Mieheni on työtön ja minä elätän miestäni.
Olemme 43 v nainen ja mies 48 v. Maksan asumisen ja lomat. Mies saa kyllä työttömyysrahaa mutta ne menee ruokaan ja harrastuskiin pääasiassa. Ei sillä olisi rahaa matkoihin joten olen ne aina maksanut. Mies etsii joskus töitä mutta ei joka kuukausi, etsii miten jaksaa mutta työpaikkoja on aika vähän edes. Minun mielestä meillä menee hyvin ja on minulla ollut paljon huonompiakin miehiä joskus.
Kommentit (22)
Työnhaku velvollisuus tuli jo vuonna 2014 siitä lähtien on pitänyt hakea aktiivisesti työtä eli työttömyys etuus muuttui velvoittavaksi ja,haetut työpaikat piti ilmoittaa työvoimatoimistolle jos ei hakenut niin leipoivat 3 kk karenssin työvoimatoimisto lähettivät myös silloin velvoittavia työtarjouksia .silloin ei tosin ollut 12 työpaikka hakua /3kk vaan pienempi haku riitti.ko vuonna rupesivat soittamaan 3 kk välein.kausityöntekijöillä on työnhaku velvollisuus ja sama kuin työttömillä työnhakijoita.0/5 kirjoituksesta arvosanaksi.- niin muuten unohdin mainita että tarkistivat jo 2014 ilmoitettujen hattujen työpaikkojen todenperäisyyden
Olen kausityöntekijä ja olen ollut joutilaana viitisen kuukautta ja en ole hakenut ensimmäistäkään työpaikkaa, itseasiassa en ole ilmoittanut joutilaisuudestani millekään viranomaiselle. En halua olla tekemisissä valtion paskojen virastojen kanssa ja en halua enää tehdä töitä ympäri vuoden. Olen elänyt omilla rahoillani, jotka sain tililleni kausityöstäni.