Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoitojen aloitus ja opetusharjoittelu?

Vierailija
14.01.2024 |

Löytyykö täältä koeputkihedelmöityshoidoissa käyneitä ihmisiä? Toivoisin, että voisin kuulla kokemuksia siitä, ovatko hoidot henkisesti rankkoja. Aloitin jo Procrenin. Minulla ajoittuisi hoitojen aloitus ja opintojen tärkeä opetusharjoittelu juuri samalla keväällä. Miten arvioisitte sitä, onko tämä liian kuormittava kombo? Kiitos

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin IVF elokuussa 1999 ja tuloksena upeat kaksostytöt. Olin samalla aloittamassa uudessa työssä. Ei mitään ongelmia kun ei ongelmia kehitellyt. Kyllä se onnistuu <3 

Monennestako ivf-kerrasta onnistui? Siirrettiinkö kaksi alkiota yhtä aikaa?

T. myös hoidoissa ja toivon kaksosia

Ensimmäinen IVF onnistui ja kaksi siirrettiin. En toivonut kaksosia, syntyivät kilon painoisina, raskasta oli, en toivottele kaksosia kenellekään vaikka upeita ovatkin mutta hel...n raskasta oli ennenkuin muuttivat pois kotoa... Kaikki samat kehityksen vaiheet samaan aikaan, ei hetkenkään lepoa, aina jompi kumpi halusi jotain... Ja parisuhde, mikä ihmeen parisuhde kun on keskoskaksoset, ei sellaista ole ollutkaan...

Vierailija
22/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein paljon kiitoksia kaikille vastanneille. :)

Olen odottanut hoitoja paljon, ajattelen niitä päivittäin. En tiedä voinko enää perääntyä henkisesti niistä.

Ap

Tsemppiä tosi paljon, en tiedä oletko vasta alussa tällä matkalla, mutta vaikka aiheeseen ei koskaan totu ja sitä ajattelee koko ajan, hoidoista tulee sillä tavalla osa elämää, että luultavasti jaksat tehdä muutakin. Pyydä myös psykologin tukea matalalla kynnyksellä. Harjoittelu ja muut kivat jutut antaa onneksi muuta ajateltavaa, muuten sitä vain odottaisi että päivät ja piikit kuluvat.

Ja vaikka pessimisti ei pety -ajatusmalli on aina tarjolla, anna itsellesi ja puolisollesi lupa myös haaveilla tulevasta. Se kantaa niiden vaikeiden päivien yli. Silloin kun itse olin menossa inseminaatioon ekan kerran niin, että tunsin munasolun olevan kohta irtoamaisillaan, annoin itselleni luvan ostaa pienen bodyn kotimatkalla. Ensimmäisen kerran ajattelin, ettei se ehkä sittenkään tuota huonoa onnea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin IVF elokuussa 1999 ja tuloksena upeat kaksostytöt. Olin samalla aloittamassa uudessa työssä. Ei mitään ongelmia kun ei ongelmia kehitellyt. Kyllä se onnistuu <3 

Ensimmäinen IVF onnistui ja kaksi siirrettiin. En toivonut kaksosia, syntyivät kilon painoisina, raskasta oli, en toivottele kaksosia kenellekään vaikka upeita ovatkin mutta hel...n raskasta oli ennenkuin muuttivat pois kotoa... Kaikki samat kehityksen vaiheet samaan aikaan, ei hetkenkään lepoa, aina jompi kumpi halusi jotain... Ja parisuhde, mikä ihmeen parisuhde kun on keskoskaksoset, ei sellaista ole ollutkaan...

Hoidot ovat kehittyneet sillä tavalla, että enää ei siirretä kahta alkiota "varmuuden vuoksi". Juuri siksi, että kaksosraskaudet ovat aina riskiraskauksia. Muualla maailmassa on siirretty vaikka 8 alkiota...

Vierailija
24/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin ihan normaalisti töissä ivf-hoidon aikana, poislukien pari päivää saikkua keruun jälkeen. Olen töissä sairaalassa ja oli kyllä hankalaa kesken työpäivän päästä tutkimuksiin varsinkin, kun ajat tulevat niin lyhyellä varoitusajalla. Mutta muista pyytää saikkulaput kaikista käynneistä ja toimitat ne työnantajalle. Voisi olla myös järkevää varoittaa etukäteen, että joudut olemaan jonkin verran poissa.

Hienoa, että kaikki meni hyvin. Periaatteessa töistä olisi varmaan helpompi olla pois, kuin harjoittelusta. Meillä se tehdään pienryhmissä ja jos minun suunnitelmat muuttuvat tarkoittaa se sitä, että muidenkin ryhmäläisten suunnitelmat muuttuvat. Poissaoloja ei saa olla yhtään kappaletta. Jos on pois sairauden takia, sekin korvataan. Näin toimitaan opettajankoulutuksessa. Vaikea tilanne... Voinhan kysyä lehtoreilta, että mitä mieltä he ovat. 

Ap

Vierailija
25/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siirrä hoitoja ensi syksyyn? Kesällä ei varmaan tehdä hoitoja.

Vierailija
26/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei siirretä kahta, vaikka kaksoset haluaisikin, sillä kaksosraskaus on aina isompi riskiraskaus, ja koska edellytykset raskautua ovat jo valmiiksi heikentyneet, ei sitä heikennetä suuremmalla keskenmenon riskillä.

Nimenomaan kysyttiin tuota silloin, koska olisin halunnut kaksi vauvaa samalla kertaa, kun tiesin, että tuon jälkeen ei enää ole mahdollisuutta raskautua uudelleen. Yhden sain, ja hänestä erittäin kiitollinen.

t. Hoidot yksityisellä v 2019-20

Vierailija
27/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei siirretä kahta, vaikka kaksoset haluaisikin, sillä kaksosraskaus on aina isompi riskiraskaus, ja koska edellytykset raskautua ovat jo valmiiksi heikentyneet, ei sitä heikennetä suuremmalla keskenmenon riskillä.

Nimenomaan kysyttiin tuota silloin, koska olisin halunnut kaksi vauvaa samalla kertaa, kun tiesin, että tuon jälkeen ei enää ole mahdollisuutta raskautua uudelleen. Yhden sain, ja hänestä erittäin kiitollinen.

t. Hoidot yksityisellä v 2019-20

Minullakaan tuskin on mahdollisuuta kuin yhteen raskauteen. Olen jopa harkinnut, että pyytäisin kohdunpoistoa sektion yhteydessä. Adenomyoosi ja endometrioosi jylläävät ja kohdunpoisto on edessä ennemmin tai myöhemmin.

Ap

Vierailija
28/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä lukee, että pistoshoidon aikana tehdään monta ultraäänitutkimusta. Kuinka monta kertaa kävitte ultrassa piikitysten aikana? Kun seurataan munarakkuloiden kasvua...

Ap

Nostan vielä tätä kysymystä.

Ap

Mitä tuo nostaminen tarkoittaa ?

Vierailija
29/31 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä lukee, että pistoshoidon aikana tehdään monta ultraäänitutkimusta. Kuinka monta kertaa kävitte ultrassa piikitysten aikana? Kun seurataan munarakkuloiden kasvua...

Ap

Nostan vielä tätä kysymystä.

Ap

Mitä tuo nostaminen tarkoittaa ?

Että laittaa näkyville uudestaan

Vierailija
30/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet päättänyt, ap?

Vierailija
31/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Yritän saada molemmat (harjoittelu + hoidot) yhdistettyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan