Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 55-vuotias pitkäaikaistyötön pitäisi päästää eläkkeelle, työllistymismahdollisuudet täysin olemattomat

Vierailija
10.01.2024 |

ETK:n tuoreetn tutkimuksen mukaan ei juuri mahdollisuuksia työllistyä enää yli 55-vuotiaalle työttömälle. Puhumattakaan jos on ollut jo pidempään työttömänä.

Ainoa järkevä vaihtoehto olisi päästää jollekin takuueläkkeelle kyseinen ikäryhmä.

Kommentit (373)

Vierailija
301/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta ei ole lainkaan sama asia kuin työkokeilu tai palkkatuki. Joka on työkokeilussa tai palkkatuella töissä EI ole kuntouttavassa työtoiminnassa. Millaisesta ratakiskosta tämä ero pitää vääntää että osa ymmärtää? Kuntouttava on vaikeasti työllistettäville. Työkokeilu on alunperin tarkoitettu nuorille joilla ei ole vielä ammattia sekä alan vaihtajille. Palkkatukityö on normaali työsuhde, jossa työnantaja saa palkkatukea. Palkkatukea ei koskaan makseta työntekijälle eikä sitä saa edes mainita työtodistuksessa. 

Vierailija
302/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalispalkka olisi sivistysvaltion vastaus turhan koneiston kalliiseen pyörittämiseen virkailijoineen ja karensseineen.

Miten tää maailma pyöris, kun kukaan ei tekis mitään ja rahaa vaan tulis... Kuppi käteen ja kerjäämään kadulle, sillain saat ilmasta rahaa höpönassu.

Pyöris paremmin kuin katkeraan kateuteen perustuva nykymaailma, jossa yritetään näännyttää oma väestö puhtaasti ideologisesta vihasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimbo-Marinin bimbohallitus poisti eläkeputken kuten työnanatajat ja ministeriöiden talousnastit olivat vuosia vaatineet. Tällä päätöksellä lyötiin tarkoituksella ja kovaa ikääntyneitä työttömiä. Orpon-Puran hallitus on vieläkin pahempi köyhien kepittäjä, mutta he eivät teeskentele olevansa vasemmalla ja työläisten asialla. 

Vierailija
304/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan 55v iässä eläkkeelle lähteville 532 e/kk brutto eläkettä eikä mitään muuta ennen kuin vanhuuseläkeikä saavutetaan.

Vierailija
305/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa on todellinen työvoimapula, niin 55v. tulevat työllistymään tulevaisuudessa. Vai onko työvoimapula vaan joku kikkakolmonen, jolla huijataan suomalaisia työttömiä. 

Vierailija
306/373 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäreilua. Muut 55-vuotiaat joutuu olemaan työelämässä.

Vierailija
307/373 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
308/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkäaikaistyöttömät jätettäisiin rauhaan niin te-palveluista jouduttaisiin irtisanomaan porukkaa.

Vierailija
309/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömyydestä pitäisi antaa kunnon sanktio.

Tapa ittes, perskokkarepyskopaattihuorra

Vierailija
310/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sellainen eläke on liian pieni tai sitä ei ole. Ellei ole riittävä perustulo kaikille. Entä lisätienesti. Osalla ei siihen lisäosaan mahdollisuutta.

Vierailija
311/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2023 työeläkejärjestelmässä tehtiin uusia työkyvyttömyyseläkehakemuksia koskevia ratkaisuja yhteensä 22 600, eli noin kolme prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.

Hylkäysten osuus ratkaisuista oli 37 prosenttia. Edellisvuoteen verrattuna hylkäysprosentti nousi lähes kaksi prosenttiyksikköä. Hylkäysten osuus on ollut nousussa koko 2010-luvun.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakehake…

Vierailija
312/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jäi vähän epäselväksi, että mille eläkkeelle aiot mennä? Ja minkä ikäisenä?

Esim. takuueläkkeelle. Miksi turhaan pyöriä jossain TE-halllinnon koneistossa enää kun käytännössä ei mitään työllistymismahdollisuuksia?

- Joo, minä olen 63-vuotias. Joudun hakemaan työpaikkoja, joista sekä minä että TE-virkailja tiedämme molemmat etten työllisty - on vain pelleiltävä sääntöjen mukaa. Maltan tuskin odottaa, että ehdotetaan kouluttautumaan uuteen työhön..

Vierailija
313/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin epäreilua. Muut 55-vuotiaat joutuu olemaan työelämässä.

Tämänhän voisi korjata siten, että kyseinen minimieläke varsinaiseen eläkeikään asti annettaisiin työstään luopuvalle, kunhan paikalleen löydetään joku 55-vuotias työtön. Luulenpa kuitenkin, että 55-vuotiaalle nykyinen työpaikka hyvin vielä kelpaisi noilla ehdoilla.

Vierailija
314/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen sanoi, kun leikataan tulee heti työllisiä. Myös leikataan ja lopetetaan ikääntyneiden erityiskohtelu, ne työllistyy heti. Eihän Satonen valehtele, eihän,

Satosesta tulee seuraava Kelan johtaja, sitten onkin jännät paikat.

Vierailija
315/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Itse jouduin työttömäksi kun edellinen firma lopetti toimintansa. Heti kysyttiin moneen paikkaan ja nykyiseen sitten menin.

Kyllä +55 vuotias kykenee ihan täysin töihin, onhan firman pomotkin yleesä sen ylittäneet.

Tietnekin kykenee ja suurin osa myös haluaa töihin. Sulta meni koko pointti ohi nimittäin ongelma on ettei työnantajat palkkaa viiskymppistä sen enempää kuin kuuskymppistäkään. Ikäsyrjintä on pop työnantajien leirissä.

Vierailija
316/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jäi vähän epäselväksi, että mille eläkkeelle aiot mennä? Ja minkä ikäisenä?

Esim. takuueläkkeelle. Miksi turhaan pyöriä jossain TE-halllinnon koneistossa enää kun käytännössä ei mitään työllistymismahdollisuuksia?

- Joo, minä olen 63-vuotias. Joudun hakemaan työpaikkoja, joista sekä minä että TE-virkailja tiedämme molemmat etten työllisty - on vain pelleiltävä sääntöjen mukaa. Maltan tuskin odottaa, että ehdotetaan kouluttautumaan uuteen työhön..

Mikset ole putkessa tai varhaiseläkkeellä? Sun ikäinen vielä pääsee, nuoremmat ei pääse. Terkuin kohta59v eikä toivoakaan päästä töihin. Hukkaan meni kaksi korkeakoulututkintoa....

Vierailija
317/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotias on vielä tosi nuori, voisi olla hyvin työelämässä vielä 15 vuotta.

Vierailija
318/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen sanoi, kun leikataan tulee heti työllisiä. Myös leikataan ja lopetetaan ikääntyneiden erityiskohtelu, ne työllistyy heti. Eihän Satonen valehtele, eihän,

Älä ala Satosen kanssa mittelemään kyvyilläsi, kun et pärjää alkuunkaan.

Vierailija
319/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä tarvitse tuottamalla tuottaa yhtään lisää eläkeläisiä

Vierailija
320/373 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi kiva kouluttautua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi