Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttiko korona-aika sinulle huolta tai pelkoa?

Vierailija
11.01.2024 |

Miksi? 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tehtyä liikaa töitä tuona aikana, niin oli loppuunpalaminen lähellä.

Vierailija
22/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ajautuminen totalitaristiseksi valtioksi ahdisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kuumotti että olisi vakavakin tauti. Ei ollut. Sen jälkeen ihmetytti että miksi totalitarismi jäi silti valloilleen.

Vierailija
24/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti koko elämän. 

Asuin maassa, jossa oli koko maailman kovimmat rajoitukset. Voin kertoa että Suomessa pääsitte minimaallisilla haitoilla.

Vierailija
25/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti koko elämän. 

Asuin maassa, jossa oli koko maailman kovimmat rajoitukset. Voin kertoa että Suomessa pääsitte minimaallisilla haitoilla.

Australia?

Vierailija
26/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti koko elämän. 

No mikä maa, arvon miinustelija.

Vierailija
27/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkoa, mutta monenlaista muuta harmia. Hysteeriset asiakkaat soittelivat, matkuselu oli hankalampaa ja ventovieraat ihmiset tulivat valittamaan maskittomuudesta. Minä niiltä aina kysyin, että eikä kannattaisi pitää turvaväliä ja olivat hyvin ärtyneen ja kauhistuneen näköisiä. 

Maskit oli yhtä helvetin suurta teatteria, jolla ei ollut todellisuudessa käytännössä mitään merkitystä epidemian kulun kannalta. Olisi pyyhkäissyt aikanaan ihan samanlaisina aaltoina läpi, käytettiin maskeja tai ei. Siitä teatterista kertoi jo se, kun julkisissa ruokaloissakin piti pitää maskia kaikkialla muualla paitsi omassa pöydässä syödessään. Mitään helvetin merkitystä tuolla ei ole pitää sitä silloin missään vaiheessa ruokalassa, kun omissa pöydissä syödessä salin täydeltä ihmisiä hönkii ilman maskia. Täysin ilmanakuista teatteria tuollainen, kai siinä vain haluttiin osoittaa, että jotain tässä tehtäisiin, vaikka mitään käytännön vaikutusta tuolla ei ollut.

Vierailija
28/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, päinvastoin.

Vierailija
29/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti koko elämän. 

Miten se muutti sinun elämän? Asuin tuolloin maassa, jossa oli ulkonaliikkumiskielto iltaisin ja rajoitettiin tapaamisia, mutta ei se minun elämää mitenkään muuttanut. 

Vierailija
30/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ahdisti hysteerikot. Huolestutti täysin turha maskipelleily: kuinka moni saikaan siitä paperipölystä haittoja.

Vierailija
31/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Mutta Ukrainan sodan otan vakavasti. Se on oikeasti iso ja paha juttu, verrattuna koronaan. Korona lähinnä turhautti, vaikka kyllä ymmärsin muiden huolen. Mutta itse en vaan mitenkään huolestunut siitä. Otin rokotukset, koska en halunnut leimautua idiootiksi. Oli ihan fifty/sixty, että en olisi ottanut rokotteita. Menin sitten kuitenkin, koska lähipiiri panikoi hysteerisenä.

32/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti. Olin maaliskuussa 2020 lähisuvusta ainoa, jolla oli etätyömahdollisuus ja niinpä päälle ysikymppisistä vanhemmistani huolehtiminen napsahti vain ja ainoastaan mun harteilleni. Kaikki muut elivät ihan normaalisti, mutta mä jouduin eristäytymään kaikesta, jotta pystyin sitten huolehtimaan vanhuksista. Vaikka sittemmin koronaa ei tarvinnutkaan enää varoa, se vastuu vanhemmistani oli ja pysyi yksin mulla. Eiliseen asti, mutta eipä siitä sen enempää. 

Vierailija
33/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti koko elämän. 

Olin hommissa Euroopassa silloin. Suomen "rajoitukset" oli kyllä aika vähäisiä, verrattuna muihin maihin.

Vierailija
34/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutti koko elämän. 

Australia?

Veikkaan kyllä Kiinaa?

Vierailija
35/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suuremmin huolettanut, mutta olin varovaisempi ja vältin ihmisjoukkoja. 

Vierailija
36/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin korona-aika muutti koko elämän. Näen maailman täysin eri tavalla nykyään.

Vierailija
37/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin on edelleen tärkeintä julistaa, että oi niin ihanaa, kun ei tarvinnut olla sosiaalinen. Jos tuo levy soi edelleen, tuskinpa kukaan edes kaipaa teitä vieläkään.

Vierailija
38/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän korona vielä ole minnekään hävinnyt. Itse olen juuri nyt koronassa ja 3 muuta perheenjäsentä. Tämä on pahempi kuin tavan flunssa. Nyt kovasti väitetään että tämänhetkinen korona on kuin tavan harmiton flunssa. Mutta tähän liittyy vieläkin rajuja oireita ja sairastaminen ja toipuminen kestää. 

Vierailija
39/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti kun maata johti hysteerikko. Vieläkin pelottaa että sama eukko pääsis vielä oikeisiin johtotehtäviin. Osalla ihmisistä suhteellisuudentajua ei tainnut olla ennen koronaakaan ja kyllä sellainen järjenköyhyys on pelottavaa. 

Vierailija
40/84 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolta koin iäkkäistä vanhemmistani ja siitä, kuinka käy sairaaloiden hoitojonojen kanssa. Lähinnä ällistyneenä luin rokotevastaisten aivoituksia. Toki on hyvä tietää, minkälaista väkeä ympärillä liikkuu salaliittoteorioineen ja mikrosirujuttuineen. Mielenkiintoista oli myös tietää, että joidenkin mielestä ihmisoikeuksiin kuuluu päästä baariin matkoille, vaikka mikä tartuntatauti jylläisi joka puolella.

Ei tosin kannattaisi murehtia asioita, joille ei mitään mahda ja joita ei voi väistellä. Mutta harva sitä ihan tyynen kylmästi pystyy uudenlaiseen helposti leviävään sairauteen suhtautumaan (paitsi tietysti kieltämällä koko sairauden olemassaolon).

En ole tietääkseni sairastanut koronaa. Ehkä sitten ensi viikolla pamahtaa jokin aivosairaus tai vaikka aids vuoden 2023 alussa saamani vikan rokotuksen vuoksi tai sitten kuolen. Vai onko se rokotteeseen kuolemisen aikaraja jo kolme vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän