Mistä saada huumaavat kiksit, jotka saavat tuntemaan, että on elossa?
Tiedän yhden asian, josta todella saan kiksit, se on kuin huu metta ja tunnen voimakkaasti olevani elossa. Siitä saan pitkäkestoisen energiapiikin ja todella rakastan sitä tunnetta.
Se on ihastuminen ja ensihuuma.
Valitettavasti näin naimisissa sitä ei voi enää oikein "harrastaa" kun eroaikeita puolisosta ei kuitenkaan ole, eikä valitettavasti millään tavoin pitkässä suhteessa enää pysty kokemaan yhtä huimia tunnehuippuja, vaikka parisuhde onkin hyvä.
Mistä te saatte kiksit?
Itse olen päässyt lähelle kiksejä suht vaarallisessa extremelajissa (harmi ettei kroppa enää kestä sitä näin keski-ikäisenä) ja hitusen lähelle tunnetta pääsen jos esim. juoksulenkin aikana kuuntelen hyvää, nopeatahtista musiikkia ja fantasioin.
Toki näissä urheilulajeissa ja lenkillä tämä fiilis kestää parhaimmillaankin vain muutaman tunnin, ihastuessa kun huuma kestää jopa kuukausia...
Niin, uskon että varmaan monen mielestä on lapsellista ja typerää jahdata voimakkaita tunteita, mutta kuten sanoin, ne todella saavat minut tuntemaan itseni elossaolevaksi ja kai jossain määrin olen koukuttunutkin fiilikseen. Siksi janoan sitä lisää, mutta keinot on vähissä?
Kommentit (106)
Alkoholinkäyttö kannattaa lopettaa /vähentää minimiin koska alkoholi turruttaa ja silllon niitä isoja kiksejä hakee yhä enemmän.
ehkä meditointi auttaisi näkemään kaikki ne arkielämän ihanat pienet asiat mistä saa kiksejä. näkee ihmisyyden ja sen miten hyviä ihmiset loppujen lopuksi ovat . Miten erikoista ja kaunista kaikki on. Sitä ei voi nähdä kuin herättämällä omat aistit ja keskittymällä hetkeen.
eli 3vkon kuuri aplle: alko pois ja meditointi 5min joka aamu.
Jostain luin että kaamosvaellus avotunturissa on koko perheelle sopiva aktiviteetti josta saa kivat kiksit.
Minä saan huumaavat kicksit, kun laukkaan hevosellani pellolla, kovaa, ja tunnen kuinka hevonen "lähtee" ja kiihdyttää ja kiihdyttää vain. Pelkkää avaraa maisemaa joka puolella. Sitä jotenkin vaan on siinä hetkessä, eläimen kanssa. Plussaa tilanteessa on, jos aurinko nousee ja on hienoista usvaa pellon päällä, kurkia kauempana, tai vesilintuja lähtee lentoon rannasta, tai on muuten hienon näköinen sää.
Kicksejä olen saanut myös hevosen kätilönä toimimisesta ja varsan kasvattamisesta, sen edistymistä seuranneena. Ylipäätään erilaiset kiintymyssuhteet eläimiin ovat minulle antaneet paljon, samoin kuin luonnossa vietetyt hetket.
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa on sellainen paikka kuin mekaanisen musiikin museo. Mene käymään siellä. Voi kuulostaa oudolta mutta lupaan ap että saat kiksit! Minä kun kävin siellä, olin työporukalla niin en voinut kellekään sanoa mutta paikasta tuli se fiilis kuin ois huumeita ottanut, mitenkään huumeita ihannoimatta. Mutta hämmentävää että tosiaan jotkut asiat voi olla niin kiksejä aiheuttavia ! En osaa selittää , aivan mahtava paikka ja mahtava opastus ja niinkuin olisi ollut jossain elokuvassa pari tuntia .
toinen ehdotus, avantouinti ?
seinäkiipeily..
vr -lasit ja pelit?
Tai jotkut näyttävät teatteri-ja musiikkielämykset missä värejä, valoja, efektejä, ääniä
Vuoristot ja muut paikat missä on painovoimapoikkeamia
Kiitos, mekaanisen musiikin museo on nyt listalla, kuulosti käymisen arvoiselta!
Seinäkiipeilyäkin taidan kokeilla. Boulderointia olenkin jo kokeillut. Seinäkiipeilyssä tietysti pääsee korkeammalle, joka toisi varmaan vähän lisää jännitystä touhuun.
Ja täytyy oikaista muutaman ihmisen oletus, minulla EI ole adhd:ta, EN käytä alkoholiakaan kuin noin 3-4 x vuodessa ja silloinkin maltilla, muuten en juo edes saunakaljoja enkä lipitä viiniä tms.
Uskokaa tai älkää, olen hyvin rauhallinen, hiljainen, tasainen keski-ikäinen nainen, ujohko introverttikin vielä, mutta minussa on tämä toinen, elämyshakuinen puoli, joka aina toisinaan herää unestaan kaipaamaan muuten hyvin tasaiseen arkeen jotain säpinää.
Eli ei tarvi olla "huolissaan" :P
Ap
Matkailu ja ylipäätään uusien asioiden kokeminen ja näkeminen ensimmäistä kertaa.
Mene pilkille. Jos vielä selviät avannosta, tunnet eläväsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan huumaavat kicksit, kun laukkaan hevosellani pellolla, kovaa, ja tunnen kuinka hevonen "lähtee" ja kiihdyttää ja kiihdyttää vain. Pelkkää avaraa maisemaa joka puolella. Sitä jotenkin vaan on siinä hetkessä, eläimen kanssa. Plussaa tilanteessa on, jos aurinko nousee ja on hienoista usvaa pellon päällä, kurkia kauempana, tai vesilintuja lähtee lentoon rannasta, tai on muuten hienon näköinen sää.
Kicksejä olen saanut myös hevosen kätilönä toimimisesta ja varsan kasvattamisesta, sen edistymistä seuranneena. Ylipäätään erilaiset kiintymyssuhteet eläimiin ovat minulle antaneet paljon, samoin kuin luonnossa vietetyt hetket.
Tämä kuulostaa aivan ihanalta. Mun unelmana on kanssa jokin päivä opetella ratsastamaan ja käydä ratsastusvaelluksilla sekä ratsastaa rannalla auringon laskiessa.
Seksi ja sen kehittäminen miehesi kanssa..
Oma näkökantani on se, että ei ole tervettä hakea kiksejä yhtään mistään, koska se on aina jotenkin addiktiivista, sairaalloista tai itselääkinnällistä toimintaa ja se yleensä tapahtuu itsen (vaaralliset tilanteet, normaalia elämää hajottavat tai uhkaavat tilanteet ja elimistölle vaaralliset aineet) tai toisten (provosointi, pettäminen, huijaaminen, kostaminen, väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö jne. ) kustannuksella. Se ei ole koskaan turvallista eikä rakentavaa.
Veikkaan, että minusta tulisi helposti alkoholisti, jos käyttäisin alkoholia.
Olen ollut myös parisuhteissa, jossa on huumeenomainen alku.
Ei kiitos enää. Olen terapiassa opettelemassa ulos traumoistani ja haluan vain tasaista elämää, jossa on normaaleja iloja ja onnenhetkiä. Sellaisia tyydyttäviä ja hyvää oloa tuottavia, ei kiksejä, jotka saavat elämään vuoristorataa huippuineen ja laskuineen.
Dopamiinia saa lääkepurkista, jos ihan niin syvälle menee ja monin pikkujutuin pystyy kohentamaan omaa dopaniinin tuotantoaan ja olla pilaamatta sitä nautiskelemalla liiasta lyhytkestoisesta dopamiinista.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tuon tunteen moottoripyörällä kiihdyttäessä ja mutkissa kanttaamalla.
Huumeet ja vahvat kipulääkkeet kuten tramal
Sanon tämän vain kerran. Jauhot.
Kesäisin toimii huvipuistolaitteet ja talvisin sen voi korvata laskemalla pulkalla esim. katolta tai muusta vaarallisesta paikasta. Tai sit voi ostaa Opelin. Sen auton kanssa kaikki päivät on jännittäviä.
En saa minkäänlaisia kiksejä, mutta tiedän erittäin vahvasti olevani elossa kun jotakin hammasta särkee. Hyi.
Pattayalla kun lähtee baarista aamuyöllä skootterilla(kuolemattomana tietenkin),joku hoikka thai-typykkä kyydissä.
Kokeile tunturivaellusta kaamoksen aikaan paukkupakkasessa ja lumimyrskyssä.
Varkaudessa on sellainen paikka kuin mekaanisen musiikin museo. Mene käymään siellä. Voi kuulostaa oudolta mutta lupaan ap että saat kiksit! Minä kun kävin siellä, olin työporukalla niin en voinut kellekään sanoa mutta paikasta tuli se fiilis kuin ois huumeita ottanut, mitenkään huumeita ihannoimatta. Mutta hämmentävää että tosiaan jotkut asiat voi olla niin kiksejä aiheuttavia ! En osaa selittää , aivan mahtava paikka ja mahtava opastus ja niinkuin olisi ollut jossain elokuvassa pari tuntia .
toinen ehdotus, avantouinti ?
seinäkiipeily..
vr -lasit ja pelit?
Tai jotkut näyttävät teatteri-ja musiikkielämykset missä värejä, valoja, efektejä, ääniä
Vuoristot ja muut paikat missä on painovoimapoikkeamia