Kakka kuin kova korkki/tulppa
Olisko kokemusten tuomaa viisautta antaa, että mikä avuksi? Punkesin ja punkesin eikä tule ulos, hollilla on, mutta ei tule ulos, verisuoni kyllä meinasi päästä katketa..Ummetus ei kai varsinaista ole vielä kyseessä, koska suoli toimii viimeksi eilen, mutta silti. Äärimmäisen epämiellyttävää ja epämukavaa🥺😳
Kommentit (66)
Ei ole mukava tunne kun kakka roikkuu puoliksi ulkona.
Jos/kun aloitat syömään esim. pellavansiemenrouhetta tms., niin aloita pienellä määrällä + suurella määrällä vettä.
Lakkaa ponnistelemasta. Seiso tai kävele. Myös jo edellä annetut jumppaohjeet ovat käypiä.
No jotenkinhan tuo tulppa pitää saada pois ja sitten suoli tyhjeneekin. Nuo pellavansiemen rouheet nyt on enemmän sellaisia suoliston toimintaa ylläpitäviä.
Suihkuta lämmintä vettä ja samalla painele ja hiero aukon ympäriltä ja emättimen sisäpuolelta. Pitäisi kyllä lähteä liikkeelle jonkun ajan kuluttua.
jos sulla on joku ruisku tmv jolla truutata, niin laita sinne nestesaippuaa ja vettä. Tavallisesta palasaippuastakin voi uuttaa.
Takaan että toimii, on omakohtaista kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä vouhkaatte? Itsellä päivä tai jopa kaks ilman kakkista ja vapaapäivänä 5 kertaa murjahtaa ulos vaikka mitä. Siinä sitä sitten onkin tekemistä, pakko vaan antautua luonnonvoimille.
Kadehdin säntillisiä aamukakkaihmisiä, minulla niin epäsäännöllistä ja kaikki vaikuttaa. Mutta en yritä pakottaa suolistoa. Aina jostain vessa löytyy!
No minä joka valittelin eilisestä, niin ei mulla ole ongelma yleensä vaikka tuleekin n. 3 päivän välein. Eikä siinä etten pääsisi vessaan.
Yleensä ei ole edes kovaa, vaan liiankin löysää. Mutta jostain syystä nyt oli hirveä hätä, ja se kova möllykkä ei vain lähtenyt tulemaan, tuntui että paikat repeää ja möllykkä vaan kierii siellä suulla.
Ja kunhan sen kovan sai siitä edestä niin loppu olikin normaalimpaa. Pakko se oli saada kun on vaikea olla.
Pegorion auttaa usein jo muutamassa tunnissa. Muista juoda runsaasti nesteitä, mieluiten vettä. Pakkauksessa on käyttöohjeet ja netissä tietysti. Jos tukos on aivan suoliston (peräsuolen) alapäässä niin Microlax- peräruiske auttaa usein.
Meillä oli koira kerran ummessa viikon. Laitettiin microlax niin johan lähti tulemaan tavaraa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kuituja. Esim pellavansiemenrouhetta kun pistät muutaman lusikan päivän mittaan menemään niin auttaa. Esim rankassa tai jogurtissa ok
Pellavansiemenrouhe on hyvä, mutta ei missään nimessä pidä syödä mitään jogurttia tai rahkaa, jos on ummetusta. Kovettavat vain vatsaa entisestään.
Ap osta pegorionia ja sitä reilu annos..
Lemmikillä kun oli hankaluuksia, autoin vähän painamalla sivuilta ja ongelma ratkesi ja raukka pääsi pinteestä.
Vettä, kuitua ja liikkumista. Pytyllä istuessa voi jalkojen alle laittaa jotain koroketta, niin on suolen tyhjentymisen kannalta suotuisampi asento.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perinteiset, eli riittävästi liikuntaa, kuituja, kasviksia ja juomista (vesi, kahvi ym.)
Ulostemassaa kertyy ja se liikkuu rivakasti. Kerran jouduin mustikkametsällä käymään kesken kaiken riu'ulla. Siitä lisää ensi kerralla.
Kahvi on kyllä kaksipiippuinen, kun se kovettaa ulostetta mutta aiheuttaa sen, että tekee mieli ulostaa. En suosittele ainakaan isoissa määrin.
Mulla sama ongelma kuin aloittajalla. Kun ei tule niin ei tule. Syön paljon kasviksia (vegetaristi), liikun, venyttelen, juon riittävästi vettä ja kahviakin aamuisin. Reilu viikko sitten vaan lakkasi suoli toimimasta. Tä.ä on ihan hirveää. Vatsa kramppaa, mutta mitään ei tule ulos. Ei ole kivaa.
Microlax on paras, se vaan pitää tuikata oikein eli tulpassa kahteen kerrokseen. Yläpuolelle ja sitten suoraan tulppaan.
Suosittelen anaalisuihkua. Esim Kaalimadosta tai Hotlips sivulta voi ostaa ja tulee tylsässä paketissa josta ei ota ulkopuoliset selkoa.
Sillä saa parin desin verran ruutattua vettä peräsuoleen joka sitten vähän väkisin tulee takaisin ulos mukanaan pahimmatkin kivettymät. Toista huuhtelu niin monta kertaa kun on tarve.
Jätä vehnä pois ruokavaliosta niin ei tule samaa ongelmaa uudelleen.
Mulla kerran 4 pv ei kakku tullut ja oli kova kökkö kun söin oltermannia , kaveri antoi apteekin ulostuslääkkeen, auttoi. En muista nimeä.
Mitä ihmettä vouhkaatte? Itsellä päivä tai jopa kaks ilman kakkista ja vapaapäivänä 5 kertaa murjahtaa ulos vaikka mitä. Siinä sitä sitten onkin tekemistä, pakko vaan antautua luonnonvoimille.
Kadehdin säntillisiä aamukakkaihmisiä, minulla niin epäsäännöllistä ja kaikki vaikuttaa. Mutta en yritä pakottaa suolistoa. Aina jostain vessa löytyy!