Stubb ei osannut laskea viisi potenssiin kolme. Miten on mahdollista, ettei aikuinen osaa peruslaskua?
Kyllä leuka loksahti kun Luokan edessä-ohjelmassa Stubb ei osannut ihan peruslaskua. Osaakohan tuo kertotauluakaan.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb on proffa, eikä matemaatikko.
Kyllä kai nyt jokainen peruskoulun kuudesluokkalainen jo osaa laskea 5 x 5 x 5? Jos ei, niin voi hyvänen aika, vaikeat ajat on meillä edessä. Ja ihan himohumanistina tämän totean.
Stubb osaisi varmasti laskea laskun, ei vaan muistanut kaavaa. Järki käteen nyt!
Stubb on vastenmielisen oloinen ihminen, eikä vähiten tuon koulukiusaamistaustansa takia. Hän ei ole presidenttiainesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut Stubbista älykästä kuvaa. Enkä saanut nytkään. Voisiko presidentiksi pääsylle asettaa jonkun äo-rajan? Ehkä politiikkaan muutenkin? Ei tarvitsisi olla edes keskivertoa korkeampi.
Tämä, potenssiin kolme.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisen laskutehtävän noin helpoilla luvuilla tällainen tavismamma (en ole matemaatikko) laskee päässä alle kolmen sekunnin. Oisko sit syynä ollut jännitys ja meni lukkoon?
No minä olen FM enkä olisi osannut laskea tuota laskua. En vieläkään ymmärrä mitä eroa on potenssilaskulla ja kertolaskulla. Enkä tule koskaan ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
125
Vau, sä osasit.
Oikeasti jos joku ei osaa, on hyvin outoa. Presidenttiehdokkaalta suorastaan käsittämätöntä.
Toisaalta minusta on myös käsittämätöntä Olli Rehnin englanti. Siis miten voi presidentiksi olla tyrkyllä ihminen, jonka puheesta ei saa oikeasti mitään selvää? Ja sitten on se yksi ylioppilas, pari uskovaishihhulia ja Li Andersson. Oikeasti, Andersson on noista mielestäni selvästi fiksuin, ja olen sentään itse talousoikeistolainen.
Samaa mieltä Andersson on fiksuin ihan heittämällä. Vasemmistolaisuus estää äänestämästä häntä. Siellä ei ole yhtään ehdokasta, jota voisi hyvällä mielellä äänestää. Aivan surkeita kaikki. Pakko yrittää valit
Lin vasemmistolaisuus ei itseäni suht älykkäänä ihmisenä haittaa. Presidentinvaalit ovat henkilövaalit ja presidentti luopuu puolueestaan tullessaan valituksi.
Minulla Litä estää äänestämästä se, että hänellä ei ole oikein mahdollisuuksia toiselle kierrokselle.
Olen yhä kahden vaiheilla äänestänkö älykästä Litä, vaiko toiseksi älykkäintä Pekkaa. Muut ovatkin selvästi itseäni tyhmempiä, jos vaalitentit ovat ollenkaan antaneet ehdokkaista oikeaa kuvaa.
Oletteko muuten ajatelleet että etenkin alle 20 000 asukkaan kaupunkien ja kuntien valtuustoihin valitaan aina ne paikkakuntansa tyhmimmät asukkaat?
Mikä tähän on syynä. Fiksuja ei kiinnosta paikallispolitiikka? Heidän ei tarvitse pönkittää egoaan? Kuntavaalit ovat aina ne vaikeimmat vaalit pienellä paikkakunnalla. Mistä löydän ehdokkaan, joka ei olisi lähes imbessiili?
Vierailija kirjoitti:
No minä olen FM enkä olisi osannut laskea tuota laskua. En vieläkään ymmärrä mitä eroa on potenssilaskulla ja kertolaskulla. Enkä tule koskaan ymmärtämään.
Ööö, miten kehtaat tuon tunnustaa? 🤣
Anteeksi - toki voit opiskella vain yhtä ja tiettyä kiinnostuksesi kohdetta laput silmillä, kuin autisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
125
Vau, sä osasit.
Oikeasti jos joku ei osaa, on hyvin outoa. Presidenttiehdokkaalta suorastaan käsittämätöntä.
Toisaalta minusta on myös käsittämätöntä Olli Rehnin englanti. Siis miten voi presidentiksi olla tyrkyllä ihminen, jonka puheesta ei saa oikeasti mitään selvää? Ja sitten on se yksi ylioppilas, pari uskovaishihhulia ja Li Andersson. Oikeasti, Andersson on noista mielestäni selvästi fiksuin, ja olen sentään itse talousoikeistolainen.
Samaa mieltä Andersson on fiksuin ihan heittämällä. Vasemmistolaisuus estää äänestämästä häntä. Siellä ei ole yhtään ehdokasta, jota voisi hyvällä mielellä ääne
Koska kommunismi. Toiset tasa-arvoisempia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
En osaa minäkään. Koulussakin tarvitsin tukiopetusta matiikkaan. Ei vaan kaikille ole matikkapää. Kuvataiteessa taas 10.
Sinä et varmaan ole pyrkimässäkään Suomen presidentiksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai nyt jokainen peruskoulun kuudesluokkalainen jo osaa laskea 5 x 5 x 5? Jos ei, niin voi hyvänen aika, vaikeat ajat on meillä edessä. Ja ihan himohumanistina tämän totean.
Stubb osaisi varmasti laskea laskun, ei vaan muistanut kaavaa. Järki käteen nyt!
:DDDDDDDDD
Jokainenhan meistä osaa mitä vaan, kunhan vain muistaa miten se tehdään. Ei ole mitään hyötyä siitä, että osaat kyllä tehdä jotakin, kunhan vain muistat, miten se tehtiin, tekemättähän se silloin jää, kun et muista , mitä pitää tehdä.
Minäkin osaan tehdä sukan, jos vaan muistan miten se kantapää tehdään, mutta kun en muista, niin tekemättä se sukka jää.
Urpilainen luulee, että Nummisuutarit on Päätalon kirjoittama! Kyllä nuo on ihan hukassa yleistiedoissa!
Olen aina ollut surkea matikassa enkä ole potenssilaskuja miettinyt pariinkymmeneen vuoteen, mutta silti tiedän kuinka tuo lasketaan.
Unohdetaan tämä Stubbido nyt koko pressakisasta. Samoin kun "lapset on eläimiä" Jussi.
Äänestän Rehniä.
Se on siis totta.
Mies on tyhmä kuin saapas.
Narsismin ansiosta porskuttaa.
Mitään osaamista tällä ei ole.
Lienee ostotutkinto se tohtorin arvokin.
Mie ainakin sain summaksi 150 ojalan laskuopin mukaa
Koska ei ole koskaan oppinut sitä.
Esim 10 litran laatikkoon ei kylläkään mahdu 10 maitopurkkia, sillä se 1 litra on maitopurkin sisätilavuus ja ulkomitat ovat suuremmat kuin 1 litra.
Vierailija kirjoitti:
Kato jotkut on huonoja matikassa esim oppimisvaikeuksien takia
Ja miksi pitäisi sitten tämmöinen oppimisvaikeuksista kärsivä valita presidentiksi, kun tarjolla on ehdokkaita, joilla tuota oppimisvaikeutta ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ollut pääministeri ja tyrkyllä tasavallanpresidentiksi.
Poliitikkojen heikko kyky ymmärtää esimerkiksi tilastotietoa ei ole edes uutinen. Välillä väkisin hymyilyttää millaisia väitteitä he kehittävät tilastoista.
Kannattaakin ehkä miettiä mikä siinä vasemmistolaisuudessa on niin kamalaa.
Yhteiskuntatieteilijät toisensa jälkeen on todenneet että tasa-arvoisempi yhteiskunta on parempi myös niille rikkaille.