Kuka hermostui kahvimitan tarpeettomuuden paljastuttua?
Ootte te kyllä sekaisin kun poistatitte senkin keskustelun :D
Kommentit (42)
Täältä poistuu kaikki, paitsi turhista julkkiksista länkyttäminen ja sotahullujen jutut.
Vierailija kirjoitti:
Miten mittaat kahvin, ruokalusikalla?
15 ml mittalusikalla (ruokalusikka), joka vastaa yhtä kahvimittaa eli 7 grammaa.
Ap
Kysymyksesi on outo. Kerro nyt edes, että miten mittaat kahvisi? Punnitsemalla? Summassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 ml mittalusikalla (ruokalusikka), joka vastaa yhtä kahvimittaa eli 7 grammaa.
Ap
Mieheltä meni mitta rikki ja hän valitti ettei voi mitata. Sanoin että mittaa ruokalusikalla, niitä on vaikka kuinka. Ei kuulema voi koska sitten pitäisi mitata jokainen kuppi erikseen kun rikki menneellä mitalla pystyi mittaamaan kaksi ruokalusikallista kerrallaan.
Minä en juo kahvia, enkä keitäkään sitä muuten kuin juhlissa, kahvimitta minulla on - se on juuri sopiva mittaamaan donitsitaikinaa paistolevyyn - sehän on vain 15ml:n mitta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla ei ole mitään tuollaisia maustemittoja. Mittaan ruokaa laittaessa aineet enemmän silmämääräisesti, kahvimitta kyllä löytyy ja sitä käytän.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Ei mulla ole mitään ylimääräisiö keittiökahveleita, kun en ruuanlaitosta välttämätöntä enempää ole kiinnostunut. Kahviin liittyen löytyy kylläkin kahvimitan ohella keittiöstä vaikka mitä mutteripannua ja muuta oheissälää, koska kahvista pidän.
Vierailija kirjoitti:
Täältä poistuu kaikki, paitsi turhista julkkiksista länkyttäminen ja sotahullujen jutut.
Tarkoitat siis Mariinia ja persujen haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla ei ole mitään tuollaisia maustemittoja. Mittaan ruokaa laittaessa aineet enemmän silmämääräisesti, kahvimitta kyllä löytyy ja sitä käytän.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Ei mulla ole mitään ylimääräisiö keittiökahveleita, kun en ruuanlaitosta välttämätöntä enempää ole kiinnostunut. Kahviin liittyen löytyy kylläkin kahvimitan ohella keittiöstä vaikka mitä mutteripannua ja muuta oheissälää, koska kahvista pidän.
Et ilmeisesti leivo mitään? En mittaisi esim. Leivinjauhetta tai suolaa leivonnaisiin silmämääräisesti.
Ap
Minä käytän mittalusikkaa, kun oon muutenkin niin hajamielinen, sekoilun mahdollisuus edes jotenki ehkä vähenee kun käytän aina sitä ruskeeta mittalusikkaa joka mulla on kahvipurkkiin tungettuna.
Tietysti ole isannut laittsa kahvin tulemaan myös ruokalusikkaa tai muuta vehjettä käyttämällä, jos ei mittalusikkaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ilmeisesti leivo mitään? En mittaisi esim. Leivinjauhetta tai suolaa leivonnaisiin silmämääräisesti.
Ap
Lähinnä jotain suolaista joskus harvoin ja ihan hyvin niihin on riittänyt silmämääräinen. En syö oikeastaan makeaa, ehkä makeassa leivonnassa mitat on sitten tarkempia? Desin mitta löytyy shakerista ja keittiövaa'alla voi tarvittaessa punnita esim. jauhot, mutta en mä sillä jaksaisi alkaa montaa kertaa päivässä punnitsemaan kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ne mittaa helposti kädellä. Juurikin kun leipoo paljon osaa mitata kyllä kädelläkin.
Ai se poistettiin? Outoa.
Mutta mitä leveilemistä on siinä että käyttää ruokalusikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jokaisen kaapista varmaan löytyy teelusikka. Eipä siihen sen kummempaa kapistusta tarvitse.
Mutta miten täysi teelusikka reunan taslla, pikkusen kukkuralla, oikein paljon kukkuralla, se on jo tuplat ensimmäiseen, ei kovin jämpti mitta.
"Jokaisen kaapista varmaan löytyy teelusikka. Eipä siihen sen kummempaa kapistusta tarvitse."
Mutta kahvin mittaamiseen tarvitsee? :D
Lusikoita on niin eri kokoisia, että oikeastaan ihan turha käyttää koko lusikkaa, kun tarkkuus on yhtä hyvä kuin summittaisessa annostelussa.
Ap
Todellinen kahvi ystävå mittaa määrän vaakaa käyttäen.
Toisaalta sellainen ei myöskään laita kahviin mitään vaaleaa litkua lantraamaan sen makua.
Vierailija kirjoitti:
"Jokaisen kaapista varmaan löytyy teelusikka. Eipä siihen sen kummempaa kapistusta tarvitse."
Mutta kahvin mittaamiseen tarvitsee? :D
Lusikoita on niin eri kokoisia, että oikeastaan ihan turha käyttää koko lusikkaa, kun tarkkuus on yhtä hyvä kuin summittaisessa annostelussa.
Ap
Kaikki on niin turhaa loppujenlopuksi, että miksei kaadeta kahvipurutkin vaan suorsan pussista suuhun ja kulauteta lasi lämmintä raanavettä päälle.