Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 55-vuotias pitkäaikaistyötön pitäisi päästää eläkkeelle, työllistymismahdollisuudet täysin olemattomat

Vierailija
10.01.2024 |

ETK:n tuoreetn tutkimuksen mukaan ei juuri mahdollisuuksia työllistyä enää yli 55-vuotiaalle työttömälle. Puhumattakaan jos on ollut jo pidempään työttömänä.

Ainoa järkevä vaihtoehto olisi päästää jollekin takuueläkkeelle kyseinen ikäryhmä.

Kommentit (373)

Vierailija
321/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jäi vähän epäselväksi, että mille eläkkeelle aiot mennä? Ja minkä ikäisenä?

Esim. takuueläkkeelle. Miksi turhaan pyöriä jossain TE-halllinnon koneistossa enää kun käytännössä ei mitään työllistymismahdollisuuksia?

- Joo, minä olen 63-vuotias. Joudun hakemaan työpaikkoja, joista sekä minä että TE-virkailja tiedämme molemmat etten työllisty - on vain pelleiltävä sääntöjen mukaa. Maltan tuskin odottaa, että ehdotetaan kouluttautumaan uuteen työhön..

Lähäriä pukkaa

Vierailija
322/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini opiskeli 54-vuotiaana uuden ammatin. Joten, jos ongelmat on muita kun asenne, niin tottakai voi työllistyä. Niin, siis hänhän työllistyi parin kuukauden harjoittelu jakson jälkeen. Koulutukseen vastaavaan ammattiin ja on tyytyväinen. 

Pakko kysyä, että mikä sulla on se päälimmäinen ongelma? Jos, et halua opiskella uutta ja omassa ammatissasi ei ole työllistämismahollisuutta, niin mieti sitä.

Itse opiskelin 49 vuotiaana täysin uuden alan ammatin. Työllistyin heti ja viihdyn työssäni hyvin.

Laajentakaa sitä mahollisuutta, mille allalle voisitte työllistyä ja mitä voisitte opiskella. Älkää käpertykö iänne taakse.

Jos on terve, tilanne on aivan eri kuin sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ylittänyt 61v. Voisin kouluun mielelläni mennä, mutta yhtään ilmaista työharjoittelua en enään tee!

Vierailija
324/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pitää vain MENNÄ. Voi samalla hoitaa rahvaskansalaisen pyhintä velvollisuutta, eli täyttää kapitalistien rahasäiliöitä ja läskimahoja. Siten saa ikuisen autuuden vihiriäisillä taivaan niituilla lammasten ja jalopeurain keskellä, totisesti, toootiiisesti !

Kapitalismi on toistaiseksi kokeilluista huonoista talousjärjestelmistä vähiten huono. Vrt. kommunismi, Venäjän nykyinen sotatalous, kanssallissosialismi jne. Jos kaikille tulisi järjestää 2000€/kk elintaso per aikuinen ilman mitään velvollisuuksia, meillä tulisi olla luonnonvaroja moninkertainen määrä nykyiseen verrattuna tai monia isoa voittoa tekeviä kansainvälisiä yrityksiä. Jolloin palataan taas kapitalismiin..

Mistä on lähtöisin käsityksesi että muka kansallissosialismissa tai kommunismissa jokainen saisi pari tonnia ilman velvollisuuksia, esim. työtä? Päinvastoin. Ongelmahan liittyy juuri tähän meidän punikkiporvarismiimme. Voitot, osingot ja yritystuet katsotaan tässä sekajärjestelmässämme koskemattomiksi eduiksi jollekin ryhmälle ja kansa vaan maksaa ensin työllään, sitten veroillaan ja vaikka velaksi.

Vierailija
325/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias. Olin vuosi sitten vielä töissä. Maaliskuun lopussa lakkasi koko firma konkan seurauksena. Jäin työttömäksi. Oli pitämättömiä lomia lähes 60 päivää, osan sain rahana. Elokuussa pyöräretkellä ollessani alkoi rintakipu. Mies soitti ambulanssin. Keskussairaalaan ja siellä teholle. kaikki meni hyvin, mutta aortan alaosassa on laajentuma jonka takia kirjoitettiin sairasloma maaliskuun 2025 loppuun. Kiellettiin kaikki fyysinen ponnisteluja vaativa suorite. No, olenko nyt kuntoutunut työkuntoiseksi... ei, en ole. Aivan mahdoton ajatus että kykenisin mihinkään työhön. Mutta kai sitä pitää maaliskuun lopussa ilmoittautua taas työttömäksi työnhakijaksi...

Vierailija
326/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkehän on tarkoitettu ihmisille, joilla on työikä tullut täyteen. Eläkettä on kerrytetty työuran aikana, jotta vanhempana on taloudellista turvaa.

Ei eläkettä ole tarkoitettu elintapalusmuille. Lusmut ole koskaan itse kerryttäneet edes eläkettä ja silti pitäisi päästä muita aikaisemmin eläkkeelle ja nauttia ilmaisesta ylläpidosta ilman velvotteita. Onpas taas oikeudenmukaista meille työssäkäyville veronmaksajille. 

Hoitajia haetaan Aasiasta asti, mutta Suomessa lusmut eivät löydä töitä. Juupa juu.

Vierailija
327/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ylittänyt 61v. Voisin kouluun mielelläni mennä, mutta yhtään ilmaista työharjoittelua en enään tee!

Suurinpiirtein sama tilanne ja olen saanut työkkäristä ohjeen vaan sinnitellä ansiosidonnaisella vaikka vaivoja on. Seuraava vaihe taitaa olla b- lausunnon hankkiminen, ehkä ensi kesän jälkeen. Ei ne mitään harjoitteluita tai kokeiluja enää edes ehdota.

Vierailija
328/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 90-luvulla työttömyyseläkeputken alaikäraja oli 53 vuotta! Tuntuu aika absurdilta kun miettii tuota nykyisin. Nythän koko eläkeputkea ei sellaisenaan enää ole olemassakaan kenellekään joka 1965 tai sen jälkeen syntynyt.

Vierailija
329/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläkkeelle vaan siviilipalvelukseen. Ei mitään järkeä laittaa nuoria siviilipalvelukseen, koska heillä on työt ja opiskelut. 

Vierailija
330/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutava työvoimapula. Kaikki kelpaa paitsi ei kelpaa.

Vierailija
331/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me yli 50-vuotiaat, joita ei palkata iän takia enää mihinkään, olemme hyödyllisiä te-palveluille. Työllistämme ihmisiä niin työkkärissä kuin työkkärin liepeillä rahaa tekeviä hömppäkurssi- ja elämänhallintatyönohjauskonsulttifirmoja. Raha liikkuu verovaroista yksityisfirmoille, työttömiä potkitaan päähän, kokoomus ja persut saavat kannatusta ja lähes kaikki ovat tyytyväisiä systeemiin.

Kyllä. Jättäydyin pois vakitöistä noin viisikymppisenä, olen tehnyt eripituisia työrupeamia määräaikaisena siitä lähtien. Oli elämäni paras päätös. Sopivasti vapaata, välillä ja aina vaan vähemmän töitä. Samalla on tullut nähtyä tämä melkoinen teatteri jota meidän työttömien kanssa pyöritetään. Joku saa ilmaisen työläisen käyttöönsä, kurssittajat ja konsultit hommia. Onko näillä jotain muuta vaikutusta kuin rahan menoa valtiolle...ei ainakaan meidän vanhempien kohdalla.

Vierailija
332/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin se tet-jakso on parasta +60v 

Vierailija
333/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
334/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleismaailmallinen ilmiö, siksi yli viisikymppiset perustaa yrityksiä. Tosin mitäs tässä nyt sitten alkaisi yrittämään, kun kukaan ei osta mitään tavaraa tai palvelua.

Vierailija
335/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kristillisten Sari Essayahin tietämys. Kaikki köyhin leikkauksen on hyväksynyt tämä tekopyhä.

Vierailija
336/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini opiskeli 54-vuotiaana uuden ammatin. Joten, jos ongelmat on muita kun asenne, niin tottakai voi työllistyä. Niin, siis hänhän työllistyi parin kuukauden harjoittelu jakson jälkeen. Koulutukseen vastaavaan ammattiin ja on tyytyväinen. 

Pakko kysyä, että mikä sulla on se päälimmäinen ongelma? Jos, et halua opiskella uutta ja omassa ammatissasi ei ole työllistämismahollisuutta, niin mieti sitä.

Itse opiskelin 49 vuotiaana täysin uuden alan ammatin. Työllistyin heti ja viihdyn työssäni hyvin.

Laajentakaa sitä mahollisuutta, mille allalle voisitte työllistyä ja mitä voisitte opiskella. Älkää käpertykö iänne taakse.

Mulla on jo neljä ammattia olemassa, työvuosia alla 34. Eipä auta, nyt ollaan työttömiä. Ai vielä yksi lisää? Haluaisin mielummin, että poikani saisi sen työpaikan.

Vierailija
337/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maitolitra maksaa vain 29 senttiä. Kuulemma.

Tuottajahinta eli maatalousministeri tietää, mitä maidosta maksetaan.

Tämä oli kristillisten Sari Essyahin tietämys !

Vierailija
338/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkehän on tarkoitettu ihmisille, joilla on työikä tullut täyteen. Eläkettä on kerrytetty työuran aikana, jotta vanhempana on taloudellista turvaa.

Ei eläkettä ole tarkoitettu elintapalusmuille. Lusmut ole koskaan itse kerryttäneet edes eläkettä ja silti pitäisi päästä muita aikaisemmin eläkkeelle ja nauttia ilmaisesta ylläpidosta ilman velvotteita. Onpas taas oikeudenmukaista meille työssäkäyville veronmaksajille. 

Hoitajia haetaan Aasiasta asti, mutta Suomessa lusmut eivät löydä töitä. Juupa juu.

Kukaan ei kaipaa sun mielipidettä. 

Vierailija
339/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni esim kunnan tai kaupungin pitäisi työllistää yli 55-vuotiaita työttömiä.

Monessa paikassa kumminkin rekry-kielto. Ja porukkaa potkitaan ulos.

Vierailija
340/373 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe on kouluttautua yli 50 v lähihoitajaksi. Siinä iässä raskas työ käy fysiikan päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan