Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla yli 30 000 € auto. Paljonko sun palkka on?

Vierailija
11.01.2024 |

Kerro auton hinta ja palkka! 

Kiitos!

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hinta 32 000, perintöä kahdesti. Lisää tulossa.

Vierailija
82/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 60k palkka 7500

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on Saab 9-5 vuodelta 2004.

Vuodessa tienaan yli miljoona euroa bruttona.

Mukava kuulla että jotkut vielä ymmärtää hyvien autojen päälle

Vierailija
84/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikki ajoneuvo kulut yritys vähennyksiin, joten 0€ pääsen liikkumaan.

Vierailija
85/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot meillä miehen kanssa yhteensä ehkä n 200k ja auto about tuon hintainen. Joo ei ole varmasti järkevää monen mielestä mutta meille se tuo iloa joka päivä. 

Vierailija
86/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä! Miksi haaskaatte kymmeniä tuhansia peltikotteroon? Ja tuo ei edes riitä, muut kulut päälle. Ja uutta kehiin niin alkaa alusta. Käytännössä uhraatte elämänne työntekoon, jotta voitte omistaa tuommoisen vekottimen. Miksi? 

Auto on aktiivisessa työajossa ja ajan vuoden ja kellon ympäri. Ajan noin 30tkm vuodessa, ajallisesti se tarkoittaa että istun työajoa noin 500h vuodessa. Mieluummin vietän sen 500h/vuosi elämäni ajasta mukavasti ja turvallisesti kun varaa kerran on. Liikenneajo on elämässäni vaarallisinta mitä teen päivittäin.

Vierailija
87/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako lie oma auto, vai onko leasing auto, mistä ei leasingin loputtua jää mitään käteen? Itselläni on 20t € auto, palkka 3800/kk. Erona toki että auto on oma, maksettu ja sen voi realiaoida kun haluaa ja siitä saa rahat käteen 

Vierailija
88/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen auton samanlaisena kulutushyödykkeenä kuin puhelimen, tv:n tai vaikka jonkun spesifin harrastuksen johon ihminen satsaa rahaa ilman arvonnousua. Eli suunnilleen kaikki harrastukset :D

Minä olen visuaalinen ihminen joka aina ihastelen tyylikkäitä autoja. Makuasioita toki, mutta oma makuni on suhteettoman kallis verrattuna meidän talouden yhteenlaskettuihin tuloihin. Lisäksi oma työmatkani on lyhyt, ja kuljen sen jalan tai pyörällä kesät talvet. Ajan siis meidän auto vähemmän kuin puoliso.

Meillä ei ole autoa ostettu käteisellä koskaan. Mutta ei ole ollut kallistakaan autoa. Nykyinen maksoi ostohetkellä 22k ja oli silloin kaksi vuotta vanha. Päästiin kuitenkin sen verran uudehkon auton makuun, että yhteisestä sopimuksesta päätettiin että kun nykyiseen hybridiin tulee yksikin juttu mikä ärsyttää, niin vaihdetaan täyssähköön. Minulle visualistille ainoa järkevä auto on siten Tesla :D

Ja jos ärsyynnyt tästä ja kiristelet hampaitasi ja jätät patteriautokommentin tai vastaavan niin tiedä, että en välitä siitä eikä se hetkeuta suuntaan eikä toiseen. Tuntuu, että joillain miehillä ei ole muuta syytä elää, kuin muiden painaminen maanrakoon milloin mistäkin syystä. 

Vierailija
89/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 40 000, bruttopalkka yhteensä 9000 (pariskunta). Uutena auto olisi maksanut liki 300 000e Suomessa autoveron kera, mutta me tuotiin tämä maahan käytettynä ja luultavasti näitä ei tuon hinnan takia ole yhtään myyty Suomeen uusina.

Vierailija
90/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku järkeväkin siellä! Itse ihmettelen, mitä järkeä on jollain 4000-5000 euron palkalla hankkia 50 000 autoa. Sillä hinnalla saa pk-seudun ulkopuolelta kaksion, jonka voi pistää vuokralle. Ihmiset tunkee nettotuloihin suhteutettuna ihan suhteettomasti rahaa autoon, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä. Mutta kova on näytönhalu, että tällaiseen on varaa, vaikka rahoitusyhtiö taitaa suurimmaksi osaksi omistaa.

Kalleinkin minun ostamani auto on maksanut ostaessa alle 10 000. 5000-6000 saa aivan loistavia autoja.

Mihin sen rahansa sitten saa käyttää, jos ei autoihin? Minulla on pari perittyä sijoitusasuntoa. En halua niitä lisää, koska asunnoissa on aina oma vaivansa.

Miksi takerrut palkkaan? Ei ainakaan meidän taloudessa se minun palkkani ("vain" 5000 e/kk) ole se merkittävä tekijä. Minulla on perittyä omaisuutta, osinkotuloja ja hyväpalkkainen puoliso, joka myös osallistuu autojen hankintaan.

Autot ovat asuinalueellamme ihan normaalia keskitasoa. Ei alle 30 t mitään kovin uutta sähkö- tai hybridiautoa saa. 

T.22

Vierailija
91/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku järkeväkin siellä! Itse ihmettelen, mitä järkeä on jollain 4000-5000 euron palkalla hankkia 50 000 autoa. Sillä hinnalla saa pk-seudun ulkopuolelta kaksion, jonka voi pistää vuokralle. Ihmiset tunkee nettotuloihin suhteutettuna ihan suhteettomasti rahaa autoon, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä. Mutta kova on näytönhalu, että tällaiseen on varaa, vaikka rahoitusyhtiö taitaa suurimmaksi osaksi omistaa.

Kalleinkin minun ostamani auto on maksanut ostaessa alle 10 000. 5000-6000 saa aivan loistavia autoja.

Uusista autoista tulee niitä käytettyjä,myös Ruotsista ja Saksasta tuoduista,kun niitä joku ostaa,ja hyvä niin.

Vierailija
92/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 123000€, vuositulot noin 148000€. Omaan taustaa moottoriurheilusta, joten tietynlainen auto on olevinaan tärkeä, vaikka mitään käytännön tarvetta em. hintaluokan autolle ei ole. Aiemmin olen vaihtanut autoa 2-3 vuoden välein ja välillä on ollut nykyistä kalliimpiakin autoja. Mutta nykyistä olisi tarkoitus pitää 4-5 vuotta, koska olen pian jäämässä eläkkeelle. Rahoitusta autokaupoille en ole viimevuosina tarvinnut.

Vierailija
93/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa ihmettelyä kuin että kuka muka ostaa merkkivaatteita kun niitä saa kirpparilta puoli-ilmaiseksi. Ja sitten leimataan uusien merkkivaatteiden sun muiden ostajat ties miksi.

Ilman heitä, minäkään en tekisi kirppislöytöjä tai ajaisi meidän loistavaksi osoittautunutta autohankintaa: Hyundai Ioniq, plug in - hybridi vm. 2020.

Yhteenlasketut vuositulot meillä noin 90k. Ja joo, ollaan köyhiä ja kipeitä ja kyllä hävettää ;) 

Vierailija
94/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut väittää että auto kannattaa ostaa rahoituksella vaikka olisi varaa ostaa käteisellä. Äkkiseltään mitä vertailin (olen tänä keväänä ostamassa n.100t hintaista autoa) niin eipä kannata vaikka korko olisi 3-4%. Kulut siihen päälle JA kun katsot vakuutusta niin siellä kun ruksaa että rahoituksella ostettu niin tulee huomattavasti kalliimmaksi.

Paitsi jos joku tietää täysin riskittömän 10% sijoitusmuodon 100t eurolle niin mulle voi kertoa.

Vierailija
95/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ihmeissäni. Tavalliset talliaiset pikkupalkkoineen ostavat monen kymmenen tuhannen autoja? Miten ihmeessä? Itselläni tulot n. 75 te vuodessa ja olen ajanut viiden tonnin käteisellä hankitulla autollani jo vuosia.

Vierailija
96/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 46 000€, minun palkka 3000€/kk ja puolisolla 3800€/kk. Yhteinen auto.

Vierailija
97/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika ihmeissäni. Tavalliset talliaiset pikkupalkkoineen ostavat monen kymmenen tuhannen autoja? Miten ihmeessä? Itselläni tulot n. 75 te vuodessa ja olen ajanut viiden tonnin käteisellä hankitulla autollani jo vuosia.

Mitä ihmeellistä siinä on? Jos saan siitä keskipalkasta käteen 2400e/kk ja siitä laitan 400e/kk autolyhennykseen niin jää käteen 2000e/kk. Kun puolisokin tuo saman verran talouteen ja meillä on vain tuo yksi auto niin miten ihmeessä emme eläisi 4400e/kk rahoilla? Tuossahan meillä auton omistaminen vie noin 8% nettotuloista joka ei ole mikään hirveä osuus.

Vierailija
98/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöineen ja lisineen 4500-5000 riippuu kuukaudesta. Kilometrejä tulee niin paljon ettei järkeä kallista autoa jonka arvo ja kunto tippuu kun lehmän häntä. Suosin yli 300 000km ajettuja diesel toyotoja, saa alle kympillä ja eka kulutusosakierros vaihdettu ja ajaa toiset 300 000km

Vierailija
99/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 36 000 , palkka 4500. Osamaksulla ostin, kuten viimeiset 15 vuotta autokaupoilla. Pidän autoa 2-3 vuotta ja vaihdan. 

Vierailija
100/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton arvo laskee niin paljon, ettei sitä kannata maksaa kokonaan eli käteisellä heti ostohetkellä. Kannattaa maksaa vain sen aikaa kun sitä oikeasti käyttää. Jos sitä pitää vaikka vuoden, niin maksaa vuoden osaria tai leasing-maksua. 

Auto nimenomaan ei ole sijoitus, joka kannattaisi omistaa kokonaan, vaan käyttötavaraa. 

Mulle auto on pakollinen työn takia, ajan paljon, ja auton pitää olla luotettava ja mukava ajaa. Uusi sähkäri siis. Kilometrikorvauksilla tienaa ihan mukavasti, eli ei se auto loppujen lopuksi niin kallis olekaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi