Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osuuspankin asiakkaiden saamat boonukset muuttuvat pian verotettavaksi tuloksi

Vierailija
16.01.2024 |

Tähän asti OP bonukset on laskettu verottomaksi tuloksi, mutta tähän on tulossa muutos jonka myöt bonuksista saatava etu olisi verotettavaa tuloa: https://www.talouselama.fi/uutiset/uusi-laki-tulossa-voi-iskea-ankarast…

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Täytyy sitten vaihtaa pankkia siinä vaiheessa.

Vierailija
62/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan miettineet sitä että osa Osuuspankin asiakkaista saa perustoimeentulotukea vaikka ovat pankin omistaja-asiakkaita ja ansaitsevat bonusta? Minulle on heille vain yksi sana: eläkööt niillä bonuksilla tai vaihtakoot pankkia, mutta niin kauan kuin ovat OP:n asiakkaita niin ei heillä ei pitäisi maksaa tukia kun saavat jo tuloja.

Saan tosiaan op bonuksia. Viime kuussa 4senttiä! Taitaa täällä huudella ihmiset jotka ei tiedä niistä mitään. Jos ei ole lainoja, säästöjä tai vakuutuksia heillä niin tämän verran saa! En saa mitään tukia niin ei tarvii päätä raapia tuon muhkean tulon vuoksi. Ihan sama vaikka ei maksaisi lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä pankeista edes nykyään on, konttoreita suljettu urakalla, itsellä op konttoriin 38km sivu, urelevat mihin ihmiset nostavat omia rahojaan tai jos tallentaa niin urelevat mistä rahat on tullut, mitä ... vettiä se pankille kuuluu ihmisten omat rahanostot/panot?

OP bonukset jotain 2e kk ei riitä edes kuluihin jos tarvitsee esim. tiliotteen saati matkaan että pääsee konttoriin. Itse tulen ilmoittamaan etten huoli mitään bonuksia jos parista eurosta verotetaan. Taitaa olla pankin/pohjolan kaikki vakuutukset jne vaihto edessä jos vielä rupeavat pilkkua viilaamaan.

Ennen oli pankit asiakkaita varten, nyt näköjään toisinpäin ainakin pankkien mielestä. Ei onnistu omalta kohdallani, koska periaatekysymys. 

Vierailija
64/80 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tainnut tulla teidänkin bonukset, viime vuonna sain bonuksia 384€ ja tässä kuussa 41€. Noilla kuittaa ihan kivasti kotivakuutuksen kerran vuodessa ja kuukausittain palvelumaksut.

Vierailija
65/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän bonuksia saa vaihdettua käteiseksi? ainakaan itse en oo koskaan saanut 😂 

Vierailija
66/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitten myös ruokakauppojen bonukset pitäisi muuttua verotettavaksi tuloksi? 

Vierailija
67/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että miten tuota pystyy seuraamaan. Pankkitilillä ei näy mitään, bonustilillä näkyy bonukset ja mihin niitä on käytetty. Käyttö on lähinnä lainanhoitokuluihin ja vakuutusmaksujen alennuksiin. Koskaan ei bonuksia tule tilille. No jos tämä onnistutaan verottamaan, niin sitten OP jätää vaarmaan bonukset pois ja tiputtaa vakuutusten hintoja ja lainannostokuluja. Eli ei syytä huoleen.

Vierailija
68/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tainnut tulla teidänkin bonukset, viime vuonna sain bonuksia 384€ ja tässä kuussa 41€. Noilla kuittaa ihan kivasti kotivakuutuksen kerran vuodessa ja kuukausittain palvelumaksut.

No sulla on velkaa jotain 400 000e. Olet niin sanottu avainasiakas, joka maksaa 400 000e velasta pankille 700 000e.

Vierailija
69/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sitä Yliviikarin lentobonus meininkiä. Yhden akan kyttääminen pilasi sadoilta bonukset. Nekään bonukset eivät olleet rahaa. Mutta joka lensi jatkuvasti, sai bonuksilla hankkia vielä lomalennon, mikäli sellainen kiinnosti jatkuvan lentokoneessa istumisen jälkeen.

Vierailija
70/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän bonukset myös verolle, koska ne maksetaan käteisenä tilille.

Älä viitsi. Se ei ole palkkatuloa. 

Vierailija
71/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitten myös ruokakauppojen bonukset pitäisi muuttua verotettavaksi tuloksi? 

Kannatta miettiä mitä pyytää, se voi jopa toteutusakin,

Vierailija
72/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta miettiä mitä pyytää, se voi jopa toteutusakin,

Minä ainakin pyydän että ruokakauppojen bonukset muuttuu verotettavaksi tuloksi koska minulla ei bonuskortteja ole, ainoastaan op bonuksia saan.

M30

Vierailija
73/80 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomalainen kadehtii köyhiäkin. On tämä maa. Kohta meillä on kuminaama presidenttinä ja kadehtiminen sen kun vaan lisääntyy. Mulla on bonukset s-marketista jotain 15 sentin luokkaa kuukaudessa. Ymmärrän että se herättää ajatuksia. 

Aivan liikaa. Kyllä tuosta on otettava vähintään 60 prosenttia valtiolle ja tulevasta eläkkeestä leikattava 40 prosenttia. Sijoittamalla jäljelle jäävän tulosi, pääset kuitenkin meidän rikkaidden kirjoihin, jolloin sinulta ei leikata mitään ja tuplaamme eläkkeesi :D

Vierailija
74/80 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole velkaa ja bonuksia on nyt 370 e tilillä. Bonuksia kertyy tänä vuonna hyvin korotetun bonuksen takia ja kun kortista ja verkkopankista ei peritä palvelumaksuja. Bonuksilla maksan kerran vuodessa auton vakuutuksia.

Jatkossa pankkiasioinnin bonuksista peritään vero jos niitä käytetään vakuutuksiin, mutta niitä voi käyttää verottomana pankkiasioinnin maksuihin. Toisaalta verotettuna bonukset voi nostaa käteisenä. On selvää että kun hallitus kertoo mitä se on päättänyt niin op muuttaa bonusjärjestelmää. 

Vierailija
75/80 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita rahakkaampia bonuksia olemassa? Pitäisi varmaan siirtyä niihin.

Vierailija
76/80 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuonna ei peritä palvelumaksuja ja bonuksia maksetaan 40 pros, enemmän.

Kyllä OP keksisin keinot millä ohittaa veron.

Meillä maksetaan autovakuutus bonuksilla, samoin muita esim edunvalvontavaltuutus maksu.

Vierailija
77/80 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän bonukset myös verolle, koska ne maksetaan käteisenä tilille.

S-ryhmä on eri asia koska se ei ole kommunistien pyörittämä markkinahäirikkö ja rahanpesulaitos kuten Osuuspankki.

Anna arvaan, ihan itse olet tähän päätelmään tullut, kun olet asioita vähän tutkinut:D

Vierailija
78/80 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan miettineet sitä että osa Osuuspankin asiakkaista saa perustoimeentulotukea vaikka ovat pankin omistaja-asiakkaita ja ansaitsevat bonusta? Minulle on heille vain yksi sana: eläkööt niillä bonuksilla tai vaihtakoot pankkia, mutta niin kauan kuin ovat OP:n asiakkaita niin ei heillä ei pitäisi maksaa tukia kun saavat jo tuloja.

Eihän toimeentulotukiasiakkaalla saa olla säästöjä tai sijoituksia. Niistähän ne bonukset tulee. Toki myös asuntolainasta tulee bonuksia, mutta veikkaanpa että aika harvalla toimeentulotuen saajalla on omaa asuntoa, edes velkaista. Eli ihan turha on huolesi. Ja jotta saisi bonuksilla vakuutukset ja pankkimaksut maksettua, niin talletuksia tai sijoituksia pitäisi olla useampi satatuhatta.

Vierailija
79/80 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista kansalaisia kiinnostaa se että jos bonusten verotus toteutuu 2025 alkaen niin verotetaanko tänä vuonna kertyneitä bonuksia jos ne käytetään vakuutuksiin ensi vuonna. Tällöin bonukset kannattaisi käyttää joulukuussa pois vakuutusmaksuihin. Itse laskin että jos maksan vakuutukset yhdessä erässä kesäkuun alussa niin maksaisin bonuksista veroina lähes 80 euroa, sen sijaan että maksaisin 2 erässä kesäkuussa ja joulukuussa. 

Vai verotetaanko vain 2025 alkaen kertyneitä bonuksia. Silloin kannattaa maksaa yhdessä erässä. Pitänee kysyä verkkopalvelu viestillä Pohjolasta, vaikka parasta olisi että op tiedottaisi asiasta itse.

Vierailija
80/80 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pankista kysytty. Eivät tiedä, eivätkä yritä arvata. Vaihdoin vakuutuslaskun 2 erään, vaikka en tiedä onko sillä muuta vaikutusta kuin että vakuutus on pari kymppiä kalliimpi vuodessa.