Talouspaperia ei kannata ostaa, tiskirätti ajaa saman asian
Kommentit (75)
Olen hyvin kiitollinen, että saatoit tietooni ja tietoomme tämän hyvin tärkeän asian.
Meillä ei ole talouspaperia muualla kuin autossa yksi tai kaksi rullaa. Kotona ei ole ollut 10 vuoteen.
Ei edes kun kuopus oli vauva, eikä silloin kun hän oli sormiruokaileva taapero. Silloin tein harsoista pienempiä paloja ja pyyhin niillä pahimmat. Muutenhan lasten kasvot on meillä kyllä aina pesty ihan vedellä ja pyyhitty kasvopyyhkeeseen.
Rätit on mikrokuituliinoja, jotka pesen yhdessä keittiöliinojen kanssa 95 asteessa. Kyllä ne puhtaita kuulkaa on.
Meillä ei myöskään on "elmukelmua" eikä muovisia leivonta-astioita. Ihmetelkää sitä.
Vierailija kirjoitti:
No joo, onpa taas väite.
Sanotaanko, että kummallekin on paikkansa. Tykkään pyyhkiä pintoja puhtaalla siivousliinalla, eli arkisemmin rätillä, mies taas ei koske rättiin oikein millään, vaan pyyhkii sitä sun tätä talouspaperilla.
Itse kieltäytyisin kyllä pyyhkimästä omaa tai lapsen kasvoja tai käsiä siivousrätillä. En halua käyttää rättiä myöskään lautasen korvikkeena, jos syön mandariinia, päärynää tai appelsiinia, josta usein valuu hedelmämehua. En halua pyyhkäistä kalan pintaa keittiörätillä enkä sitä kääräistä lihapiirakan tms. ympärille, jos haluan syödä jotain rasvaista käsin.
Talouspaperia tulee käytettyä meillä päivittäin. Keittiörättiä myös, mutta ihan eri tarkoituksiin.
Ruokapöydässä meillä on servietit. Jos on todella likaista, kädet tai kasvot pestään.
Kalaa, lihaa yms en ole ikinä pyyhkinyt millään paperilla.
Hedelmät voi syödä niin että ne on lautasella tai kulhossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskirätti leipälautaseksi? Meillä käytetään talouspaperia hyvin monipuolisesti. Pintoja sillä ei kuitenkaan pyyhitä.
Meillä käytetään lautasta
Ok, hienoa.
Milläs pyyhit kissan oksennukset? Suoraan siihen tiskirättiin? Tai kai nekin voisi kaapia siihen leipälautaselle..
Kissan oksennukset pyyhitään ensin sanomalehdellä (mainoslehtikin käy) ja sen jälkeen jollakin lattiarätillä. Meillä kissa ei hypi eikä oksenna pöydälle.
Eräät asuvat sen verran siististi, että ei tule talouspaperia tarvitsevia sotkuja. Olen ostanut talouspaperia viimeksi toissa jouluksi, ja vielä on jäljellä varmaan 5 vuodeksi siitä 4 rullan pakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan esim.paistinpannun käytön jälkeen talouspaperilla. Rättiä joutuisi pesemään tulikuumalla vedellä kauan ja rasvat menisivät viemäriin, jota ei tapahdu kun käyttää talouspaperia. Paperi on tässä paljon taloudellisempi.
Pesen paistinpannun harjaamalla ja kuumalla vedellä. Pannuun jääneet rasvat kaavitaan lastalla koirankuppiin.
Mulla ei edes ole rättiä. Kaikkeen käytän talouspaperia. Rulla kestää monta kuukautta.
Talouspaperia menee hiiliteräspannun huoltoon, lihan ja tofun kuivaamiseen. Joskus sillä tulee putsattua lapsen naamaa tai vaatteita kesken syönnin, kun vaikka melonista valuu mehut pitkin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi tiskirätillä kuivata persettäni, kun olen käsisuihkulla pessyt takapuoleni paskalla käynnin jälkeen.
En pyyhi myöskään kangaspyyhkeeseen, ettei tule vahingossa jarruviiruja.
Ei sieltä jarruviivoja tule jos olet kerran peseytynyt. Muuten tarvitset vielä harjoitusta tähän.
Jos on oikein ripuliperse, niin sitä tavaraa roiskuu pakaroihin ja vaikka mihin. Suihkulla hankala putsata ilman että vedet roiskuu myös lattialle. Ja ei kai kukaan persettään talouspaperilla kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanoksennukset, roskapussista ulosviedessä tippuva roskamehu ja muut tahmat on huomattavasti mukavampi siivota paperilla kuin jollain rätillä. Talouspaperia tarvitsee myös kokatessa kun pitää kuivata lihat ennen paistamista tai valuttaa pekonit tai uppopaistetut tuotteet.
Mihin laitat nämä oksennuspaperit?
No tietysti paperinkeräykseen!
Ihmettelen. Kyllä meidän perhe sormiruokaa syödessä käyttää talouspaperia suupielien ja sormien pyyhintään, ei tiskirättiä.. Toki siinä " voi säästää", jos pikku nuha iskee, niin ei osta nessuja erikseen. Isompaan nuhaan kyllä pehmeät nessut, ettei talouspaperi riko nenänpieliä rikki. Säästän siinä parikyt senttiä talouspaperipaketista, jos en tarvitse koko arkkia, repäisen puolikkaan. Ja säästän siinä kun ostan talouspaperia alesta ja sitä halvinta. Eikä osteta servettejä erikseen, kun ehkä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin niistän nenää tiskirättiin tai tyrehdytän haavasta verenvuotoa
Veskipaperi käy näihin vallan mainiosti. Mitä oikein sähläät, jos jatkuvasti saat verta vuotavia haavoja?
Ap
Kuka puhui mun haavoista? Täällä on sählääviä lapsia jotka sotkee ja toheloi.
Vessapaperi ei oo hyvä nenän niistämiseen.
Ei kyllä talouspaperikaan.
Pidän metsät tuottavina ja käytän talous- ja vc-paperia.
Minä olin pari kuukautta talouspaperia ostamatta ja käytin kaikkeen kuivaamiseen keittiöpyyhkeitä, joita sai sitten jatkuvasti pestä ja vesikin maksaa melko paljon joten rahallista säästöä siitä tuskin todellisuudessa syntyi. Ne käytetyt talouspaperit ovat myös biojäteastiassa hyviä kosteuden sitojia nyt, kun tähän tarkoitukseen käyviä paperisia sanomalehtiäkään ei talouteen enää tule eikä montaa tyhjää munakennoakaan kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia ei kannata ostaa, bidee ja pyyhe ajaa saman asian.
Koiran voi opettaa nuolemaan puhtaaksi.
Siivoan esim.paistinpannun käytön jälkeen talouspaperilla. Rättiä joutuisi pesemään tulikuumalla vedellä kauan ja rasvat menisivät viemäriin, jota ei tapahdu kun käyttää talouspaperia. Paperi on tässä paljon taloudellisempi.