Mitä PARANORMAALIA tai siltä tuntuvaa olet kokenut tai joku tuttusi on?
Aloitan: eka oma kämppä vuonna 1997. Asunnossa oli raskas hengittää ja tasan klo 23 jokin sytytti vessaan valon.En nukkunut siellä hyvin ja muutinkin pian pois. Yksi tuttu muutti sitten samaan kämppään ja sanoi bileissä,että sähkömies oli käynyt sen vessan valon takia. Vuosia myöhemmin koko kerrostalo purettiin ja kuulemma oli homeessa.
Sähkövika ja homeen aiheuttama ahdistus,vai aaveita? En koskaan saa tietää.
Kommentit (44)
Olin vanhempieni luona käymässä ja näin, kun joku sulki verhon talon toisessa päässä (L-muotoinen talo). Ei ollut ketään muita kuin minä ja samassa huoneessa ollut vanhempani kotona.
Näin aikoinaan hiljan kuolleen vanhan sukulaiseni kadulla. Aivan sama vaatetustyyli, hiukset ja kasvon piirteet sekä olemus. Hän oli siis henkilö, joka pukeutui kuin omassa nuoruudessaan 50-luvulla.
Tiedä, mitä stressiä koin nuorempana, kun nämä tapahtui. Näin silloin myös muutamia enneunia.
Mulla oli huono omatunto siitä miten olin elänyt nuorena. Heräsin yksi yö ja kuulin kun joku käveli jalkoja laahaten eteisen käytävää. Menin katsomaan ja ei ketään. Toisena yönä sama juttu ja askelet menivät kylpyhuoneeseen. Hetken perästä joku potki pesukoneen kylkeä. Oli kyllä inhottavaa. Kannattaa pitää hyvä omatunto
Mulla ei ole mitään ihmeellisiä kokemuksia. Kiva kuitenkin lukea näistä.
Mun mies on kuullut mökillä yksin ollessaan yöllä pirtin oven käyvän, arveli edesmenneen isänsä käyneen tarkistamassa kuka mökillä on.
Mies kuuli ihan vasta myös aamulla lehteä lukiessaan koiran tassujen rapinan parketilla. Koiramme kuoli viime kesänä. Kunpa koira kävisi minuakin moikkaamassa,edes unessa.
Mä olen asunut ulkomailla kahdessa kummitustalossa. Toisessa oli kuollut vanha mies ja siellä se kolisteli sitten kuolemansa jälkeen. Useampi talossa asunut voi todistaa tämän. Välillä oli keitttolevy päällä kun tulin kotiin, välillä radio. Talossa oli silti ihan ok tunnelma.
Toisessa talossa, kuulin vasta jälkeenpäin, oli nuori mies tehnyt itsemurhan. Kaikenlaista sattui siinäkin talossa.
Meillä oli yks aivan hirveä asunto, peili tippui yöllä seinältä, yöllä kuulosti kuinka astiat kolisee, näin hahmon siellä liikkuvan, näin jatkuvasti painajaisia, paheni kun oltiin muuttamassa pois. Lopputulos jouduin käymään EKG:ssä kun tuntui ettei rytmi ole kunnossa, no parantumaton vika löytyi, aiemmin ei siis ollut sivuääniä eikä mitään ollut, nämä tuli siinä asunnossa. Olen muuallakin nähnyt näitä ihmisiä jotka yks kaks katoaa, mutta ne ei haittaa eivät asu minun kotona.
Teininä joskus sata vuotta sitten olin yötä yksin kotona ja katsonut Salaisia Kansioita. Ja jokin kolahti vessassa! Pelästyin niin että en uskaltanut pestä hampaita ja olisin mielummin pissanut housuun kuin mennyt vessaan.
Aamulla selvisi että sellainen imukuppikoukku oli irronnut seinästä ja vienyt siihen ripustetun muovikorin mukanaan
Edellisessä työpaikassani kiersi kummitustarina miten yövuorossa tiettyyn aikaan kuuluu tuolin ääni lattiaa vasten yläkerrasta. Sinne kuulema joskus aikoinaan ylilääkäri hirttäytynyt. Kuulin sitten kerran yövuorossa minäkin sen tuolin äänen, kävin potilaat tarkistamassa, ketään ei liikkeellä vaan kaikki nukkumassa
Äsken ihmettelin, miksi eteisestä tuli jääkylmä viima keittiöön. Joku oli avannut suihkuhuoneen ikkunan auki ja jättänyt oven auki eteiseen. Ongelmana on se, että ole ollut koko päivän yksin kotona, kukaan ei ole voinut ikkunaa käydä avaamassa - ellei jollain ole avaimia ja tämä joku on hipihiljaa avannut oven ja mennyt suihkuhuoneeseen jäädyttämään sitä.
Kiitos ketjusta. Aloin lukea, mutta pakko lopettaa kesken, kun alkaa pelottaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Olin vanhempieni luona käymässä ja näin, kun joku sulki verhon talon toisessa päässä (L-muotoinen talo). Ei ollut ketään muita kuin minä ja samassa huoneessa ollut vanhempani kotona.
Näin aikoinaan hiljan kuolleen vanhan sukulaiseni kadulla. Aivan sama vaatetustyyli, hiukset ja kasvon piirteet sekä olemus. Hän oli siis henkilö, joka pukeutui kuin omassa nuoruudessaan 50-luvulla.
Tiedä, mitä stressiä koin nuorempana, kun nämä tapahtui. Näin silloin myös muutamia enneunia.
Hiljattain kuolleita sukulaisia tulee monille vastaan. En tiedä, mikä ilmiön taustalla on. Exäni kummitteli erityisesti äidilleni, ja itsekin näin saman kaltaisen miehen.
Hän ei ollut kovinkaan tavanomainen henkilö.
Sinä yönä, kun Estonia upposi, näin seuraavanlaista unta: oli pimeää ja katseli ylhäältä käsin myrskyävää merta. Heräsin ja katsoin kelloa. Kello oli noin puoli kaksi yöllä.
Perheenjäsen näki miehen meidän asunnossa, tää mies oli kuin omassa kotonaan hetken ja sen jälkeen katosi kuin tuhka tuleen. Siis kirjaimellisesti vain hävisi hänen silmiensä edestä.
Kyseinen perheenjäsen on 20 vuotta vannonut tämän olevan totta, mutta ei halua pahemmin puhua siitä.
Kuka mies oli ja mihin hän katosi? Sitä emme koskaan tiedä.
Onhan niitä aina jotain ollut. Yksi erikoinen tapahtui silloin, kun olin lukioikäinen ja olimme viettämässä kesälomaa perheeni kanssa mökillä aika kaukana siitä paikkakunnasta, jolla asuimme. Eräänä loma-aamuna äitini sanoi, että näkipäs hän inhottavaa unta edellisenä yönä. Siinä hänen työkaverinsa "Leena" oli kantanut sylissään elottomalta vaikuttavaa lasta jollain vehreällä alueella kotipaikkakunnallamme, ja hän epävarmasti sanoi, kuka se lapsi olisi voinut olla. N. viikon päästä meille tuli kotipaikkakunnan lehti, jossa kerrottiin, että 4-vuotias lapsi oli kuollut siellä erikoisessa onnettomuudessa. Kun soitimme tutuille, saimme kuulla että menehtynyt lapsi oli sen äitini arvaaman lapsen paras kaveri. Ja kun palasimme lomilta, uni häiritsi äitiäni yhä ja hän oli sitten sanonut töissä Leenalle, että "älä nyt säikähdä, mutta vähän ennen sitä onnettomuutta näin sellaista unta, että sinä kannoit sitä lasta". Leena oli valahtanut aivan kalpeaksi ja sanonut: "Niin minä kannoinkin. Olin ensimmäinen aikunen siellä paikan päällä."
Sininen hehkuva valopallo yöllä ikkunani edessä, lähti valtavalla vauhdilla taivasta kohti. Olin hereillä ja menin ikkunan ääreen, kun ihmettelin sinisiä valonvälähdyksiä ulkona.
Ennakkoaavistuksia ollut usein. Metrossa tuli mieleen kerran, että eräs tuttu henkilö tulee kohta metroasemaltaan samaan metroon. No, tulihan hän ja samaan vaunuun istumaan viereen.
Pari kertaa tapahtunut omituinen juttu kaulakorun ja avaimenperän kanssa. Molemmista tippui koruosa itsestään ilman, että mikään kohta ketjussa tai korussa olisi mennyt rikki. Tippuivat siis täysin ehjinä.
Kuolleiden lemmikkieni hipaisut pohkeita vasten ja tassujen äänet ovat lähes arkipäivää.
Home voi tosiaan tehdä muitakin kuin fyysisiä oireita,olo voi olla hermostunut tai ihminen voi kokea jopa aistiharhoja.
Mutta valoja home ei kyllä sytyttele. Aloittajan asunnossa olleet sähköliitännät päin per""ttä.
Tuttavani oli kuollut ja hän tapasi asioida tietyssä erikoisliikkeessä. Kun kävelin kadulla tämän liikkeen kohdalla,näin jo kaukaa että vastaan kävelee mies,joka oli tämän kuolleen kaksoisolento. Vaatteet,kävelytyyli aivan samat. Katsoin häntä silmiin,mutta en tietenkään tervehtinyt. Kun olin mennyt ohi,käännyin ja katsoin vielä häntä. Hänkin kääntyi samaan aikaan ja katsoi minua uudelleen.
Kuulin äitini kutsuvan minua oven takaa ollessani vessassa,tämä kävi kun olin noin 15 ja asuin vielä lapsuuskodissa. Todellisuudessa äitini oli kaupassa ja ajattelin että kuulen vaan ihan omiani täällä. Kunnes sitten äitini mainitsi minun kutsuneen häntä kahdesti keittiöstä.. vaikka olin diskossa.
Pelattiin kimblee ja isäni sanoi jotain ja käännyimme katsomaan häntä kun sitten jatkettiin peliä niin yksi pelinappuloista oli hävinnyt laudalta. Se löytyi pelilaatikosta. Kumpikaan meistä sitä ei sinne laittanut. Tämä tilanne tapahtui ihan sekunneissa.