Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla tällainen väsymys?

Vierailija
01.12.2022 |

En pysty tekemään juuri mitään, makaan vain sängyssä. Nousen aina kun pystyn tekemään jotain, mutta esimerkiksi makuuhuoneesta eteiseen kävely ja postin ottaminen eteisen lattialta saa niin voimattoman olon, että pakko maata viisi minuuttia sängyssä. Sitten nousen tyhjentämään tiskikonetta, jaksan tyhjentää puolet, mutta niin voimaton olo iskee, että pakko mennä maate vähäksi aikaa. Ja sama jatkuu. Tällaista on välillä joitakin päiviä, sitten viikko energisempää, sitten taas tällaista viikko jne.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
2/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä.

Minulla on tämä olo jatkunut jo vuosia. Olen 39, teininä jo alkoi. Välillä vuosia poissa, sitten tulee takaisin. Eli ei ole syöpä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminta, ms-tauti. Terveisin ms-potilas.

Vierailija
4/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapamatotauti. Olen ollut koko aikuisiän tuollainen.

Vierailija
5/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia, masennus, vaihdevuodet syitä on kymmeniä.

Vierailija
6/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapamatotauti. Olen ollut

koko aikuisiän tuollainen.

Krooninen laiskamato minulla. Joskus innostun mutta tosi harvoin. No syöpäkin kyllä löytyi heinäkuussa mutta olen aina ollut laiska.

Vierailija
7/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ja laiskuus.

Vierailija
8/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapamatotauti. Olen ollut koko aikuisiän tuollainen.

Ei ole minulla tuota, minä haluaisin jaksaa ja tykkäisin tehdä. Ap

Vierailija
9/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppariongelmat, matala ferritiini, ms-tauti, koronan pitkäaikaisvaikutukset, vaihdevuodet tai esivaihtarit..

Vierailija
10/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoimintaa? Ootko käynyt ikinä sydänfilmeissä?

Astma? Mulla astma aiheuttaa raskasta tunnetta liikkuessa vähänkin muttei aina automaattisesti hengenahdistusta.

Vierailija
11/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Vierailija
12/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes

Vierailija
13/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin jos asia vaivaa, täällä saat vain pelkkiä arvailuja.

Vierailija
14/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoimintaa? Ootko käynyt ikinä sydänfilmeissä?

Astma? Mulla astma aiheuttaa raskasta tunnetta liikkuessa vähänkin muttei aina automaattisesti hengenahdistusta.

Montakin ekg:tä otettu, myös rasitus. Ne olleet ihan ok.

Astmatutkimuksissakin olen ollut, ei astmaa.

Kilpparit ok.

Muut labrat ok.

Jopa pää on kuvattu, sekin ok.

Ap

Vierailija
15/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes

Sokerirasituskoe oli ok.

Ap

Vierailija
16/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä lääkäriin jos asia vaivaa, täällä saat vain pelkkiä arvailuja.

Olen ollut. Ei ole selvinnyt mikä on syynä.

Ap

Vierailija
17/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samaa ollut jo pari-kolme vuotta, mutta nyt nämä "jaksamattomuus"-jaksot alkaa olla pidempiä ja pian tosiaan jo yhtä yleisiä kuin tuo normaaliaika. On kyllä jonkinasteista masennustakin, mutta ei tämä ole kuitenkaan yhtään tuollaista etteikö mikään huvita tai etteikö jaksaisi/kiinnostaisi sängystä nousta vaan päinvastoin tämä väsynyt (ja muuten outo, heikko olo) pakottaa pitkälleen.

Eikä siis tosiaan tarvitse tehdä mitään raskastakaan kun tuntuu siltä että jos just ei mene maate niin rojahtaa niille sijoilleen ja taju lähtee. Hyvänä/normaalina päivänä taasen jaksaa hyvin käydä lenkilläkin ilman mitään ongelmaa.

Vierailija
18/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saat postia,joku edes muistaa. Eiköhän jokaisella ole päiviä, ei vaan jaksa mitään?Joten ihan normaalia.

Vierailija
19/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan samaa ollut jo pari-kolme vuotta, mutta nyt nämä "jaksamattomuus"-jaksot alkaa olla pidempiä ja pian tosiaan jo yhtä yleisiä kuin tuo normaaliaika. On kyllä jonkinasteista masennustakin, mutta ei tämä ole kuitenkaan yhtään tuollaista etteikö mikään huvita tai etteikö jaksaisi/kiinnostaisi sängystä nousta vaan päinvastoin tämä väsynyt (ja muuten outo, heikko olo) pakottaa pitkälleen.

Eikä siis tosiaan tarvitse tehdä mitään raskastakaan kun tuntuu siltä että jos just ei mene maate niin rojahtaa niille sijoilleen ja taju lähtee. Hyvänä/normaalina päivänä taasen jaksaa hyvin käydä lenkilläkin ilman mitään ongelmaa.

Juuri samaa on minulla. Lievää masennusta saattaa olla, masennustesteistä ei tule juuri yhtään pisteitä, nautin asioista niinä hetkinä kun voimattomuus antaa myödem tehdä, aloitekyvyttömyyttäkään ei ole. Ja minullakin juuri tuo olo, että jos en heti mene maate niin rojahdan niille sijoilleni ja taju lähtee. Ap

Vierailija
20/24 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se verenpaine on mikä? Itselläni on tuota kun paineet menee alas. Nyt on samalta kuulostava vaihe ja paineiden keskiarvo huitelee 100/60 lukemissa.

M 48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi