkiot ja laskea lainojen korkoja tuon bonuksen verran niin vältytään verojen maksuilta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo maksanut alv:n siitä pullosta ostaessa. Mutta hyvä idea, eihän se tuota mahdolisuutta poista
Eihän tuo mitään haittaa, otetaanhan alvit energiaverostakin. Veroa veron päälle normihomma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes ole ilmaista. Näiden bonuksien tarkoituksena on ajaa asikkaita jäseniksi etujen toivossa, kun ilman jäsenyyttä tili- ja muut maksut ovat järjettömän suuria.
Tarkoitus on oikeastaan sitouttaa asiakas niin, ettei hän hypi pankista tai vakuutusyhtiöstä toiseen, vaan pysyy asiakkaana. Muussa tapauksessa ilmaiset pankkipalvelut voisi antaa määräaikaisena tarjouksena.
Pitäisikö liikennevakuutuksien bonusjärjestelmä siirtää Petskun ja Riikkulin mielestä myös verolliseksi. Sadoille tuhansille asiakkaille satojen eurojen etu. Ei tana, mähän annan heille uusia ideoita.
On se kumma, että vain OP:n omistajajäsenet laitetaan verolle. Onhan niitä muitakin vakuutusyhtiöitä kuten Lähi-Tapiola, joka maksaa S-ryhmän omistajajäsenille bonuksia. Kaikki verolle tai ei ketään.
Sama juttu, ainoa ero, että olen eläkeläinen.
Tyhmää maksaa 50 euroa vuodessa siitä että saa maksaa laskunsa itse.