Syyskuun Sissit vko 2!
Viikkopinoa kehiin, kun syyskuisia odottajia tuntuu olevan jo jonkin verran ja edellisessä pinossa mittaa.
No niin esittelylistasta on tehty ensimmäinen versio - sanokaahan mielipiteitä! Yritin tehdä syksyisillä väreillä. Kaikkee tarpeellista voidaan lisätä sitä mukaa kun tulee mieleen :) (esim. synnytyssairaalat ym.) Eli ehdotuksia sitten vaan ilmaan!
Päivitystä helpottaa jos viitsitte laittaa omat esittelyt aina tuoreimpaan päivitykseen (pinon jatkoks), josta minä (tai joku muukin) ne sinne päivitän!! Huom! Myös myöhemmin päivitystä kaipaavat tiedot esim. la:n muuttuessa mielellään sinne! Täältä niitä on erittäin vaikea poimia ja etenkin muistaa ;)
Nyt pyykkäämään, että saa huomiseks puhtaita vaatteita päälle :D
Kommentit (33)
[color=purple]No onhan meitä " ilmottautuneitakin" vielä aika vähän..
Ihana päivä takana, kun ei ole ällöttänyt yhtään, vaikka söin huonon lounaan töissä ja join kahvia (mikä ei ole enää tavalliseen tapaan maistunut). En tiedä oisko noilla vitamiineilla jotain tekemistä, olon kohentumisen kanssa.
Mitäs vkonloppu suunnitelmia muilla? Mies ei pääse lomille intistä, joten ei mitään ihmeellistä täällä ainakaan. Ehkä vois viedä tyttöä luistelemaan - kun ei ole koko talvena käyty/päässyt!
dumle - Huomenna jo 7.rv :D Kyllä aika menee nopeasti.
Hauskaa vkonlopun alkua!
Vaikka täälläkin keskenmenon mahdollisuus käy välillä mielessä.Mulla on eka ultra 17.1 eli ens viikon keskiviikkona.Sielläpä sitten selviää jo paljon.Neuvolaan meen eka kertaa 1.2. Olotila on edelleen sama, eli oksettaa, palelee, väsyttää, mielialat heittelehtii. Mutta silti nautin tästä.ü
Eilen näytti raskaustesti plussaa, joten varovaisesti kurkistelen tänne. Nyt rv kasassa " huimat" 3+6. LA näillä näkymin 23.9.07
Eli itse olen 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07 ja kovasti peukut pystyssä, että tämä raskaus kestää loppuun asti.
Toista odotan ja kolmatta kertaa raskaana. Edellinen keskenmeno tuli viime kesänä.
LEVINIA -- taidettiin olla jossain vaiheessa samaan aikaan Tammikuu -07 (Tammenterhot tms.) listoilla ja samaan aikaan sieltä tipahdettiin keskenmenon kokeneina. Nyt kyllä vasta syyskuussa sitten tipahdetaan täältä vauvat kainalossa.
Esikoinen on 3 v 3 kk:tta ja hänen raskautensa oli todella vaikea. Hän syntyi rv 36 pienenä ja sitkeänä. Olin ollut sairaalassa melko kauan sitä ennen. Sikiön kasvu ei ollut normaalia -- tässäkin raskaudessa varmasti seurataan vähän enemmän.
Aiotteko urheilla samaan tahtiin? Itse ajattelin jatkaa jumppia, spinningiä ja kuntosalillakäyntiä ihan samalla tavalla kuin aiemminkin.
anteeksi jos en sua tarkalleen muista, kun mielessa silloin olivat lahinna nuo viitosta odottavat tai saman LA:n omaavat..ja ihan hirveestihan siella oli sakkia tammenterhoissa ja paljon tippui vakea! (la21.1)Ma olin tassa valissa jo toukokuisissakin(la28.5), josta myos tipuin samallalailla samoilla viikoilla! Nyt siis toivo on korkeella! Toivottavatsi meita nyt onnistaa!!!
Muuten ihan okei olot taalla, hiukan alkaa rinnat tuntua kipeemmilta, ja kahvia ei tee mieli vaikkei pahaa oloa olekaan.
-Levinia rv 5+0 -
eppuliini:
ens viikon ma on ultra ja jännittää jo hirveästi.
6päivää pitäisi vielä jaksaa odottaa!
neuvola on ensi viikon to, sitäkin odotan kauhesti.Ihanaa kun on sama neuvola täti joka oli esikoista odottaessa. Hän tietää taustoista vähän. Lähinnä se, että esikoisen synnyttyä sairastuin masennukseen..
Rinnat on turvoksissa ja kipeät! Ärtyneisyyttä ja menkkamaista kipua alavatsassa on myös ollut. Mutta ei muita oireita vielä.
Pahoinvointia ei esikoisen aikana ollut kuin rv 9 lievänä. Saa nähdä miten nyt käy.
Epätodellinen olo on kun tuntuu ettei ole mitään raskausoireita oikein. lähinnä ehkä sitten mahdollinen pahoinvointi ja masun kasvu konkretisoi tätä. ja ultra! :D
Moikka Eppuliini.
Mulla kanssa tänään rv 6 +1.
Viime perjantaina oli eka neuvola.
Alussa sitä tässä ollaan joo,mulla kanssa rinnat turvoksissa ja kipeät,ärtynyt (kumma tunne,kun en ole aiemmin ollut eikä kuulu lainkaan perusluonteeseeni)väsymystä,menkkamaisia kipuja vatsassa(josta johtuen näen öisin " keskenmeno unia),päänsärkyä ja pahoinvointia lisäksi löytyy että näillä mennään.Toisaalta kiva kun on oireita niin tuntuu raskaus todellisemmalta mutta eipä nää olotilat yhdistettyinä toisiinsa niin kivalta tunnu;(
Mutta toivottavasti kaikki nyt vaan sujuu hyvin ja saan kolmannen lapsen.
Onnellista odotusta sinulle ja KAIKILLE MUILLE:)))
...mulla viimeset kuukautiset 23.9.06, isänpäivävkolla totesin olevani raskaana, se todettiin tuulimunaksi marraskuun lopulla. Vuotoa kaks viikkoo, kieltäydyin kaavinnasta ja kärsin tulvimiseni. Sen koommin ei oo kuukautisia kuulunu. Olin männä viikon marokossa ja kärsin suunnattomista mahavaivoista mutta oksentelusta ja ripuloinnista huolimatta ei maha " vetäytyny" , oli turvonnu olo. Ja eilen sit tuli keskellä päivää yllättäen kaks punaista viivaa. Ei harmainta havaintoo viikoista tai muusta mut toiveikkaasti raskaana kunnes toisin todistetaan :o) pittää varmaan soitella neuvolaan huomenna ja kysellä ohjeita. Täälä kun ei tuo ultraus ole ittestään selvä juttu.... jatkan paremmalla ajalla, kakaroilla iltakiukuttelu päällä :o/
Lunta on paksut korkeat nietokset - ihan ku joulu ;)
Oltiinkin siskon luona perheineen ja käytiin järven jäällä luistelemassa lasten kanssa. Lämmikkeeksi kuumaa teetä. Monta tuntia ulkoiltiin ja vasta kotiuduttiin.
[b]Huldio kyseli urheilusta[/b] - Mä oon ihan normaaliin tapaan urheillu, sen mitä nyt urheilen. En siis kovin paljon ;) Mutta hyppynarulla hypin päivittäin, tanssin ja lasten kanssa töissä tulee pelattua kaiken maailman sählyt ja sulkkikset. Tosta hyppimisestä täytyy kyllä kysyä heti ekassa neuvolassa, että kuinka pitkään sitä uskaltaa harrastaa..!
Tosta meidän listasta sen verran - että en tiiä onko minussa vika vai missä, kun aina muka tulee noita virheitä ja kuitenkin kun tarkastaa ne koodit, ei niissä näy mitään vikaa - eli ne on oikein tehtynä. Jos ei seuraavassa päivityksessä pelitä, niin joku muu saa luvan alkaa päivittelemään. Ei pitäis olla minussa vika :O
[b]Raskausoire-rintamalla[/b] on hiljaista. Tuntuu ettei mistään voisi päätellä olevansa raskaana. Mahassa ei kipuile enää - pahoinvointi on kadonnut - rinnatkin on enää vaan pikkasen arat ja olo on mitä mainioin - ei edes väsytä. Kai ne oireetkin kerkee vielä tulla..
Dumle siirtyy katsomaan Idolsia ja rv 6+jotain
levinia et varmaan muista, koska kirjoittelin silloin niin vähän enkä usko, että nytkään kunnostaudun tällä rintamalla. jostain jäit mieleeni.
Olen todella laiska kirjoittelemaan tänne, vaikka usein luenkin kuulumisianne. Eli kolmatta siis odotellaan, tyttö -02 ja poika -05.
Viikkoja nyt siis 6+2, neuvolaan en ole soittanut vielä, eikä oikein huvitakkaan. Mulla neuvolatäti ei ole kovinkaan " ihana ihminen" , joten ei tee mieli soittaa aikaa...
Pahaa oloa on, mut en oo onneksi vielä oksentanut. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin 24 viikolle asti lähes joka päivä...joskus useamman kerran päivässä, toisessa raskaudessa vain n. 20 kertaa yhteensä. Saa nähdä kuinkas nyt menee ton pahoinvoinnin suhteen. Toivottavasti paremmin.
Palelee, mielialat vaihtelee ja väsyttää kauheesti... Eilen ja tänäänkin oli vain pakko ottaa päikkärit ja aamulla on työ herätä aikaisin.
Mut jospas se väsymyskin hellittää ajan kanssa.
Ois kiva käydä ultrassa. Paljonko yksityisella yleensä maksaa?
Jos ottaa yksityiselle ulta-ajan, niin tekeekö ne muuta kuin ultran? Siis muuta raskauden seurantaan liittyvää??
G: Meillä mies sisäistänyt asian hyvin ja on innoissaan, mutta myös vähän huolissaan minusta... Sillä olen sairastanut molempien jälkeen synnytyksen jälkeisen masennuksen... Mutta nyt jo sovittu lääkärin kanssa, että lääkitys aloitetaan välittömästi synnytyksen jälkeen... En jaksa enää yhtään masennusta. Olen iloinen raskaudesta, mutta takaraivossa jyskyttää pelko tulevasta, siitä mitä vauva tuo mukanaan... Toivon ja rukoilen, että tällä kertaa saisin nauttia vauvasta terveenä, edes kerran...
Hyviä vointeja kaikille!!:) Ja kiitos esittelypinosta!!:)
-Äiskäliini- rv 6+2
jos joku vastais tuohon ultraan liittyvään kysymykseen...
Aamulla kävin ultrassa yksityisellä (maksoi 65¿ josta Kelan korvauksen jälkeen jäi 45 ja rapiat maksettavaa). Siellä se kaveri uiskenteli ja sykekin löytyi :D JESSS!!
Lekuri totesi samalla, että vähän on veristä vuotoa jota pitää seurailla. Jos vuoto jatkuu niin sitten parin viikon päästä uudelleen ultraan.
Toisaalta olo on onnellinen, mutta kuitenkin mielen sopukoissa vaivaa tuo vuotoasia. En kylläkään ole itse mitään vuotoa huomannut (paitsi perjantaina tuli aavistuksen punaista vuotoa) joten ei se ainakaan kovin runsasta ole. No päivä kerrallaan tästä on edettävä. Lekuri käski ottaa ihan rauhassa eikä rasittaa itseään suotta.
Täällä on ihana talvinen sää, toivottavasti nämä lumet nyt pysyisivät! Olisi se jo aika talven tulla. Olin jo haaveillut, että nyt pääsen pollen kanssa ratsastelemaan hankeen ilman satulaa. No pitää nyt kuitenkin jättää tekemättä, etten itse pahenna tilannetta.
Touho06 & Tirppa 7+0
Kiitoksia vain sanoistasi -yritän nyt itsekin vaan uskoa ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Ja jos huonosti menee, niin sille ei vaan voi mitään...Eipä sitä tässä vaiheessa voi itse mitään muuta tehdä kuin odottaa. Mieheni oli eilen ihana, kun kerroin hänelle näistä peloistani, niin hän vaan sanoi, että ' yritä ajatella vain niitä positiivisia, mukavia asioita, murehtia on ihan turha etukäteen' ja niinhän se on.
Tänään olen ollut positiivisemmalla päällä, joten eiköhän se tästä. Mietin tässä vielä, että menisinkö sittenkin siihen alkuraskauden ultraan vai odotanko siihen np-ultraan asti...Milläs viikoilla te ootte käyneet ultrassa?
Juttelin eilen kuopukseni (3-v) kanssa vauvoista, hänellä kun on vauvanukke, jota hoitaa tosi innokkaasti. Hän kuulemma hyssyttäisi vauvaa, jos se rupeaa itkemään ja antaisi maitoa. En kyllä vielä kertonut, että äitin masussa kasvaa vauva. Täytyy sitten katsoa, mikä olisi hyvä ajankohta kertoa.
Oireina on edelleen sellainen ällö-olo, mikä helpottaa kun saa ruokaa, närästys ja väsymys. Ei mitään megaoireita, mutta alussahan tässä vielä mennään. Toivottavasti mennään loppuun asti!
-Ultsi 5+1 *vielä varsin vaatimattomat viikot*-