HS: Amanda Palo neuvoo katsomaan sivuun, jos joku varastaa ruokakaupasta
Kommentit (428)
No en minäkään mene varasta omien ostosten lomassa pysäyttämään. Sen verran itsesuojeluvaistoa löytyy. Eikä kovin moni muukaan tuohon puuttuisi, mutta ei se varastaminen silti ole ok. Suomessa on köyhiä ja nälkäisiä, mutta on myös tukea antavia ja ruoka-apua. Kauppias ei ole ruoka-apu.
Ite jonkin verran vielä tykkään asua Suomessa. Mulle on väliä sillä että puitteet on demokraattisia ja kohtuullisia ja korkeilla tulonsiirroilla huolehditaan sairaista. Vaikka itse ole siis maksumiehenä. Nyt ainakin.
Kun menen kauppaan, on minun Suomeni ihan eri kuin huumevarkaan tai köyhän vanhuksen. Ilmoitan molemmat mutta vanhuksen ostokset maksan. Kun ostan kaupassa, tiedän yritykseni osallistuvan jokaisen sossuostajan ostoksiin ja muuhun, enkä halua että hinnat nousevat meille kellekään.
Tulee tietysti joskus joku raja vastaan. Vasemmistodiktatuurissa ja tasa-arvottomassa maassa en enää asuisi, en venäläisessä provinssissa enkä italialaisessa mafiajärjestöjen pelissä.
joku naapuri tai samassa talossa asuva joskus kehuskeli parvekkeellaan toiselle, että kun oli varastanut kaupasta parmesaanijuustoa ja että hänestä hänellä oli oikeus tehdä se, koska nälkä on oikeutettu syy varastaa eikä hänellä ollut sitten varaa ostaa juustoa.
jäin oikeasit miettimään tuota. Eikä se niin yksiselitteistä ole. Kenekään elämä ei pääty siihen, että ei saa parmesaanijuustoa (tai juustoa). EIkä siihen, jos ei saa olutta ja siksi se pitää varastaa. On vain oikein, jos tuollaiset ihmiset jäävät kiinni eikä katsetta saa sen vuoksi kääntää pois, jos tuollaista näkee.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään mene varasta omien ostosten lomassa pysäyttämään. Sen verran itsesuojeluvaistoa löytyy. Eikä kovin moni muukaan tuohon puuttuisi, mutta ei se varastaminen silti ole ok. Suomessa on köyhiä ja nälkäisiä, mutta on myös tukea antavia ja ruoka-apua. Kauppias ei ole ruoka-apu.
Ilmoitus riittää. Ei pudä noin kirjaimellisesti ymmärtää. Sitten kamerat ja myyjä saa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että juuri varastelun takia kaikki on nykyään niin kallista. Suomalaistenkin rehellisyys on mennyttä. Ja rehellisyys on aina ollut hyve, jota ulkomaalaisetkin suomalaisissa arvostavat.
Höpö höpö. Varkaudet eivät ole lisääntyneet siinä määrin, että hintoja on hilattu ihan törkeästi ylöspäin.
Toivottavasti joku ryöstää Amanda Palon ja muut vaan kääntää katseen pois.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä, että hesari edes julkaisee tuollaisia. Mitä siitä tulisi jos me kaikki alkaisimme varastelemaan? Perustelukin on kummallinen. Oli ihan demokraattiset vaalit ja tällä kertaa oikeistopuolueet sai enemmän kannatusta.
Varastaminen on aina väärin.
"ja tuomio tulee ja tuomio on oleva kova"
"eikä auttajaa ei ole"
"mutta Herra nauraa" ....
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku ryöstää Amanda Palon ja muut vaan kääntää katseen pois.
Tai karvamies r i k a s t a a Amandaa. Pitääkö kääntää katse pois?
On selvää että se raja tulee jossain vaiheessa vastaan. Tässä maassa täytyy ilmeisesti kohta ottaa oman käden oikeus käyttöön vähän kaikessa.
Olen erittäin huolissani, että Suomessa täytyy edes tällaista keskustelua käydä.
Kaikilla pitäisi olla rahaa edes ruokaan.
Minä neuvoisin varastavaa menemään ruokajonoon jos on rahat loppu ja nälkä . Näpistelevä teini ei saa välttämättä työnantajien arvostusta ja rikosrekistä voi tulla elämässä muutakin haittaa .
Mikä hän on tällaisia linjauksia tekemään, kyllä on suuret luulot typykällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nälkäänsä vie niin vieköön. Jos pesukoneen ja kuivaustornin yrittää kääntää, saatan puuttua.
Tuon varmaan moni antaisi anteeksi jos oikeasti vie nälkäänsä. Paljon kuitenkin varastetaan juuri niitä kalleimpia ruokia, joten mihin niitä paisteja, kalliita juustoja ja kaviaaria viedään? Tuskin pelkkään nälkään.
On ollut jo vuosia tiedossa, että kaupasta ammattilaiset varastaa kalliita elintarvikkeita ravintoloille. Nälkäänsä voi varastaa nakkipaketi eikä sisäfilettä.
Kauppias ei minustakaan ole se ruoka-apu vaikka moni niin tuntuu luulevankin. Sitä on seurakunnillakin ruokatarjoiluja, joissa voi käydä syömässä. Diakoniaa on. Sossusta saa rahaa.
Että en kyllä näe varastamista mitenkään hyväksyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä, että hesari edes julkaisee tuollaisia. Mitä siitä tulisi jos me kaikki alkaisimme varastelemaan? Perustelukin on kummallinen. Oli ihan demokraattiset vaalit ja tällä kertaa oikeistopuolueet sai enemmän kannatusta.
Varastaminen on aina väärin.
Orpon hallituksen puolueet saivat ALLE 50 prosenttia annetuista äänistä. Se fakta kannattaa pitää mielessä.
Ei pidä paikkaansa. Kok,Ps,Rkp ja Kd saivat 1 529 688 ääntä. Sdp, Kesk, Vihr, Vas ja Liik 1 478 412.
Minä mielelläni luikin maksamatta teatteriin, joka tekee produktioitaan ja maksaa palkkojaan ilman veronmaksajien tukea.
Mitä Amanda tykkää kun katson sivuun silloin kun Amandan lompakko tai pyörä pöllitään?
Tainnut taiteilijasuvulla sitten vihdoin viimein nousta pissi päähän. Monessa sukupolvessa on tehty näyttelijän töitä. Valtio kompensoi alaa reippaasti, ollaan kansakunnan kaapin päällä, linnan juhlissa ja mitä lie. Ilmaista kahvia ja pullaa varmaan riittää palaverin jos toisen puitteissa. Ollaan niin irti jonkun siivoojan, sairaanhoitajan tai insinöörin arkielämästä, että sitten pitää kehottaa muita rikoksiin.
Olen sanonut aikaisemminkin, mutta Suomen tunkkaisille taidepiireille tekisi oikein hyvää luopua muutamaksi vuosikymmeniksi valtiovetoisuudesta ja apurahoista. Tekijät vaihtuisivat, kun taiteellaan pitäisi ihan oikeasti elää ja kakka putoaisi kärryiltä. Löytyisi varmasti ihan uudenlaista intoa ja potkua.
Vierailija kirjoitti:
Minä neuvoisin varastavaa menemään ruokajonoon jos on rahat loppu ja nälkä . Näpistelevä teini ei saa välttämättä työnantajien arvostusta ja rikosrekistä voi tulla elämässä muutakin haittaa .
Rikkaille vain lisää veronalennuksia ja kansalaiset ruokajonoon.
Typerän vassarilehmän typerä poliittinen ulostulo.