Migreeni iski mökillä - mikä avuksi?
Minulla on harvoin migreeni, mutta nyt se tietysti iski mökillä. Mukana on panadolia ja Buranaa, mutta en voi syödä tulehduskipulääkkeitä, sillä refluksitaudin vuoksi ruokatorveni on ärtynyt jo valmiiksi. Miten te muut lääkerajoitteiset pärjäätte migreenin kanssa? Panadolista ei ollut apua.
Triptaaneja on, kotona, 2,5 tunnin päässä. Viimeksi farmaseutti tosin apteekissa sanoi, että triptaaneja ei voi ottaa, jos verenpaine on lievästikään kohonnut. Minulla on viime aikoina ollut verenpaine n. 110/85, eli alapaine hieman koholla. Lääkäriä en ole nähnyt tämän jälkeen, että olisin voinut tarkistaa asian. Te, jotka joudutte käyttämään triptaaneja, onko ne tauotettu, jos teillä on verenpainetaso noussut? Millä pärjäätte silloin?
Kysyn näitä asioita luonnollisesti neurologilta, jolle aika on helmikuun alussa. Kiinnostaa vain, millä te muut migreeniä sairastavat pärjäätte? Minulla on estolääkityksen vuoksi todella harvoin kunnon migreeni, joten en ole hetkeen miettinyt asiaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin. Pian. Heti.
Ellei tuota tarvetta ole, ei kyse ole migreenistä!
Päänsäryn takia tukkimaan terveydenhuoltoa????? Ei nyt helwetissä! Siellä on kuule oikeastikin kipeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se Burana suppona. Ihan se toimii niinkin.
Tämä muuten oikeasti hyvä vinkki, ei voi valita refluksioireita.
Tavallinen tabletti suppona??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se Burana suppona. Ihan se toimii niinkin.
Tämä muuten oikeasti hyvä vinkki, ei voi valita refluksioireita.
Tavallinen tabletti suppona??
Kyllä.
Se suppoversio on ihan täysin samaa tavaraa ainesosiltaan ja ainoa ero on vain muoto ja kalvopinnoite. Tämän voit itsekin netistä löytyvien tuoteselosteiden sisältöä vertailemalla todeta.
Energiajuoma! Sain tämän neuvon ja kerran kokeillut,toimi kun otin aura-oireen aikana.Pun härkä oli merkki.
Vierailija kirjoitti:
Energiajuoma! Sain tämän neuvon ja kerran kokeillut,toimi kun otin aura-oireen aikana.Pun härkä oli merkki.
Sehän on halppis kuraa. Hyi yök kakka en taho! 🤮
No autolla ei voi lähteä mitään hakemaan migreenissä, koska ei näe normaalisti. Joten sillä pitänee pärjätä mitä mökistä löytyy.
Täällä on tullut jo hyviä vinkkejä. Kokeilisin kuumaa jalkakylpyä, niskaan jotain kylmää, sitten joisin paljon vettä ja ottaisin tuota suolaa lisäksi. Perään särkikset ja jos tulee refluksia, niin ottaa sitten siihen lääkettä. Mieluummin närästys, kun migreeni. Migreeni sata kertaa pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on vain naisten tauti, niin miehenä tuohon on vaikea täydellistä vastausta antaa, mutta kokeile kirkasvalohoitoa.
Haista pitkä pska! Tiedän monta miestä, joilla on migreeni. Omalla pojallanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä neuvoja pitäis antaa??
Omapahan on kuule päänsärkys!
Kaivahn pippurit perseestäs, äläkä äkäile muille.
On taas ilkeilijöiden iltahumpat.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut Buranaa, jos särky on tosi kova. Mulla kans refu. En kyllä tietty suosittele, kun itsellä jo yks pilleri ärsyttää vatsaa. Mut kovassa migreenissä on vaan ollut pakko ottaa. Kiinnostaisi kanssa tietää, miten muut joille ei tulehduskipulääkkeet sovi hoitaa migreeniä?
Panadol 1000mg, kohtauslääkkeet ja estolääkkeet, itse siis otan myös buranaa ja miranaxia mut ne tulehduskipulääkkeitä
Mulla paras lääkkeetön apu on kylmää otsalla/silmillä ja lämmintä niskassa ja pimeä huone. Jos aloitan tuon hoidon riittävän pian, saatan saada kohtauksen poikki ennen kuin kunnon migreeni iskee päälle.
Kunnon migreeni onkin ihan toinen juttu. Siihen ei auta mikään. Vaan eipä noita tulekaan, jos saan pitää estolääkkeen käytössä. Viime kerralla kun estolääke meni tauolle liian matalan verenpaineen takia, kohtaus kesti reilun kaksi viikkoa.
Tiger balm viilentää hienosti migreenin pois. Voi olla muitakin samantyyppisiä, mutta vahvuus takaa paremman lopputuloksen.