Mummo sanoi että näki unen sodan syttymisestä Suomessa
Mummo on 95v ja hieman dementoitunut, ei juuri seuraa enää uutisia. Sanoi että unessa oli kamala kaaos ja lapsia vietiin evakkoon. Mummon isä näki aikanaan unessa että Suomeen syttyi sota ja se kävi toteen :(
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun syttyisi saisivat varakkaatkin kärsiä
Kyllä sota alkaa ja Venäjä päättää aikataulun.
Oikeassa hän on, sotia syttyy maailmalla tämän tästä, viimeinen taitaa olla ihan Trumpin aiheuttama Iranissa.
sinulle ap sanoisin, että turha alkaa pelätä elämää yhden unen perusteella. Voihan enneuniakin olla, mutta useimmiten ne tuntuvat vain heijastavan näkijänsä omia pelkoja.
muutenkin mikäs hätä meillä on, kun juuri on saatu valmiiksi rautieyhteys ruotsiin, joten ruotsiin voi paeta sitten niin meritien kautta, kuin rautatien ja maantienkin, ilmatiestä puhumattakaan.
muutenkaan lapsia ei varmasti enää lähetetä yksinään millekään evakkotaipaleelle. eihän nuo nykylapset osaa edes lukea tai laskea tai muutenkaan selviä elämästään ilman mammaa ja mamman helikopterointia. Lapset jää tänne, koska naiset jää tekemään kotimaahan rajojen sisälle niitä töitä, joita rintamalle lähetettäviltä miehltä jää vapaaksi.
Meillä täällä Suomessa on sananlasku, ken uniaan uskoo, se varjoaan pelkää. Paljon parempi, kun jotkut käsittämättömät käenpesäjutut.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa hän on, sotia syttyy maailmalla tämän tästä, viimeinen taitaa olla ihan Trumpin aiheuttama Iranissa.
Keväällä eräs luennoitsija kertoi että on yli 60 sotaa eri puolilla maailmaa. Emme tiedä kuin osasta noista sodista.
Minä näin lapsena unia tulipaloista ja ei mennyt kuin parikymmentä vuotta ja Porvoon kirkko paloi! En ollut siellä kirkossa tosin, mutta asun Porvoossa niin ihan ilmiselvä enneuni se oli, oma talo ei ole vieläkään syttynyt tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä eräs luennoitsija kertoi että on yli 60 sotaa eri puolilla maailmaa. Emme tiedä kuin osasta noista sodista.
Näinpä.
aika moni näkee unia että sota syttyy. kas kun uutiset saa sen aikaan.
On taantunut muistissaan lapsuuteen. 95 vuotias on jo nähnyt sodan.
Minä näin 2000-luvun alussa unen, jossa pääni yli lensi ohjuksia jonnekin kaukaisuuteen. Olin ihan rauhallinen, siinä unessa tiesin että ne on menossa jonnekin todella kauas. Nyt en yllättyisi, jos joku aamu uutisoitaisiin, että niitä on tarkoituksella pistetty Suomeen, kun eräs dick-taattori on turhautunut kolmen päivän erikoisoperaation venymiseen yli aikataulun...
En tiedä unista, mutta itse heräsin tänään sellaiseen todellisuuteen, jossa Venäjä maksaa valtionlainasta korkeampaa korkoa kuin mitä itse maksan luottokortista. Sen lisäksi itse saan halutessani lisääkin lainaa paljon halvemmalla, Venäjä ei ilmeisesti enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aloituksen viimeinen lause... 😮😰😰
Sepä se.
Muuten koko homman voisi kuitata höperön vanhuksen hourailuna.
Mutta tuo pistää miettimään.
Elon musk ennustaa sisällisotaa eurooppaan.
Voih, kun täälläkin osattaisiin sitoutua yhteiskunnan pyörittämiseen.
https://yle.fi/a/3-12658670
Vierailija kirjoitti:
Onko mummolla rolexi ranteessa ja mahdollisesti sukua Anolle?
😁
Vierailija kirjoitti:
Elon musk ennustaa sisällisotaa eurooppaan.
Miksi?
Mummo on oikeassa. Maailma ajautuu ennen pitkää maailmansotaan, eikä siltä välty silloin Suomikaan.
Toivon että mummollasi on ennustaja lahjoja, sotaa tämä tylsä maa juuri kaipaa.
Sodassa pääsisi tekemään kaikkea hauskaa mikä on kiellettyä rauhanaikana, luultavasti maksaisin hengelläni tuon hauskanpidon mut eipä tarvitse tressata Venäläisten kostotoimista. M34
Voi kun syttyisi saisivat varakkaatkin kärsiä