Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä haluaisi elää kuin 60vuotiaaksi. Sitten voisi kuolla.

Vierailija
14.01.2024 |

Mitä muut miettii asiasta?

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhushoito on holtittoman kallista, ja voidaan vaan miettiä, mitä tarkoitusta on pitää vaikkapa totaalisen dementoitunutta yksilöä 10 vuotta elossa. Muistisairaudet lisääntyy, ja monella ne tosiaan alkaa jo kuusikymppisenä. Henkilökohtaisesti koen niin, että ihminen on elänyt - tai ollut elämättä - kuuteenkymmeneen vuoteensa ihan tarpeeksi. Itse olen ainakin. 

Vierailija
182/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin monenlaisia polkuja. Jollain elämä vaan paranee vanhemmiten, jollain parhaat vuodet on jo nuorena, riippuen miten elämä kuljettaa ja mitä pitää tärkeänä.

Itsellä ollut paljon vaikeuksia ja epäonnea. Nuorena kuitenkin ne kesti, enkä missään vaiheessa olisi ollut valmis luovuttamaan, koska oli vastuu ja myös paljon iloa lapsista. 50-senä kaikki romahti niin sanotusti.

Nyt olen täydellisen väsähtänyt vähän vaille 60 v. Kunhan täällä keikun, en osaa odottaa enää mitään merkittävää henkilökohtaisella tasolla. Nautin rauhasta liki rahattomana, todella pienistä asioista. Enpä olisi ikinä nuorena tälläistä elämää uskonut eläväni, saati toivonut. Oikeastaan en välitä enää juuri mistään. Vapautta kai sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on niin monenlaisia polkuja. Jollain elämä vaan paranee vanhemmiten, jollain parhaat vuodet on jo nuorena, riippuen miten elämä kuljettaa ja mitä pitää tärkeänä.

Itsellä ollut paljon vaikeuksia ja epäonnea. Nuorena kuitenkin ne kesti, enkä missään vaiheessa olisi ollut valmis luovuttamaan, koska oli vastuu ja myös paljon iloa lapsista. 50-senä kaikki romahti niin sanotusti.

Nyt olen täydellisen väsähtänyt vähän vaille 60 v. Kunhan täällä keikun, en osaa odottaa enää mitään merkittävää henkilökohtaisella tasolla. Nautin rauhasta liki rahattomana, todella pienistä asioista. Enpä olisi ikinä nuorena tälläistä elämää uskonut eläväni, saati toivonut. Oikeastaan en välitä enää juuri mistään. Vapautta kai sekin.

Mistä sait nuorempana iloa, muutakuin lapsistasi?

Vierailija
184/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi jo nyt

Ikää 53

Vierailija
185/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä kuusvitoseks ja kannoin toisten murheita.  MUTTA nyt kun kasikymppinen lähestyy katselen keittiön ikkunasta kuinka gondolli kiipeää Pöytävuoren huipulle, tuulee, mutta on lämmintä. Tätä elämääkö ei saisi tai ei kannataisi elää???

Vierailija
186/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässä tapauksessa minulla olisi enää 8 vuotta elämää jäljellä. Olisi ihan kauhistus.

Vierailija
187/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässä tapauksessa minulla olisi enää 8 vuotta elämää jäljellä. Olisi ihan kauhistus.

Miksi? Olet elänyt 52 vuotta -eikö se riitä? Edes jotakuinkin laadukkaita vuosia sinulla on jäljellä ehkä 18. Loppumatkalla olet ihan joka tapauksessa. Kannattaa mietiskellä sitä.

Vierailija
188/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan 60-vuotiaana vielä irttarit maistuu makealta!

Vierailija
189/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä loppumatkalla? Kamala ikäkriisi. T. 35v

Vierailija
190/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kaikki loppumatkalla. Syntymä on samalla kuolemantuomio. 

Vierailija
191/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhushoito on holtittoman kallista, ja voidaan vaan miettiä, mitä tarkoitusta on pitää vaikkapa totaalisen dementoitunutta yksilöä 10 vuotta elossa. Muistisairaudet lisääntyy, ja monella ne tosiaan alkaa jo kuusikymppisenä. Henkilökohtaisesti koen niin, että ihminen on elänyt - tai ollut elämättä - kuuteenkymmeneen vuoteensa ihan tarpeeksi. Itse olen ainakin. 

Muistisairaudet alkavat huomattavasti aikaisemmin teini-ikäisillä huumeiden käyttäjillä. Eivät ne muista muuta kuin käyttää huumeita. 😂😂😂😂

Vierailija
192/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Itse asiassa olet ollut loppu jo 25 vuotta. 

Vierailija
193/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kohta 60 ja kyllä vaan kiinnostaa elämä edelleen😊

Vierailija
194/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun tulis se seinä vastaan niin kovasti kaikkia kiinnostaa löytää ovi mistä päästä eteenpäin.

Vierailija
195/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä täysin vain. Suurin osa haluaa kyllä kokea olemassaolon mahdollisimman kauan.

Vierailija
196/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se elämä olis kivaa jos olis rahaa toteuttaa asioita. 

Vierailija
197/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole mitään kiirettä.

Vierailija
198/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän roikut kynsin ja hampain yhteiskunnan resurssien rippeissä, vaatien lisää ja lisää.

Hyötyä sinusta ei ole, pelkkä tarpeeton menoerä.

Vierailija
199/219 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kauttakulkumatkalla......

Vierailija
200/219 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän roikut kynsin ja hampain yhteiskunnan resurssien rippeissä, vaatien lisää ja lisää.

Hyötyä sinusta ei ole, pelkkä tarpeeton menoerä.

Mistä tiedät kenestä on ns. hyötyä ja kenestä ei? Onko sinusta hyötyä?

T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi