En kyllä haluaisi elää kuin 60vuotiaaksi. Sitten voisi kuolla.
Kommentit (57)
Itse kyllä toivon, että minulla riittäisi vielä elinvuosia pitkään.
n57
Minkä ikäinen olet ap? Täytän tänä vuonna 60 ja ajatuksesi tuntuu sairaalta. Oletko masentunut?
Onko aloittaja joku 15 vuotias vai?
62 ja elämäni paras aika. Velat maksettu, lapset aikuisia, työ mukavaa eikä tarvitse ahdistua muiden mielipiteistä vaikkapa ulkonäköasioissa.
Ylpeä harmaista raidoista pitkissä, tuuheissa hiuksissani.
Ei passattavaa miestä vaatimassa liharuokaa!
ELÄ YLI 60 JA NAUTI!!!
Kakarana 30v oli muka vanha taidat olla aika nuori vielä
Kyllä se mielesi vielä ehtii muuttua moneen kertaan.
Mies 61 vuotta
Itse ajattelin tismalleen samoin kun olin 18-vuotias. Nyt 51 ja vauhti vaan kiihtyy. Asunto ja kaikki maksettu ja voi matkustella mielensä mukaan ympäri maailmaa ja kuntokin on pysynyt erinomaisena. Elämä ei voisi olla parempaa.
Noin mäkin joskus ajattelin. Tosin ajattelin joskus myös, että en halua elää kuin kolmekymppiseksi.
Mutta tässä sitä vaan edelleen hillutaan lähes viiskymppisenä ja nyt se 60 ei edes tunnu niin kauhean vanhalta. Ja ne vaikuttaa olevan jopa kaikkein tyytyväisimpiä elämäänsä. Miksen mäkin sitten olisi siinä iässä?
En minäkään haluaisi elää niin kauan.
Olen nyt 48-vuotias ja aion olla olemassa vielä kaksi vuotta. Sitten se on hei hei maailma!
Mä olen nyt 57 ja välillä tuntuu kanssa pelottavan samalta. Toisaalta tajuan, että se on varmaan uupumusta.
Odotan myös sitä, että tässä tyylikkäästi ikäännyn. Toivon, että löydän kiinnostuksen kohteita ja omia rajoja.
Itsestä
pitää pitää hyvää
huolta.
Oma isäni kuoli vuosi sitten ja huomaan, että se kuoleman läheisyys on realiteetti. Kauheaa sanoakin noin, mutta niin se on.
Mun tuleva elämä on lyhyempi kuin se minkä olen elänyt. Yli sataan en tavoittele.
Pelottaa tällaset puheet. Huh.
Olisitko aapee uupunut?
Olen nyt 60 ja eläkkeellä. Voisin huidella tuonne 70 asti ja sitten saa ilomielin viedä saunan taa.
Jokainen tehköön omalle elämälleen mitä haluaa, kunhan ei puutu toisten elämään. Kannattaisi kuitenkin synkkienkin ajatusten keskellä muistaa, että elämästä löytyy myös hienoja asioita, vähän vanhempanakin. Jokainen ihminen elää joka tapauksessa vain häviävän lyhyen hetken maailmankaikkeudessa. Miksi täältä lähtemistä pitäisi kiirehtiä?
Joo, välillä tuntuu, että
tää elämä on sellainen karsina. Olen täällä vankina.
Elän kyllä, mutta elän myös sitku-elämää.
Onko sinulla aapee asiaa, josta saisit energiaa vapautettua? Jotain mistä olisit aidosti kiinnostunut?
Se voi olla pieni tai iso asia. Ole utelias ja etsi.
Nyt kuusikymppisenä on alkanut tulla sellaista kyllästymistä, mitä aiemmin ei ollut.
On sellainen "kaikki tarpeellinen on nähty"- olo, vaikka en kaikkea ole nähnytkään. Kun tietää ihmisten keski-iän maailmanhistorian mittakaavassa, niin johan tässä on eletty yliajalla jo 20 vuotta.
Terveysasiat ei kiinnosta enää yhtään juuri nyt, kun se olisi tärkeintä. Kaikki on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
K@rp@ ei toimi.
Käy lääkärissä.
No ei kai kukaan oikeasti halua, on vain ns yhteisöllinen pakko arvostaa vanhuutta. Minä en todellakaan halua elää edes 60-vuotiaaksi, ja ei, en ole 15, olen viisikymmnentä. Ihan on tullut nähtyä ja koettua, sekä käynyt selväksi mikä täällä elämässä on homman nimi. Kiitos ja hei.
Muistan kun joltain vanhukselta joskus telkkarissa kysyttiin, että mikä on paras ikä.
Ja hän vastasi, että paras ikä on aina se mitä eletään. Eli jokaisessa iässä on hyvät ja huonot puolensa.
Katsokaa ympärillenne ja tiiraikaa erityisesti vanhoja ihmisiä. Vaikuttaako he kovin onnettomilta? Ei todellakaan. Niin kauan kuin tossu nousee niin hehän ovat yleensä todella positiivisen oloisia ja höpöttävät iloisesti muille, verrattuna yrmeisiin umpimielisiin teineihin, joita wituttaa kaikki.
Kyllä se elämä oikeasti muuttuu iän myötä vain paremmaksi, ellei nyt ihan ole munannut asioitaan. Ja tietenkin terveys vaikuttaa paljon, mutta siihenkin kannattaa itse panostaa.
Onko sulla, ap, omia lapsia? Jos on, niin en usko, että haluat heittää veivisi vielä tuossa iässä. Useimmilla 6-kymppisillä on lapset aikuisia ja heillä kenties jo omia lapsia tai pian tulossa. Isovanhemmuus on upea elämänvaihe. Eläkkeellä on lopultakin aikaa tehdä, mitä haluaa, tosin eläkkeelle pääsee nykyään vasta 64-vuotiaana tai sitä vanhempana, joten 60-vuotias on eläkeläiseksikin vielä suht nuori.
Samaa mieltä