Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla yli 30 000 € auto. Paljonko sun palkka on?

Vierailija
11.01.2024 |

Kerro auton hinta ja palkka! 

Kiitos!

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot 60 000, auto 55 000. Maksoin siitä vain reilu 20 000 kun sain hyvän hyvityksen vanhasta autosta. Säästöillä ostin, en tarvinnut lainaa.

Mun mielestä auton hintaa olennaisempi tieto on että paljonko piti maksaa välirahaa. Tuskin monellakaan tässä ketjussa on kuitenkaan kyse ensimmäisestä autosta.

Vierailija
62/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kaksi autoa, kauppakassin hinta 20k€ ja toisen ns. pääauton 35k€. Molemmat alle 4v vuotta vanhoja. Mun brutto 4500€/kk, puolison 3000€/kk. Ei pärjätä yhdellä autolla yhteyksien ja erilaisten työvuorojen takia. 

Hinta, laatu, luotettavuus ja turvallisuus kulkevat käsi kädessä. En näe mitään järkeä ostaa halpaa ja paljon ajettua autoa, jota saa jatkuvasti käyttää huollossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto n. 50 k€, bruttopalkka 6200 €/kk

Vierailija
64/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Hilux ostettu uutena kaikilla härpäkkeillä 47 tonnia. Palkka netto 3000€.

Vierailija
65/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on Saab 9-5 vuodelta 2004.

Vuodessa tienaan yli miljoona euroa bruttona.

Joku järkeväkin siellä! Itse ihmettelen, mitä järkeä on jollain 4000-5000 euron palkalla hankkia 50 000 autoa. Sillä hinnalla saa pk-seudun ulkopuolelta kaksion, jonka voi pistää vuokralle. Ihmiset tunkee nettotuloihin suhteutettuna ihan suhteettomasti rahaa autoon, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä. Mutta kova on näytönhalu, että tällaiseen on varaa, vaikka rahoitusyhtiö taitaa suurimmaksi osaksi omistaa.

Kalleinkin minun ostamani auto on maksanut ostaessa alle 10 000. 5000-6000 saa aivan loistavia autoja.

Minun autoni on ostettu sen takia, että pitää kulkea töihin ja kuskata lapsia jne. Vuokralla olevalla kaksiolla en tekisi pystyisi töihin kulkemaan. Auton hankintahinnan lisäksi pitäisi katsoa autoilun kokonaiskuluja. Vaikka ajan 50 k€ autolla, sen kk-kulut ovat pienemmät kuin halvemmalla bensa-autolla olisi (minun ajokilometreilläni). Tällä asialla ei ole mitään tekemistä näytönhalun kanssa. Niin ja palkkatulojahan ei tulisi, jos ei olisi autoa, jolla kuljen töihin.

Vierailija
66/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä! Miksi haaskaatte kymmeniä tuhansia peltikotteroon? Ja tuo ei edes riitä, muut kulut päälle. Ja uutta kehiin niin alkaa alusta. Käytännössä uhraatte elämänne työntekoon, jotta voitte omistaa tuommoisen vekottimen. Miksi? 

Ei minulla ainakaan koko palkka mene auton ylläpitoon. Ja palkkatuloja ei tule, jos töihin ei pysty kulkemaan. Älytöntä olisi maata kotisohvalla kattoon sylkemässä ja itkeä, että kyllähän minäkin menisin töihin, jos vaan olisi auto.

Vierailija
67/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu erikoiselta miten porukka maksaa autosta noin paljon. Itsellä kuukausitulot n. 9000 (brutto) mutta ei tulisi silti mieleen maksaa autosta yli 15k. Alle sen saa ihan kelvollisia kulkupelejä, ja jää enempi rahaa muuhun mukavaan.

Mutta jokainen tyylillään.

Ilmeisesti et aja vuodessa paljoa?

Vierailija
68/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei keskituloisilla jää rahaa käyttöön/säästöön kun tällaisia sijoituksia tehdään.

Noissahan on hirveet kuukausierät, sitten on super kalliit pakko kaskot.

Lisäksi noiden uusissa/arvokkaissa se arvo tippuu yhtä nopeaa tahtia, mitä lainaa lyhennät.

Tämähän on täysin verrattavissa asuntoon, kuukausierä auto on ikään kuin vuora-asunto, jota maksat jatkuvasti, eikä maksut lopu koskaan tai kerrrytä itselle mitään, siinä vaiheessa kun auto on maksettu, sen arvokin on jo lähellä nollaa.

Vierailija
69/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka 5200 euroa ja auto maksoi 45 500 euroa. Käsirahana maksoin n. 11 000 euroa ja loput otin rahoituksella, jossa korko 0 prosenttia ja kulut 0 euroa. Maksan siis kuukausittain takaisin pelkkää pääomaa.

Vierailija
70/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ikinä ottaisi asuntolainaa mutta autoon otan. 

Vierailija
71/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisen auton hyvityshinta 59k ensiviikolla vaihtuu uuteen  62k sähköautoon. Työttömyyskorvaus 1552€ kuussa.

Vierailija
72/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun ihmiset valittaa siitä kuinka ison osan tuloistaan joku laittaa autoon, niin eikö sellainen asia tule mieleen että sillä autonostajalla voi olla säästöjä ja muutakin varallisuutta?

Ap kysyi ainoastaan auton hintaa ja palkkaa. Joku voi nostaa pientä palkkaa mutta pääomatulot voi olla suuret. Tai on muusta syystä rahaa millä ostaa auto. Esim minulla on tällä hetkellä pienet palkkatulot, mutta rahaa on niin paljon että ostin vähän aikaa sitten hyvinkin arvokkaan auton. En kerro tuloja enkä auton arvoa ettei kukaan tunnista eikä ne tiedot kertoisi mitään olennaista, haukuttaisiin vaan provoksi kun ei sellaisilla tuloilla osteta sellaista autoa.

Vierailija
73/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä! Miksi haaskaatte kymmeniä tuhansia peltikotteroon? Ja tuo ei edes riitä, muut kulut päälle. Ja uutta kehiin niin alkaa alusta. Käytännössä uhraatte elämänne työntekoon, jotta voitte omistaa tuommoisen vekottimen. Miksi? 

On paljon ihan asuttuja alueita joissa ei ole julkista liikennettä eikä juuri mainittavaa kunnossapitoa teillä. Auto on oltava jos haluaa tlihin, kauppaan, lapset ja itse harrastuksiin, vanhoja vanhempia ja isovanhempia auttelemaan, opiskelijaa moikkaamaan naapurikaupunkiin.

Mielellään nämä matkat tekee mukavasti toimivalla, lämpimällä, turvallisella ja vähän kuluttavalla uudella autolla kuin mummovainaan jääkaapin kokoisella mitenkuten toimivalla kotterolla joka syö kuin hevonen ja kolatin sattuessa menee läjään kuin kaljatölkki.

Tietenkään ei kannata hankkia autoa johon ei ole varaa, mutta kun aika monella on varaa vain ostaa se auto ilman velkaa.

Vierailija
74/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto maksoi noin 70k, minun ja puolisoni nettotulot yhteensä noin 12k.

Vierailija
75/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto n. 50000, mutta se on työsuhdeauto. Palkka sisältäen autoedun n. 6000.

Vierailija
76/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja paljonko on santanderin osarit/kk

Vierailija
77/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ihme ettei keskituloisilla jää rahaa käyttöön/säästöön kun tällaisia sijoituksia tehdään.

Noissahan on hirveet kuukausierät, sitten on super kalliit pakko kaskot."

Suurimmalla osalla keskituloisista menee suunnilleen se mikä tuleekin. Kyse on vain siitä mihin kukin sen laittaa.

Minä en polta, en käy baareissa, en ostele vaatteita kuin mitä on ihan pakko, en ramppaa jatkuvasti ulkomailla, en ostele kalliita harrastusvälinekitä ja meillä syödään tavallista itse tehtyä kotiruokaa.

Ja silloin kyllä riittää ihan hyvin rahaa uudenkin auton ylläpitoon. Kyse on vain valinnoista.

Vierailija
78/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot siinä 30-35000 välissä, auto 25000€.

Vierailija
79/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto 32 000 euroa, palkka 5000 e/kk (olen sinkku, ei omistusasuntoa/asuntolainaa).

Vierailija
80/200 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vanha auto, jonka arvo nyt n. 8000 e. Ajettu 190 000 km. Laina maksettu.

Kesällä ostettu toinen auto, 60 000 e. Käsiraha 10 000 ja loput lainalla. Tällä autolla ajetaan n.30 000km vuodessa ja ei mitään valaistuja valtateitä, vaan huonoja pikkuteitä ja viisi kertaa viikossa lähtö on klo 4 aamuyöllä. 

Kumpikaan meistä ei osa korjata autoja eikä se myöskään meitä kiinnosta. Sen sijaan turvallinen autolla ajaminen ja palkkatöissä käyminen kiinnostaa.

Perheen bruttotulot noin 9000 e/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi