Nainen, kuinka reagoisit jos mies tulisi opiskelijaruokalassa kysymään saanko ottaa kuvan sinusta kun olet niin kaunis?
Pitäisitkö miestä omituisena vai olisitko otettu huomiosta?
Kommentit (89)
Musta voisiolla ihan kivaa ottaa kuvia jonkun kauniskyntisen naisen käsistä. Mutta miten ihmeessä tuollaisen pyynnön voisi edes esittää edes puolitutulle, saati sitten tuntemattomalle naiselle ilman että tulisi creepyt vibat? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Todella creepyä käytöstä. Sanoisin että ei saa ottaa kuvaa ja kertoisin tyypistä kavereillenikin sekä somessa, koska olisi niin outoa.
Sanoisin, että tässä tapauksessa minä otan kuvan hänestä ja jaan sen poliisikaverilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Creep. Kerää jotain kuvapankkiaan kauniista naisista. Esittelee kavereilleen. Mahdollisesti runkkailee iltaisin sen parissa.
Kovat luulot itsestä
Oi! Perinteinen loukkaantujamies! Teitä onkin harvassa nykyisin kun baareissa ei enää nuoret käy.
"hei olet kaunis saanko ottaa sinusta kuvan"
"et, oletko joku runkkkari"
"MitÄ SiNä itSesTäsi lUuLet eTtÄ joKu piTäisi SinUa KaunIina jA SinuA mIet77isi?!!"
Ekan lauseen tilalle voi valita lauseen kuten "voinko saada numerosi" "mennäänkö meille jatkoille" "voinko tarjota drinkin" tai minkä tahansa miesten iskurepliikin.
Nainen voisi sanoa siihen, että mikset istunut samantien samaan pöytään ja aloittanut keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Creep. Kerää jotain kuvapankkiaan kauniista naisista. Esittelee kavereilleen. Mahdollisesti runkkailee iltaisin sen parissa.
En edes miettisi kysyä tuollaista ellen olisi kiinnostunut naisesta ja haluaisin treffeille hänen kanssaan.
Siis miksi kysyisi luvan? Mä ainakin vaan ottaisin kuvan ja runkkaisin sille naisen tietämättä.
Jotkut aikoivat ilmoittaa häirinnästä. Miten helvetissä se on häirintää jos asiallisesti kysyy valokuvaamisesta? Tämä saa minut vain ajattelemaan, että jotkut on kyllä ammattiuhriutujia.
Itse olen päätynyt useamman kerran lehteen valokuvassa ja täysin ilman lupaa. Enkä todellakaan olisi edes halunnut. Kerran myös uutisiin ku puhuttiin influenssasta ja näytettiin video minusta ku niistin kadulla nenää.. arvatkaapa olisinko toivonut että lupa olisi oikeasti kysytty?
Pari kertaa on otettu kuva noin vain. Yksi kysyi kuva ensin, mutta en edes ehtinyt vastata kieltävästi, kun jo otti sen. Outoa ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi tarkoitettu keskustelun avaukseksi, koska mies ei keksinyt parempaa sanottavaa.
No sitten mies menee ja opettelee terveemmältä kuulostavan avauksen. Muuten tuo on ihan mt ongelmaisen keksimä avaus.
Mikä olisi parempi avaus? "Käyt sä muuten usein täällä" ei oikein toimi, koska olen nähnyt useasti hänet syömässä ja hän myös minut.
Mä näin kerran sellaista unta että olin jollain kosmetiikkamessuilla tms. tapahtumassa jossa oli paljon tyylikkäitä naisia hienoine meikkeineen ja kynsineen. En tiedä miten itse sellaiseen tapahtumaan päädyin.
Mulla oli mukana filmikamera ja vain yksi 36 mustavalkokuvan rulla. Ehdin ottaa vain pari yleis- ja pönötyskuvaa, kun joku alkoikin kysellä, että voisinko kuvata myös häntä. Eipä aikaakaan kun ympärilläni oli jo koko joukko muitakin kyselijöitä. Otin jokaisesta perus muotokuvan sekä halukkailta kuvasin myös heidän hienoiksi laitetut kyntensä.
Jotenkin ihmeellisesti 36 kuvan rulla ei koskaan illan aikana loppunut ja jokainen kuva myös onnistui. Pystyin myös jotenkin maagisesti kehittämään filmin ja samalla tekemään paperivedokset parhaista otoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi tarkoitettu keskustelun avaukseksi, koska mies ei keksinyt parempaa sanottavaa.
No sitten se olisi tarkoitettu sellaiseksi, mutta en silti antaisi kenenkään tuntemattoman ottaa itsestäni kuvaa enkä olisi kiinnostunut alkaa jutella.
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan antaisi jonkun vieraan ottaa kuvia musta. Mihin tarkoituksiin hän edes niitä käyttäisi? Nykyään on niin hyviä kuvamanipulointiohjemia, että kohta löytyy jostain jynkkysivustolta matskua omalla naamalla.
Tiesitkö, että julkisella paikalla kuka tahansa voi ottaa ja myös julkaista sinusta kuvan? Miten estät tätä tapahtumasta? Vai etkö poistu kotoa ollenkaan?
Tämän takia moni haluaa käyttää julkisella paikalla maskia tai niqabia vaikka ei olisi koronapotilas eikä muslimi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut aikoivat ilmoittaa häirinnästä. Miten helvetissä se on häirintää jos asiallisesti kysyy valokuvaamisesta? Tämä saa minut vain ajattelemaan, että jotkut on kyllä ammattiuhriutujia.
Itse olen päätynyt useamman kerran lehteen valokuvassa ja täysin ilman lupaa. Enkä todellakaan olisi edes halunnut. Kerran myös uutisiin ku puhuttiin influenssasta ja näytettiin video minusta ku niistin kadulla nenää.. arvatkaapa olisinko toivonut että lupa olisi oikeasti kysytty?
🤣🤣🤣🤣🤣
Ja nyt saat kuulla loppuikäsi, et tuossa menee se Niistäjä-Niilo, joka niisti nenäänsä uutisissa vuonna 1998, muistatteko, mulla on se video tallella, odottakaas hetkinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten se olisi tarkoitettu sellaiseksi, mutta en silti antaisi kenenkään tuntemattoman ottaa itsestäni kuvaa enkä olisi kiinnostunut alkaa jutella.
t. Eri
Naiset kaipaavat miehiltä aloitteita, mutta ne kuitenkin torjutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eri
Naiset kaipaavat miehiltä aloitteita, mutta ne kuitenkin torjutaan?
Olen tuo, jolle vastasit, ja minä en ainakaan mitenkään kaipaa täysin tuntemattomien aloitteita. Tuossa esimerkissä mies kiinnostui naisesta ulkonäön perusteella, mutta jos nainen ei ole kiinnostunut kyseisestä miehestä, miksi hän haluaisi alkaa tutustua? Ei naiselle riitä motiiviksi vain se, että oma ulkonäkö miellyttää miestä. Jos miehen ulkonäkö ei tee naiseen samanlaista vaikutusta tai muutakaan kiinnostusta herättävää ei ole, niin mikä olisi naisen motiivi alkaa jutella?
Itse olen löytänyt oikein hyvin elämässäni seuraa, mutta ikinä en ole kiinnostunut jostain täysin tuntemattomasta, joka on vain tullut jossain juttelemaan. Tällainen voi ehkä toimia joillekin, mutta minulle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään väärin sanoa jollekkin, että tämä on kaunis. Mikä tekee tästä lähestymisestä hemmetin ahdistavan on tuo, että tahtoo ihan ottaa kuvan. Minkä takia? että voi runkkailla sille? Että voi etsiä henkilöä kuvan avulla netistä, etsiä tietoa tai jotain muuta?
Se tuntuisi vielä omituisemmalta, jos mies sanoo tuntemattomalle naiselle "olet niin kaunis". Jotain järkevää jatkoa pitäisi sanoa sen yhteydessä.
Ei mielestäni. Ihan hyvin voi sanoa. "Hei, halusin vain sanoa, että olet todella kaunis. Hyvää päivänjatkoa." Olen itse kehunut ihmisten vaatteita ja hiuksia tuolla tavalla.
Tästä on joitain viikkoja kun mies tuli minulle sanomaan että olen hyvännäköinen. Ei muuta. Siitä tuli hyvä mieli kun se oli vilpitön kehu, ilman että hän halusi itselleen mitään. Toisin kuin kuvan pyytäjä, se tulee siihen saadakseen itselleen sen kuvan.
Sanoisin että et saa kuvata. Jos siitäkin huolimatta kuvaa niin käskisin poistamaan kuvan.