Mihin kannattaisi tuhlaa palkka kun sen saan?
Olen ollut 2 vuotta työtön ja nyt vihdoin tässä kuussa saan palkan(kun sain työpaikan). Mutta mitä voisin ostaa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä aloitus tarkoittaa. Tuhlaa??
Tuo on nykyajan nuorten kielenkäyttöä. Olen ihmetellyt tuota myös. "Mihin kannattaa tuhlaa", "Katsotko nopee" jne. Ennen oli ongelmia "vain" yhdyssanojen osaamisessa, pilkuissa ja sellaisissa. Nykyään nuoret eivät osaa edes peruskielenkäyttöä.
"tuhlaa palkka"
Suomen kielen kurssiin.
Vierailija kirjoitti:
osta korolla
Mitä tarkoittaa koroilla ostaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on nykyajan nuorten kielenkäyttöä. Olen ihmetellyt tuota myös. "Mihin kannattaa tuhlaa", "Katsotko nopee" jne. Ennen oli ongelmia "vain" yhdyssanojen osaamisessa, pilkuissa ja sellaisissa. Nykyään nuoret eivät osaa edes peruskielenkäyttöä.
Jos et osaa suomea tarpeeksi hyvin tajutaksesi, että puhekieli on ok niin kauan kuin se on ymmärrettävää. Jos et tajua, mitä "katsotko nopee" tarkoittaa, niin sinun on paras mennä takaisin Afrikkaan.
"Meidän kylällä on oikein trendi käydä pari kertaa vuodessa joko Japanissa tai Koreassa nuorten miesten keskuudessa."
Siis miten? Tytötkö lähtevät seuraamaan BTS:n poikia?
Jos oot mies niin pistä ilotyttöihin, jos taas nainen osta kuntosalikortti ja pt:n palveluja.
Ite pistän palkan menemään mm. hyvään ruokaan. En enää jaksa itse kokkailla tai tiskailla vaan syön muiden valmistamia ruokia. Saattaa tulla vähän kalliimmaksi mutta aikaa jää loikoiluun ja mukaviin juttuihin. Mulle kokkailu ei siis ole mukavaa, joillekkin tietty on.
Tavaraa tulee harvemmin ostettua kun ei materia kiinnosta.
Sit kun on vähän velkaa niin makselen niitä pois vähän isommilla erillä.
Periaatteessa periaate on vähemmän mutta parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa suomea tarpeeksi hyvin tajutaksesi, että puhekieli on ok niin kauan kuin se on ymmärrettävää. Jos et tajua, mitä "katsotko nopee" tarkoittaa, niin sinun on paras mennä takaisin Afrikkaan.
Älä jaksa. Olen 80-luvulla syntynyt, ihan suomalainen, äikästä ällän kirjoittanut. Kyse ei ole siitä, että puhekieli ei olisi ok. Kyse on siitä, että puhekieli on viime aikoina muuttunut kummalliseen, virheelliseen suuntaan. Taivutusmuotoja ei osata. Ei minun nuoruudessani kukaan puhunut noin. Puhekielinen ilmaisu oli: "Katsotko/katotko nopeesti". Tuo oli ja on ok. "Katotko nopee" / "juoksetko hidaas" / "Minä olla" eivät ole puhekieltä, vaan virheellustä kielenkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Olen 80-luvulla syntynyt, ihan suomalainen, äikästä ällän kirjoittanut. Kyse ei ole siitä, että puhekieli ei olisi ok. Kyse on siitä, että puhekieli on viime aikoina muuttunut kummalliseen, virheelliseen suuntaan. Taivutusmuotoja ei os
Ajat muuttuu. Jos et pysy perässä, älä syytä siitä muita.
Osta gn-astioita - muovisia gn-astioita. Kai tiedät mitä ovat gn-astiat?
Minä tulla nopee afrikaani mieheen
Valilla nopee tuun myos kenari vuokaan
Tatskaan kipee mun nimee läskiin suomi neitoon jou
Tuu tekee kepee aaltoo ku voitan euroviisut jou
Osta kuukausi netflixiä ja herkkuja.
Tuhlaa jäätelökoneeseen ja air fryeriin.
Miehiltä tulisi kieltää matkustelu Japaniin. Teidän tulisi haluta suomalaisia naisia. Ei pikkutyttöjä.