Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit, jos 16-vuotias tyttäresi kertoisi olevansa raskaana?

Vierailija
15.01.2024 |

Minä järkyttyisin toki ensin, mutta ryhtyisin sitten tukemaan kaikin tavoin, yrittäjnä järjestäisin itseni mahdollisimman vähälle työlle, että voisin olla vauvanhoidossa apuna niin paljon kuin nuoripari sitä sietäisi. Vauva-aika on lyhyt, vuoden lykkäys opintoihin ei loppupeleissä merkitse paljoakaan, ja koulua voi jatkaa kun lapsi aloittaa päivähoidossa. Olisin mukana mahdollistamassa lyhyttä hoitopäivää.

Muistan kun tätini sanoi aikoinaan, kun itse olin teini, että jos tulisit vahingossa raskaaksi, älä tee aborttia, "kyllä minä hoidan". Tämä jäi todella lämpimästi mieleen. Ja semmoinen täti onkin, että varmasti olisi hoitanutkin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin kaikin tavoin tietysti.

Vierailija
2/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaisin aborttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pesismailan ja käyn lapsen isän luona! 

Vierailija
4/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tukena. Kummilapseni äiti oli 16-vuotias saadessaan esikoisensa. Toisen lapsen teki sitten 10 vuotta myöhemmin. 

Vierailija
5/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin lapselta onko miettinyt mitä aikoo tehdä (keskeytys vai pitää). Kertoisin että minä kyllä autan niin paljon kuin pystyn ja kotona saa ja kannattaa asua.

Vierailija
6/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä monasti vielä niin kakara ja yleensä häipyy sitten nopeaan joten abortti.

Vierailija
7/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä monasti vielä niin kakara ja yleensä häipyy sitten nopeaan joten abortti.

Isäksi voi kypsyä lapsen ollessa isompikin. Nuori äiti pärjäisi vauva-ajan hyvin myös omien vanhempiensa tuella.

Vierailija
8/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu uskovainen ihminen heitti lapsensa pihalle kun tämä ilmoitti olevansa raskaana.

Ilmeisesti välit palanneet sen jälkeen. Itse en lapsena ehkä pystyisi antamaan anteeksi.

Vierailija
9/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kiva kun pidät suvun perinnettä yllä.

N33

Vierailija
10/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin aborttiin, pilaa elämänsä tulemalla raskaaksi tuonikäisenä.

(Terv joku joka sai esikoisensa 16v ja olen katunut suuresti).

Vierailija
11/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätisi on outo. Jossittelee teiniraskauksilla ja kieltää abortin tekemisen.

Vierailija
12/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti on köyhien käyttämä ehkäisy jonka valtio tarjoaa .

Vierailija
13/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustaisin aborttiin.

Murhaaja!!

Vierailija
14/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pahoinpitelisit lapsen?

Vierailija
15/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kyseessä oli raiskaus?

Vierailija
16/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä aivan kaiken minkä pystyn että hän valitsisi abortin lapsen pitämisen sijaan. Mutta en syyllistäisi tai olisi vihainen vaan tukisin joka tapauksessa lastani.

Vierailija
17/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pettynyt ja järkyttynyt, mutta en julistaisi sitä tyttärelle. Kuulostelisin nuoren omia mietteitä herkästi. Tukisin myös aborttipäätöstä, vaikka en sitä pitäisikään ensisijaisena vaihtoehtona. Jatkaisin joka tapauksessa nuoren puolella olemista ja yrittäisin ymmärtää häntä ehkä aiempaa paremmin. Varmaan ns. menisin itseeni.

Vierailija
18/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin, että minun tehtäväni siinä tilanteessa on kuunnella ja olla tukena, mitä hän onkaan päättänyt.

Jos tyttärestä olisi tulossa äiti, lähtisin selvittämään niitä polkuja, joita pitkin hänen olisi mahdollisuus seurata muitakin unelmiaan äitiydestä huolimatta.

Vierailija
19/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätisi on outo. Jossittelee teiniraskauksilla ja kieltää abortin tekemisen.

Täti oli silloin juuri kokenut kohdunulkoisen raskauden, eikä sen jälkeen enää voinut tulla raskaaksi. Olisi halunnut enemmän lapsia kuin ehti saamaan. Oikeasti sydämellinen ihminen.

Ap

Vierailija
20/46 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelun paikka, koska wt piireissä tuo on ollut tapana jo sukupolvien ajan ja toisaalta paremmissa piireissä lapset on kasvatettu paremmin ja tuollaista ei siellä tapahdu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän