Jos menet treffeille 38v miehen kanssa, ja selviää että hän asui 29-vuotiaaksi asti vanhempien luona, niin mikä olisi reaktiosi?
Mitä ajattelisit/sanoisit/tekisit tuollaisen tiedon tullessa ilmi ensitreffeillä?
Kommentit (54)
Miks tollainen pitäs edes kertoa? Mitä välii jos nyt asuu omillaan?
No en mene treffeille miehen kanssa koska en ole homo.
Itse asuin vanhempien luona 25-vuotiaaksi asti. Kun olin työtön, niin tuli halvemmaksi asua vanhempien luona, niin jäi rahaa säästöihin, niin pystyin matkustelemaan kaksi kertaa vuodessa Japaniin.
Muutin pois kotoa vain sen takia, kun sain asunnon tuliterästä kerrostalosta. Olen asunnon ihka ensimmäinen asukki.
Ja olen mies.
Yli 30v siskoni perheensä kanssa tälläkin hetkellä vanhempien luona, kun heidän oma asuntonsa on remontissa. Ollut jo vuoden.
Vanhempien luona on tosin oma siipi missä sisko perheineen asuu, mutta paljon oleilevat myös yhdessä.
Ja mitä ajattelen?
Ihan loistava keino nuoren perheen säästää raahaa ensiasunnon kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin vanhempien luona 25-vuotiaaksi asti. Kun olin työtön, niin tuli halvemmaksi asua vanhempien luona, niin jäi rahaa säästöihin, niin pystyin matkustelemaan kaksi kertaa vuodessa Japaniin.
Muutin pois kotoa vain sen takia, kun sain asunnon tuliterästä kerrostalosta. Olen asunnon ihka ensimmäinen asukki.
Ja olen mies.
Mä jos olisin ollut sun äitisi, olisin kyllä pistänyt sut jo paljon aiemmin omillesi eikä lomillesi. Tytär lähti ihan itsekseen ja paljon alle 25 v:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen mies.
Mä jos olisin ollut sun äitisi, olisin kyllä pistänyt sut jo paljon aiemmin omillesi eikä lomillesi. Tytär lähti ihan itsekseen ja paljon alle 25 v:n.
Miksi naiset saa asua pitempään vanhempiensa luona, mutta miehiä paheksutaan, jos asuvat vanhempiensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin 26-vuotiaaksi asti (ja olen siis nainen), ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Monessa kulttuurissa ihan nornaalia, en tiedä miksei Suomessa.
Minä olisin potkinut sinut pihalle aikoja sitten.
Kyllä ihmettelisin, kuinka on niin kauan pystynyt asumaan vanhempiensa kanssa. Kun yleensä nuorena tulee se halu itsenäistyä. Erikseen on toki tilanne, että elämässä sattunut jotain ja hetkellisesti asunut vanhempiensa kanssa.
Lisäksi jos äiti on pyykännyt ja kaikki ruuat tehnyt, niin en kyllä ymmärrä. Jos mies kuitenkin töissä on kulkenut tms. niin kyllä siinä jo omaa asuntoa voi katsella. Jotenkin törkeää minusta asua halvalla vanhemmilla ja säästää itselleen rahaa, kuitenkin aikuinen ihminen.
Eli ei arvot ehkä kohtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen mies.
Miksi naiset saa asua pitempään vanhempiensa luona, mutta miehiä paheksutaan, jos asuvat vanhempiensa luona?
No en mä olisi sitä tytärtäkään noin kauaa katsellut. Etenkään jos rahaa säästetään kaukomatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies joka pitänyt huolta vanhemmistaan. Jännis lähtee omilleen jo 16-vuotiaana ja kaataa naisia kuin heinää.
No enpä tiedä.Tunnen usean tällaisen aikamiespojan entisestä maalaispotäjästä,mistä olen kotoisin. Ennemminkin vanhemmat hyysää ja aikamiespoika hyväksikäyttäjä vanhempiaan,ja jos isä on kuollut,niin vanhaa äitiään: saavat siivous-pyykkis-ja ruuanlaittopalvelut ilmaiseksi, eivät auta vanhoja vanhempiaan/äitiään,kuin pakon edessä,osa jopa taloudellisesti hyväksikäyttää vanhaa äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen mies.
Minun äitini JA isäni rakastavat minua enemmän kuin sinä tytärtäsi. Jos en olisi ollut vanhempien luona, niin olisin joutunut muuttamaan vanhaan asuntoon enkä olisi päässyt matkustelemaan Aasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen mies.
Minun äitini JA isäni rakastavat minua enemmän kuin sinä tytärtäsi. Jos en olisi ollut vanhempien luona, niin olisin joutunut muuttamaan vanhaan asuntoon enkä olisi päässyt matkustelemaan Aasiaan.
Sinun on syytä kiittää kauniisti kärsivällisiä vanhempiasi. He ovat onnekkaita ettet jäänyt peräkammariin. Toiset tarvitsevat tuuppauksen itsenäistymiseen. 25-vuotiaan pitäisi haluta rakentaa omaa elämää, ei lonnia vanhempien nurkissa. Aasiat ovat sivuseikka.
En osaisi tuollaista edes ajatella ongelmana, jos muutoin on hyvä tyyppi ja juttu luistaa.
Itse asuin 21-vuotiaaksi asti, sen jälkeen oli varaa muuttaa omaan vuokra-asuntoon.
Yksi kaveri asuu vielä vanhempiensa luona ja on rikas, kun ei mene elämiseen rahaa. Ikää on kohta neljä kymmentä ja varallisuutta puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin jo 16-vuotiaana omilleni. Seurustelin iltatähden kanssa, joka oli asunut 25-vuotiaaksi äidin helmoissa. Kyllä siinä vaan oli melkoinen ero. Tyyppi ei vielä kolmekymppisenäkään osannut/viitsinyt laittaa ruokaa. En todellakaan alkanut äidin korvikkeeksi. Tyypin tunnetaidot oli myös luokkaa mökötys eli jäänyt jonnekin taaperon tasolle. Etsikööt kaltaisensa. Lika barn leka bäst :)
Ei tuokaan mitenkään terveen ihmisen ja perhesuhteiden merkki ole että muutit noin aikaisin pois. Pata kattilaa soimaa jne..
Pieniltä paikkakunnilta on perusteltua lähteä esim. lukioon eri paikkakunnalle. 16-vuotias pärjää kyllä jos nimenomaan ne perhesuhteet on kunnossa ja kotoa tuki asialle. Myös kotona asuessa opetellut normaalit kotityöt, rahankäyttö jne. auttavat siirtymässä itsenäiseen elämään ja itsestä huolehtimiseen missä vain.
Olisi kyllä liian suuri turn off, ei jatkoon.
Ihmisessä on jotain häikkää jos hänellä ei vielä keski-ikää lähestyessä ole mitään tarvetta itsenäisyyteen.
Yksi tuttu muutti parikymppisenä takaisin vanhemmilleen jäätyään yksinhuoltajaksi kun hänen pienen lapsensa äiti teki itsemurhan. Se tapahtui heillä kotona ja tämä mies ei halunnut enää samaan kotiin. Asui lopulta vanhempiensa luona lähes 30-vuotiaaksi, siihen asti kun lapsi oli koululainen. Toki tämä mies sai apua lastenhoidossa vanhemmiltaan, mutta muuten eli ihan normaalin itsenäistä elämää.
Ajattelisin että siellä vanhempien luona asumisen taustalla voi olla vaikka mitä tilanteita.