Miksi ihmiset tuijottaa bussissa
Aina kun kun astuu bussiin sisälle niin monet silmäparit tuijottaa niin kauan kunnes löytää istumapaikan. Eikä se edes lopu välttämättä siihen. Joskus joku tuijottaa silloinkin vaikka istuisi. Sitten kun painaa stop -nappia ja aikoo nousta ja lähteä bussissa, niin eiköhän kaikki tuijota niin kauan kun on ulos bussista.
Kommentit (50)
Ap on epäilyttävä pälyilijä, joka skannaa jokaisen matkustajan.
Katselen ihan neutraalisti ihmisiä, muuten vaan. Vauvoille hymyilen, kun ne on niin söpöjä.
Silmät kiinnikkö pitäisi olla? Vaikka katse on suunnattu kohtaan X, ei silti välttämättä tuijota (ei rekisteröi näkemäänsä).
Miksi sivupenkillä oleva saattaa tuijottaa sitä joka istuu ikkunan vieressä. Jos sen selvästi huomaa. Voi olla lapsikin joka töllöttää tai nuori.
Kerran olen jäänyt tuijottamaan. Kohteella oli niin täytetyt huulet, että sivusta katsottuna ylähuuli tökötti vaakasuoraan kuin joku hylly. Yleensä en kiinnitä huomiota muihin.
Isoissa kaupungeissa oppii taidon katsoa näkemättä mitään. Eivät ihmiset tuijota, Jossain ne silmät on pidettävä vai pitäisikö käyttää aurinkolaseja. Jos jollain on tunne että kaikki aina tuijottavat, on syytä mennä lääkäriin.
Tuohon tuijottamiseen tarvitaan kyllä kaksi. Sinäkin tuijotat jos näet että joku tuijottaa.
Olen huomannut, että jotkut nuoret ovat epävarmoja (ilman puhelintaan). Pälyilevät ja siksi monesti itsekin katson, että mistä moinen epävarmuus. Monesti katse vain harhaantuu sellaiseen pälyilijään ilman, että varsinaisesti juuri häntä haluaisin katsella. Olin itsekin epävarma teininä ja ahdistuin kyllä, jos joku kehtasi edes vilkaista suuntaani. :'D
Nykyään tsekkaan jokaisen bussiin nousijan jo turvallisuussyistä. On hyvä olla kartalla siitä, millaisia ihmisiä lähelläni vaikuttaa.
Asun ulkomailla ja täällä ei tykätä venäläisistä, koska minä ja lapset olemme vaaleita (vaikka isä on paikallinen) ja kansalaisia niin monet bussissa tuijottaa ja jopa ilkeästi koska luulevat venäläisiksi eikä monet ylipäätään tykkää ulkomaalaisista. Rasismi ahdistaa. Ja vielä tullaan meille puhumaan venäjää vaikka puhutaan keskenäänkin paikallista kieltä. Muuttaisin lasten kanssa Suomeen jos voisin, en jaksa tämmöistä loputtomiin mutta ovat täällä syntyneet ja kasvaneet, isä ja sukulaiset täällä. Mutta toi on niin perseestä kun oot "väärän näköinen" ja "väärän maalainen" niin tuijotetaan ihan kuin et saisi täällä olla
Siitäs kuulit ap. Älä tuijota jokaista sivusilmällä, kun tulet bussiin. Se ei kuulu aikuisen normaaliin käytökseen. Luot itsestäsi epäluotettavan ja luotaantyöntävän kuvan.