Osuuspankin asiakkaiden saamat boonukset muuttuvat pian verotettavaksi tuloksi
Tähän asti OP bonukset on laskettu verottomaksi tuloksi, mutta tähän on tulossa muutos jonka myöt bonuksista saatava etu olisi verotettavaa tuloa: https://www.talouselama.fi/uutiset/uusi-laki-tulossa-voi-iskea-ankarast…
Kommentit (80)
Hyvä. Osuuspankin omistaja-asiakkaille on vuosia maksettu turhaa toimeentulotukea vaikka saavat pankki- ja vakuutuspalvelunsa bonuksilla ilmaiseksi. Loppuu sekin loisiminen kun bonukset lasketaan jatkossa tuloiksi. Eniten tästä hyötyy valtio, joka uudistuksen myötä kasvattaa verotuottoja 30 miljoonan euron edestä.
S-ryhmän bonukset myös verolle, koska ne maksetaan käteisenä tilille.
Oletteko koskaan miettineet sitä että osa Osuuspankin asiakkaista saa perustoimeentulotukea vaikka ovat pankin omistaja-asiakkaita ja ansaitsevat bonusta? Minulle on heille vain yksi sana: eläkööt niillä bonuksilla tai vaihtakoot pankkia, mutta niin kauan kuin ovat OP:n asiakkaita niin ei heillä ei pitäisi maksaa tukia kun saavat jo tuloja.
Ap ei vissiin ole ikinä kuullut lähdeverosta. Tai siitä, että pääomatulokin tosiaan on verotettavaa tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan miettineet sitä että osa Osuuspankin asiakkaista saa perustoimeentulotukea vaikka ovat pankin omistaja-asiakkaita ja ansaitsevat bonusta? Minulle on heille vain yksi sana: eläkööt niillä bonuksilla tai vaihtakoot pankkia, mutta niin kauan kuin ovat OP:n asiakkaita niin ei heillä ei pitäisi maksaa tukia kun saavat jo tuloja.
Taitaa toimeentulotuen saajan bonukset ollakin melkoinen summa :D
Ymmärsinkö oikein, että ap ei saa pääomatuloja? Kiukuttaako?
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä on eri asia koska se ei ole kommunistien pyörittämä markkinahäirikkö ja rahanpesulaitos kuten Osuuspankki.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vissiin ole ikinä kuullut lähdeverosta. Tai siitä, että pääomatulokin tosiaan on verotettavaa tuloa.
Jännää tuloa, kun sitä ei saa rahana, mutta olihan punikkihallituksen märkä uni pistää asuntotulo verolle, eli omistusasujat saavat laskennallista tuloa, kun heidän ei tarvitse maksaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Bonusta saa pankkiasioinnista. Toimeentulotukiasiakkaalla tuskin on kummoisesti määrätynlaista pankkiasiointia, esim rahastoja, asuntolainoja, jotta bonuksia kertyisi.
Mulla (en tt-asiakas) on rahastoja 4000 eurolla ja välillä ja käytän parilla eurolla visaa, jolloin boonukset kuukaudessa about euron. Ei noilla edes kuittaa sitä vajaan neljän euron palvelumaksua mikä asiakkaana pitää maksaa. Nyt tosin asiakkuus on veloitukseton jonkun määräajan.
Pitää olla talletuksia / lainaa satojatuhansia, että bonuksilla olisi käytännössä mitään merkitystä. Teatteria koko boobus- ajattelu.
T. OP asiakasomistaja.
En ymmärrä miksi tässä targetoidaan pelkästään Osuuspankin bonus järjestelmää eikä muita bonuksia. Esim S- ja K-ryhmä maksaa bonukset rahana tilille eikä alennuksina palvelumaksuista kuten Osuuspankki. Sen kuitenkin ymmärrän jos jatkossa omistaja-asiakkaat lasketaan jatkossa pankin osaomistajiksi kuten tuo nimike itse sanoo ja se vaikuttaa tukiin mikäli jos sellaisia saa.
Voi jumankauta juu että on sitten kateellista ja katkeraa porukkaa täällä. 🤣
Jotain Nordean sylikoiraa kismittää kun OP ei lämmennyt Nordean tekemälle osto- ja fuusiotarjoukselle?
Ei tule kaikille bonusta. Mulle ei ole koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumankauta juu että on sitten kateellista ja katkeraa porukkaa täällä. 🤣
Suomalainen kadehtii köyhiäkin. On tämä maa. Kohta meillä on kuminaama presidenttinä ja kadehtiminen sen kun vaan lisääntyy. Mulla on bonukset s-marketista jotain 15 sentin luokkaa kuukaudessa. Ymmärrän että se herättää ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa toimeentulotuen saajan bonukset ollakin melkoinen summa :D
Mutta tuloa kuitenkin ja tärkeitä että se vaikuttaa tukiin ja vähennetään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kookaupan alennukset ja Lidlin vastaavat
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Osuuspankin omistaja-asiakkaille on vuosia maksettu turhaa toimeentulotukea vaikka saavat pankki- ja vakuutuspalvelunsa bonuksilla ilmaiseksi. Loppuu sekin loisiminen kun bonukset lasketaan jatkossa tuloiksi. Eniten tästä hyötyy valtio, joka uudistuksen myötä kasvattaa verotuottoja 30 miljoonan euron edestä.
Sinähän olet ihan humalassa heti aamusta. Rauhoitu hiukan niin et sammu ennen kahtatoista.
Vierailija kirjoitti:
En kestä. Mitä mä just luin?? Hitto mitä joku viitsii suoltaa. Tainnut koulutkin jäädä käymättä.
Mutta silloin niitä voi käyttää myös ryhmän ulkopuolella, eli enemmän rahaa jää käyttöön