Paikallisen sopimisen laajentamisessa otetaan pian merkittävä askel - Satonen tyrmää pelot villistä lännestä
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/paikallisen-sopimisen-laajentamisess…
Työministeri Arto Satosen (kok.) mukaan lakivalmistelu palkkamallimuutoksista on alkamassa.
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei tarvitse maksaa äitiyslomia ja äidin jonka lapset sairastaa voi irtisanoa, koska liian nopea ja asiakirjoissa virheitä tai liian hidas.
Äitiyslomat loppuu itsestään kun syntyvyys putoaa nollaan. Kokoomus tai tarkemmin ek on tehokkaampi ehkäisy kuin e pillerit ja kondomit yhteensä.
Niin kukapa sitä haluaisi lapsia tehdä maahan missä tulevaisuus on kuin orjalla ja itsevaltias sanelee kuinka maassa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa ja syntyvyys vähenee entisestään. Kohta voi irtisanoa ala-asteen opettajia.
Aikuiskoulutustuki poistuu.
Ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Jep, ilo irti maansiirtotekniikasta 50v tietokoneinsinöörille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne tessit silti määritä vähimmäispalkkoja.?
Jos liitot loppuvat niin sun palkka voi jatkossa olla 500 kuukaudessa.
Ja kohta saa irtisanoa, jos odotat vauvaa, ei raskauden takia, mutta kun sulla on virheitä työtehtävissä.
Minimiäitiyspäiväraha on 600 kuukaudessa.
Joopa joo. Kunnon sosialistipropagandaa taas. Oma työnantajani on jo pitkään neuvotellut liittojen sopimuksia paremmat ehdot.
Koska minulla niin maailma toimii näin ja muuta ei ole! Oma napa paras napa.
Ja lähihoitajia, laitoshuoltajia, kaupan työntekijöitä yms voi aina syyllistää huonoista valinnoista. Koska yhteiskuntahan toimiikin niin hyvin ilman heitä, että mitä sitä elinkelpoisia ehtoja edes pohtimaan!
Nythän suunnitellaan, että kaikille tulisi jatkossa pörssisähkö, koska sähkönkulutusta tulisi vähentää enemmän.
Mieti jos sulla on 195 neliötä ja suora sähkölämmitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä tulee ihan helvettiä jos menee läpi.
Miksi on huono asia, että voit itse sopia työnantajasi kanssa palkasta?
Meinaat että työnantaja tekee jokaiselle duunarilleen oman sopparin?
Oli niitä työntekijöitä sitten 10 tai 100?
Mikä muuten estää jo nyt työnantajaa maksamasta enemmän kuin mitä alan TES sanoo?
Kyllä työnantaja voisi joissain tilanteissa maksaakin enemmän, kun olisi vastaavasti mahdollisuus maksaa joissain tilanteissa vähemmän. Tämä on vastavuoroista.
Työnantajalla on mahdollisuus maksaa enemmän tai vähemmän. Työehtosopimuksessa on minimipalkka. Eli jos työnantaja haluaa joissain ts. lähes kaikissa tapauksissa maksaa vähemmän niin silloin työnantaja maksaa sen TES:n minimipalkan. Vastavuoroisuus tapahtuu vapaaehtoisuuden alueella, eli sen määritellyn minimipalkan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa ja syntyvyys vähenee entisestään. Kohta voi irtisanoa ala-asteen opettajia.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
https://www.kela.fi/kulukorvaus
Esim. sihteeri kurssi
Kyllä siitä tulee ihan helvettiä jos menee läpi.
Miksi on huono asia, että voit itse sopia työnantajasi kanssa palkasta?
Siitä voi sopia jo tällä hetkellä. Ilman Satosen pykäliäkin.
Satonen onkin villin lännen nopeis käteen vetäjä. Kyllähän se pärjää ja poikakaverit auttaa jos tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. sihteeri kurssi
Taitaa noita sihteerin hommia olla kovin vähän nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Nythän suunnitellaan, että kaikille tulisi jatkossa pörssisähkö, koska sähkönkulutusta tulisi vähentää enemmän.
Mieti jos sulla on 195 neliötä ja suora sähkölämmitys.
Mä asun vuokralla vain kaukolämpö talossa.
Vuokraa saa nostaa vain kerran vuodessa sopimuksessa olevalla prosenttimäärällä.
Mä haluan pestä pyykkiä paljon.
Kaikki opiskelijat eivät saa opintolainaa. Esimerkiksi itse en saa, koska en ole oikeutettu opintotukeen. Opiskelen työttömyysetuudella ja toivon saavani tutkintoni valmiiksi ennen sen päättymistä tai työllistyväni jo opiskeluaikana. Ilman tutkintoa mahdollisuuteni työllistyä kokopäiväisesti on katsottu terveydellisistä syistä erittäin heikoksi. Nyt kun asumistukioikeus päättyy omistusasuntoihin ja toimeentulotukea ei opiskelijalle välttämättä myönnetä, laihaksi käy leipä. Työttömyystuen suojaosan poisto ei sekään helpota tilannetta, jossa tutkinto olisi saatava valmiiksi tukiaikana, eli huomattavasti tavoiteaikaa nopeammin.
Yritän kovasti mennä töihin, mutta aika haastavaa tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Satonen onkin villin lännen nopeis käteen vetäjä. Kyllähän se pärjää ja työttömät auttaa jos tarvii.
Korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. sihteeri kurssi
Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla eli juu kyllä toimistotyöt vähenee julkisella koko ajan.
Hoitaja voi itse tilata potilaan laboratoriokokeet ja taksin, ei tarvita osastonsihteeriä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opiskelijat eivät saa opintolainaa. Esimerkiksi itse en saa, koska en ole oikeutettu opintotukeen. Opiskelen työttömyysetuudella ja toivon saavani tutkintoni valmiiksi ennen sen päättymistä tai työllistyväni jo opiskeluaikana. Ilman tutkintoa mahdollisuuteni työllistyä kokopäiväisesti on katsottu terveydellisistä syistä erittäin heikoksi. Nyt kun asumistukioikeus päättyy omistusasuntoihin ja toimeentulotukea ei opiskelijalle välttämättä myönnetä, laihaksi käy leipä. Työttömyystuen suojaosan poisto ei sekään helpota tilannetta, jossa tutkinto olisi saatava valmiiksi tukiaikana, eli huomattavasti tavoiteaikaa nopeammin.
Yritän kovasti mennä töihin, mutta aika haastavaa tämä on.
Tradenomeja on palkkatuella kaupungin yksikössä palkkatuella töissä. Tulee aina uusi tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. sihteeri kurssi
Valtio leikkaa palkkarahoja sadoi
Kun olin sairaalassa työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin jo silloin siellä puhuttiin, että noi osastonsihteerin hommat loppuvat ja yksi osastonsihteeri meni opiskelemaan lähihoitajaksi.
Sotesta leikataan 500 miljoonaa eli kyllähän sen nyt tietää, että osastonsihteerit lähtee ja muut toimisto Pirkot.
Vierailija kirjoitti:
Satonen onkin villin lännen nopeis käteen vetäjä. Kyllähän se pärjää ja poikakaverit auttaa jos tarvii.
Sosialistin on kovin vaikea pysyä asiallisessa keskutelussa.
Tradenomeja on palkkatuella kaupungin yksiköissä toimistotöissä esim. museot, taidemuseot, nuorisotalot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, sivistyskeskus, sairaalat, rakennusvalvonta, sosiaalitoimistot jne.
Sotesta leikataan 500 miljoonaa eli palkkakuluja. Ei sairaalan lämmitystä voi kauheasti laskea tai viedä potilailta ruokia.
Sitä mä en vaan ymmärrä et miks nää keski- ja hyvätuloiset ei oo säästäny kun massia kuitenkin tulee. Tän vuoksi ansiosidonnaisia saiskin leikata, etenkin muilta ku pienituloisilta. Ottaisivat hyvätuloiset vastuuta omasta elintason ylläpitämisestään työttömyyden tms varalta. Me pienituloisetkin yritetään, tai ainaki mä.