Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-Pankki ei suostunut myöntäjään luottokorttia vaikka tililläni on katetta yli 15 tuhatta euroa.

Vierailija
09.01.2024 |

Erikoista ettei nykyään ainakaan S-pankki myönnä luottokorttia. Vielä 10 vuotta sitten luottokortteja suorastaan tyrkytettiin. Menetin kerran luottotiedot, jotka palautuvat kuntoon yli 2 vuotta sitten. Silti ihmettelen, ettei nyt ainakaan S-pankki ollut valmis myöntämään luottoa, mitä tarvitsisin ihan käytännön syistä esim. hotellien ja lentojen varauksissa, kun ne on turvallisinta hoitaa luottokortilla.  Täytyykin varmaan vaihtaa pankkia ja siirtää palkkatili jatkossa toiseen pankkiin. Teen myös 15 000 euron tilisiirron tai koitan osan tuosta nostaa käteisenä. S-pankin pidän silti varalla, koska se on minulle S- asiakasomistajana ilmainen. Pankit eivät nykyään näköjään arvosta henkilöasiakkaita. Onko muilla vastaavia nihkeitä kokemuksia? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma. Mulla oli 2008 pienet, mutta vakituiset tulot, n. 18000e vuodessa ja säästöjä oli tuolloin vain muutamia tuhansia. Ei maksuhäiriöitä. Luottokortin sain.

Esim. autoa ei saa vuokrattua ulkomailla, jos ei ole luottokorttia ja kaikenlaisen kusetuksen riski pienenee.

Vierailija
22/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitset luottokorttia jos katetta on riittämiin? Oletko lainannut kaverilta 15 tonnia ja luottokortin saatuasi aiot panna haisemaan? Onneksi eivät myöntäneet👍

Heh ihan omia säästöjä ne on. Jos et ymmärrä luottokortin merkitystä esim. lentojen kohdalla, niin kantsii ottaas selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttia ei kylläkään myönnä pankki. Kannattaa yrittää Visalta tai Master Cardilta

Vierailija
24/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme vastavalmistuneelle huvilalle vakituisesti asumaan jo ennen kuin sillä oli vakituisen asunnon statusta. Yritin avata uutta tiliä paremman koron vuoksi. Minulle tuli ilmoitus, että tiliä ei avata. Olisin siis siirtänyt sinne rahaa. Syynä ilmeisesti se, että väestörekisterissä osoitteemme on jotenkin epämääräinen. Että sellaisia luusereita ollaan :).

Vierailija
25/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tuli ero ja meillä oli ollut yhteinen tili miehen kanssa, siis S-bonus tili. Oli sellainen kortti, jolla vaan kerättiin pisteitä.

Eron hetkellä olin lomautettu, ja hain omaa. Tulipa sinne sitten laitettua johonkin tietoihin olevani lomautettu. Meni ainakin pari vuotta tuosta ja lomautuskin aika päiviä sitten ohi. Ja hain S- korttia jolla voi nostaa ja maksaa. En saanut.

Aina ollut luottotiedot kunnossa ja työelämässä koko ikäni. Ihmettelin sitä, ja virkailija kertoi että hakemukset käsittelee tietokone, eli siellähän kummitteli se vuosia vanha merkintä. Kyllä sapetti, taas meni joku vuosi, ja kävin pankin tiskillä. Oikein yritti tarjota lainaa, ja saada vaihtamaan pankkiani ja asuntolainaani heille.

Sanoin, että tuskin vaan, kun en ole edes kortin arvoinen. Jossain kohtaa lähettivät minulle uuden kortin. Ihme touhua. Nyt Oma pankki myynnissä, ei oikein innosta jäädä S-pankin asiakkaaksi. Onneks kohta kaikki velat kuitattu ja sitten ei niin väliä mihin pankkiin menee asiakkaaksi. 

Vierailija
26/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä luottoa minimiin Et kertonut, mitä olet määritellyt luoton rajaksi, lisäksi onkomtyösuhteesi määräaikaisia vai toostaiseksi voimassa olevia ja kuinka pitkään olet ollut töissä mitä velkoja on (asuntolainat yms). 

Minulla on itsellä useampi luottokortti eikä ole ollut vastaavaa tilannetta. Outoa. 

Vierailija
27/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran luottotietonsa menettänyt on aina riski luotonantajalle.

Vierailija
28/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienennä luottoa minimiin Et kertonut, mitä olet määritellyt luoton rajaksi, lisäksi onkomtyösuhteesi määräaikaisia vai toostaiseksi voimassa olevia ja kuinka pitkään olet ollut töissä mitä velkoja on (asuntolainat yms). 

Minulla on itsellä useampi luottokortti eikä ole ollut vastaavaa tilannetta. Outoa. 

Hain 3000 euron luottoa. Voisin kokeilla vielä hakea 1500 euron luottoa. Sekin riittää hyvin tarkoitukseensa eli lentojen varaukseen. En meinannutkaan luottoa muuhun käyttää eli  hoidan luoton välittömästi pois jotta vältyn koroilta.  Korottomuus ainakin aikaisemmin masterin ja visani kohdalla oli 1 kk.

Vierailija
29/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:lta tuli myös automaattinen hylky luottokorttihakemukseen ilman tuloja, vaikka tileillä on 120 tonnia.

Vierailija
30/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä jos tutkisivat syitä. Taloussuhdanteen, vaikeat elämäntilanteet, kuten avioero jne voi olla taustalla. Ei aina luottotietojen menettämisen taustalla ole holtiton elämä.

Vierailija
31/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä jos tutkisivat syitä. Taloussuhdanteet, vaikeat elämäntilanteet, kuten avioero jne voi olla taustalla. Ei aina luottotietojen menettämisen taustalla ole holtiton elämä.

Vierailija
32/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut avattua tiliä osuuspankista jonne olisin siirtänyt äitini perinnön  163000 euroa. Olin työtön silloin ja minulla oli luottohäiriä merkintä ja 500 euroa velka siinä. Se oli peruste se luottohäiriö merkintä. 

Vierailija
33/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 2 500 e/kk vakkarituloilla Bank Norwegianilta kortin 10 000 e luottorajaan asti. Mulla oli 50 000e talletettuna heidän säästötilillä, jolla voi olla vaikutusta.

Kaveri tienasi 6 000 e/kk, mutta sai suomalaisesta pankista max. 5 000 e asti.

Miksi ap ei hanki BN:ltä korttia? Sitä kannattaa tosiaankin käyttää vain varauksiin ja maksaa laskun pois ennen eräpäivää. Korko on järjettömän suuri.

Vierailija
34/34 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavia tekijöitä ovat myös,  työsuhteen kesto, perhesuhteet kuten huollettavien määrä, asuntolainan määrä ja vuokra-asunnossa asumisaika. Ns. kokonaisarvio tehdään oletettavasti eri rahalaitoksissa erilaisin painotuksin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi