Miksi on väärin haluta mies joka on kätevä käsistään
Eli osaa korjata vaikkapa autoa, tai paikata polkupyörästä puhjenneen kumin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin. Isoin ongelma vaan kun sellaisia ei oikein ole.
Niin... teille miehiä ovat vain ne korkeakoulutetut. Sitten ihmetellään kun ne ei osaa korjata autoa?
Minä en erityisesti ajatellut haluavani mitään tietynlaista miestä mutta rakastuin mieleen joka on todella taitava käsistään. On paljon muutakin mutta ihailen todella paljon sitä kuinka taitava hän on.
Ja minä itse satun olemaan sellainen leipoja- ja siivoojatyyppi. Niitä juttujahan sitä mielellään tekee mitä osaa ja mistä tykkää. Meillä ne on mennyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että se on väärin? Ei ole. Väärin siis. Saa haluta!
No kun taannoin tein aloituksen, jossa mainitsin, että haluaisin naisen, joka olisi hyvä leipomaan maukkaita kakkuja, leivonnaisia ym. Siihen sain sitten haukut, että etsin siis kyökkipiikaa nyrkin ja hellan väliin. Nämä kyökkipiika-kommentit saivat sitten paljon yläpeukkuja. Oletan siis, että samaa pätee myös toisin päin, että tuollaista "remonttireiska-miestä" pidettäisiin kotiorjana.
Ap
Mä ainakin olisin ihan mielelläni kyökkipiikana, jos mies olisi remonttireiskana. Jos taas mies olisi puhdasrotuinen sohvaperuna, ei minuakaan houkuttais olla yksin kotiorjana. Oikeastaan on ihan sama miten kotityöt ja muut jaetaan, kunhan ne menee suunnilleen tasan. Se mitä ei osata, opetellaan tai ostetaan muualta.
Aika moni osaa leipoa varsinkin pandemian kotoilun jäljiltä, niin luulisi olevan helppoa löytää sellainen kumppani. Kannattaa myös itse hieman opetella asiaa, että siinä olisi sitten yhteistä harrastusta myös.
Vierailija kirjoitti:
On vaikka kuinka paljon, minä ainakin tunnen monta sellaista. Yksi heistä on aviomieheni.
Ei siinä ole mitään väärää jos et pidä sitä vääränä, että joku haluaa keittiössä viihtyvän naisen.
Vierailija kirjoitti:
On, jos vaan kelpaa.
Kuulostaa siltä, että miehen pitää osata, koska itse ei halua tai viitsi opetella. Ei se pyörän kumin paikkaaminen niin vaikeaa ole.
Löysin juuri sellaisen miehen ja se on parasta:) jotenkin vaan turvallinen ja luottavainen olo että kyllä hanskaa tilanteen kuin tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että se on väärin? Ei ole. Väärin siis. Saa haluta!
No kun taannoin tein aloituksen, jossa mainitsin, että haluaisin naisen, joka olisi hyvä leipomaan maukkaita kakkuja, leivonnaisia ym. Siihen sain sitten haukut, että etsin siis kyökkipiikaa nyrkin ja hellan väliin. Nämä kyökkipiika-kommentit saivat sitten paljon yläpeukkuja. Oletan siis, että samaa pätee myös toisin päin, että tuollaista "remonttireiska-miestä" pidettäisiin kotiorjana.
Ap
Ai jai, olen leipomista rakastava nainen, harmi vaan kun ei ole isoa perhetta joka ne herkut pistelisi poskeensa. Ei kaksi ihmista montaa kakkua, pikkuleipaa tai limppua viikossa ahmi. Leipoisin mielellani vaikka naapurille tai jollekin tutulle jos joku vaan haluaisi. Ihan koska on ihanaa ja luovaa leipoa.
Minun mies osaa kaikkea. Paitsi neuloa ja virkata ja sen sellaista. Mutta ns. perinteisiä miehen töitä, se osaa kaiken. Ostimme vanhan talon ja mies on rempannut tämän kokonaan omin käsin, oven kahvoja myöten. Teki siis itse kahvat, kun ei kaupoissa myyty kuin niitä yksiä ja samoja mitä oli kaikilla. On sellainen kunnon vanhan ajan maalaispoika, joka oppi kotonaan isän ja veljien kanssa kaiken tekemisen. Autot ja koneet hallitsee niin että voisi vaikka korjaamon perustaa.
Siksi mua aina jotenkin ihmetyttää miehet, jotka ei ymmärrä koneista ja laitteista yhtään mitään ja tarvii joka asiaan aina jonkun ammatti-ihmisen.
En koe olevani mikään kyökkipiika, kun teen keittiöhommia, osaan tehdä ruokaa ja leipoa kaikenlaista hyvää. Itse asiassa tykkään varsinkin leipomisesta.
Mutta nämä nykynuoret naiset on hirveän kärkkäitä tarttumaan siihen "kyökkipiikailuun," jos joku mies sellaista naiselta toivoisi. Heti ollaan kauhean loukkaantuneita ja vihaisia ja syytetään että naisen siis pitäisi olla siinä hellan ja nyrkin välissä, vaikka toinen vain toivoisi, että nainen osaisi ja tekisi kotitöitäkin.
Mutta jos ihanne on nainen, joka ei osaa itse edes yhtä kakkua leipoa ja mies, jolla ei mikään työkalu pysy kädessä, niin ainahan voi kaiken teettää ammattilaisilla. Kai niitä sentään vielä on olemassa.
Niin siis kuka hemmetti on sanonut että miehen pitää olla kädetön noissa asioissa? Sitä kai viestilläsi tarkoitit. En oikein jaksa uskoa että kukaan.
"Siksi mua aina jotenkin ihmetyttää miehet, jotka ei ymmärrä koneista ja laitteista yhtään mitään ja tarvii joka asiaan aina jonkun ammatti-ihmisen."
Ei kaikilla vaan ole sellaista teknistä ajattelutapaa ja joskus se minuakin on miehenä ihmetyttänyt, kun itse osaan vaikka ja mitä. Jotkut tosin kovasti haluavat oppia esim. auton korjaamista, mutta jos se jokin pelisilmä puuttuu, niin oppiminen on aika vaikeaa ja he tekevät todella tyhmiä virheitä.
Osaan remontoida ja korjata pyörän kumin. Autoja en korjaa mutta renkaan voin vaihtaa. Remppahommia olen tehnyt ihan työkseni nuoresta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä väärin kuin haluta vaimo, joka on käsistään kätevä.
Vaimo pitäisi olla kotihengetär, mutta vähemmän nykyisin varsinkin kerrostaloasunnossa ns. miestentöitä.
Yllättävää, että nuorehkot ja keski-ikäiset naiset tarvitsevat noihin hommiin miestä. Noin 50+ ikäiset ovat sitä mieltä, että naiset osaavat itse mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään väärää jos et pidä sitä vääränä, että joku haluaa keittiössä viihtyvän naisen.
Entä jos kukaan perheessä ei omista autoa eikä edes polkupyörää, asunnossa ei ole remontoitavaa, ei myöskään traktoria, ei ole hevosia kengitettäväksi eikä lantalaa tyhjennettäväksi, eikä tarvita edes polttopuita? Mitä mies tekee sillä aikaa, kun nainen häärii keittiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mutta omassa tuttavapiirissäni ovat varattuja.
Laajenna tuttavapiiriäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kukaan perheessä ei omista autoa eikä edes polkupyörää, asunnossa ei ole remontoitavaa, ei myöskään traktoria, ei ole hevosia kengitettäväksi eikä lantalaa tyhjennettäväksi, eikä tarvita edes polttopuita? Mitä mies tekee sillä aikaa, kun nainen häärii keittiössä?
Kovasti jossitellaan niin tädilläkin on munat
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin haluta, mutta ei sellaiset miehet femari palstamammoja kattele.
Aattelitko että kätten kätevyys on miehen aivotoiminnasta pois?
Taidat hävetä ja vihata itseäsi, poika.
M 54
Minusta on ihanaa että mies on käsistään kätevä! Itse olen semmoisen puolison löytänyt. Ei tarvitse huolestua jos auto reistailee, pyykkikone tilttaa tai pyörästä vääntyy rengas. Jos mieleni tekee uutta olohuoneen pöytää, voin suunnitella puolison kanssa sellaisen ja hän rakentaa. Moderni nainen tietysti voi osata myös kaikkia yllä mainittuja asioita, mutta minä henkilökohtaisesti en niistä niin välitä, vaikka mies usein selittää ja opettaa vaikka jotain korjatessaan. Minäkin olen käsistäni kätevä. Ompelen ja neulon esimerkiksi (ja ruuatkin laitan ja joskus leivon, mutta en tunne olevani mikään kyökkipiika). Paljon tehdään yhteisprojekteja, välillä enemmän miehen osaamisalueella ja välillä minun :)
Kätevä mies = kultakimpale.